Blog Google keresőoptimalizálás: El lehet jutni az 1. helyre 1,5 óra alatt?
Google keresőoptimalizálás
írta:

Google keresőoptimalizálás: El lehet jutni az 1. helyre 1,5 óra alatt?

Ahhoz, hogy egy weboldal jó helyen szerepeljen a keresők találati listájában, néha hónapokra vagy évekre is szükség lehet. Ám léteznek olyan kifejezések is, ahol egész jó eredményt lehet elérni akár 1-2 hét leforgása alatt. Sőt, néha akár napon belül is. Pár héttel ezelőtt sikerült 1,5 óra leforgása alatt az első helyre behozni egy oldalt. Kizárólag tartalmi optimalizálással.

A Google keresőoptimalizálás alapjai

Ha egy weboldalt szeretnénk a megfelelő módon SEO-zni, akkor mielőtt beleugrunk a feladatba, érdemes tisztába lennünk a keresőoptimalizálás alapjaival.

Bár a különböző algoritmusok több száz faktort is figyelembe vesznek, amikor egy oldalt elemeznek, a rangsorolás 3 legfontosabb tényezője az elmúlt 5-10 évben azért nem változott.

A mai napig ez a három elem határozza meg leginkább, hogy egy oldal hol szerepel a Google rangsorában:

  1. Milyen az oldalt technikai keresőoptimalizálása?
  2. Milyen az oldalon található tartalom optimalizáltsága (on-page SEO)?
  3. Hány egyéb hiteles oldal hivatkozik az adott oldalra (off-page SEO)?

On page, off page és technikai SEO

Ha egy oldal esetében ez a 3 tényező lényegesen jobb, mint az össze versenytársé, akkor joggal várható, hogy ez a helyezésekben is megmutatkozik. És ez a gyakorlatban is így van.

A technikai SEO főként azért felel, hogy az oldalunk technikai szempontból indexálható, azaz megtalálható legyen az algoritmusok számára.

Legyen szó a Google-ről, a Yahoo-ról, a Bing-ről, vagy bármilyen egyéb szolgáltatásról.

Ezzel szemben az on-page SEO (vagy más néven on-site SEO) azért felel, hogy az oldal tartalma releváns legyen egy-egy kifejezés vagy téma számára.

Ezt a Google az ún. topic modeling segítségével teremti meg, vagy modellezi azt, hogy egy adott oldal milyen témáról szól, és annak megfelelően jelenít meg majd tartalmakat. Ezt úgy kell elképzelni, hogyha nekem 5-6 éven keresztül csak a klímaszerelésről szólt az oldalam, és jó helyen szerepelek egy-egy klímás kifejezésre az organikus találatok között, akkor ha kiteszek egy autószereléssel kapcsolat cikket (pl a BMW hengerfejekről), akkor hiába jó az oldalam a klímás kifejezésekre, a BMW-s kifejezésre aligha fogok jó helyezést elérni.

És a jó helyezés elérésében segít nagyon sokat az összes link, amit más weboldalakról kapok.

A Google még most 2016-ban is elismerte, hogy hiába vannak már mesterséges és intelligens algoritmusok, a mai napig a linkek és hivatkozások jelentik a legfontosabb rangsorolási tényezőt.

Vagyis a linképítés, vagy szebb néven linkszerzés még ma is az egyik, hanem a legfontosabb SEO tevékenység.

Ha újra átnézzünk a fenti 3 tényezőt akkor ismét megállapíthatjuk, hogy:

  • a technikai keresőoptimalizálás azért felel, hogy az oldalunk megtalálható legyen a sok website között az algoritmus számára,
  • az on-page, tartalmi SEO azért felel, hogy témába illően csoportosítható és értelmezhető legyen az oldalunk 1-1 kulcsszóra, kifejezésre, míg
  • az off-page SEO azért felel, hogy növeljük a saját oldalunk hitelességét a többi weboldalhoz képest.

Ha azt szeretnénk elérni, hogy a weboldalunk on-site, azaz tartalmi vonalon optimalizált legyen, akkor a következő lépéseket mindenképp érdemes figyelembe venni.

A legfontosabb on-page SEO elemek:

  1. elsődleges kulcsszó (primary keyword)
  2. oldal címe (title)
  3. weboldal URL
  4. a tartalom (paragrafusok, bekezdések, címsorok /headingek/, szöveg, linkek)
  5. kép címe (image title) és a hivatkozási szöveg (alt text)
  6. meta leírás (meta description).

Bár furán hangzik, de ez a fenti 6 elem szinte lefedi az on-page elemeinek több, mint 90%-át.

Vannak olyan kifejezések és kulcsszavak, ahol ha csak ezt a hat elemet megfelelően megadjuk, akkor már a Google első találati oldalán találjuk magunkat, sőt, akár az első pozícióban is lehetünk akár 1-2 óra leforgása alatt.

On-page SEO esettanulmány

Erre van is egy remek, saját példám. Pár hónappal ezelőtt Tőrös Balázs (Bazska), egy hazai reklámszakember, akit követek Twitteren, kitette a következő üzenetet Twitterre és Instagramra.

Középtávfutó alkat - Tőrös Balázs

Így nézett ki a teljes üzenet:

“Kicsit fájt, hogy eddig sosem bókolt senki úgy, hogy milyen klassz középtávfutó alkatom van. Rájöttem, miért. Nincs magyar válogatott melegítőm. Bezzeg Kazi Tamásnak (@superkaz) van és rögtön milyen fessül néz ki. :(“

És ez a kép volt hozzá csatolva:

Klassz középtávfutó alkat

Van benne egy jó adag önirónia, de ezért is szeretem Bazskát. Ezt az üzenetet 11:28-kor tette ki, amit én pár perccel később olvastam is. Mikor megláttam ezt az üzentet, egyből tudtam, hogy lépni kell. Úgyhogy elkezdtem egy cikket írni a saját blogomra kizárólag a “középtávfutó alkat”-ra optimalziálva. Ami érdekes, hogy ennek a blognak szinte egyáltalán nincs off-page SEO-ja, mert csak hobbi célból használom. Nagyjából ilyen tesztekre. 🙂

A cikknél csak arra figyeltem, hogy a 6 tartalmi keresőoptimalizálás elem megfelelő legyen.

Az URL-ben szerepel, hogy “középtávfutó alkat”, a poszt címében is, egy címsor (h1) is tartalmazza a kulcsszót, van benne egy kép, aminek ez a neve és a hivatkozási szövege (alt textje) is, valamint a meta leírásba is beleraktam.

Ezután indexáltam a posztom a Search Console segítségével amit itthon sokan csak Google Webmester Eszközök néven ismernek. Itt a Feltérképezés / Megtekintés Google-ként / Lekérés vagy angolul Crawl / Fetch as Google / Fetch funkciót érdemes használni.

Webmester Eszközök - Fetch as Google

Majd megnéztem, hogy hányadik helyen van az oldalam?! Pár perccel az indexálás után ez fogadott:

Google keresőoptimalizálás középtávfutó alkatra

A posztom az első helyen volt. A szöveges és a képtalálatok között is. És hogy mennyi idő alatt?

Kevesebb mint 1,5 óra alatt. Ennyi idő alatt eljutottam oda, hogy kizárólag a tartalmi SEO-nak köszönhetően az első helyen legyen ez a poszt. Erről írtam is egy tweetet Bazskának.

Tőrös Balázs, Papp Gábor válasz

Bazska 11:28-kor tette ki a posztot. A cikk megírásával és az indexálással együtt 13:01-kor már az első helyen volt a poszt. Ez mindössze 1,5 órát vett igénybe. (A teljes Twitter feedet itt tudod elolvasni: https://twitter.com/pappgab/status/739774154283581440)

Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy erre a kifejezésre (középtávfutó alkat) nagyon-nagyon alacsony a verseny, hisz kevesen optimalizálnak rá. Az általános tartalmi optimalizáltság mértéke egy 100-as skálán 20-30 között mozog erre a kulcsszóra. De ez egyben azt is jelenit, hogy kizárólag a jó on-page SEO-val már a top 10 találat közé lehet kerülni. Sőt, ahogy a példa mutatja, akár az 1. helyre is oda lehet kerülni 1,5 óra leforgása alatt.

És ami jó az egészben, hogy ez a cikk június 6. óta stabilan az első helyen is van.

Szinte minden iparágban találni olyan kifejezéseket, amiket valami miatt hanyagolnak a piaci szereplők. Ennek a fő oka az időhiány, illetve az, hogy a legtöbb esetben inkább csak a nagyobb volumenű kulcsszavakra mennek rá. Pedig mindenhol lehet találni több száz olyan keyword-öt, amire végtelenül egyszerű Top 10-es, vagy akár Top 1-es tartalmat gyártani.

Ha szeretnéd megtanulni hogy lehet ilyen kifejezéseket találni és azonosítani, akkor iratkozz fel a 30 napos Content Marketing és SEO képzésre, ahol lépésről lépésre megmutatom neked a teljes folyamatot. Mind a kulcsszókutatást, mind az optimalizálást.

30 napos SEO képzésÁltalános érvényben elmondható, hogyha egy magyar nyelvű tartalmat kell on-page SEO szempontból optimalizálnom, akkor nálam ez egy bevált módszer:

  1. válaszd ki az elsődleges kulcsszó (ez a primary keyword)
  2. válassz hozzá 2-3 másodlagos kulcsszót (olyan kifejezések amik témában kapcsolódnak az elsődleges keywordhöz)
  3. használd a fő kulcsszót egyszer az url-ben
  4. egyszer a címben (title)
  5. egyszer egy címsorban (h1-eben vagy h2-ben)
  6. 2-3-szor a tartalomban (akár ragozott formában is)
  7. 1 kép nevében és hivatkozási szövegében
  8. egyszer a meta descriptionben

Ez persze nem garantálja az instant sikert. De ha csak ezeket a lépéseket betartod, akkor óriási lépést tettél azért, hogy a topic modeling irányába elindítsd az oldalad. Ha írsz 8-10 olyan cikket, amik hasonló témába illő kulcsszavakra optimalizálnak, akkor jó esélyed van arra, hogy akár ezek a cikkek, akár az újonnan megjelenő cikkeid felkerüljenek a Google találatai közé.

Mindehhez persze az a fő kiindulópont, hogy technikailag is rendben legyen minden, ebben segít a tech SEO. Ha a tech és az on-page oldal is rendben van, akkor érdemes áttérni az off-page vonalra. Bővebben a linképítésről itt írtam már korábban.


Hozzászolások

Moderáld magad – vagy mi fogunk. :)
Na jó, nem fogunk, szóval csak ésszel!