Blog A legjobb SEO eszközök
ingynes seo eszközök (best free seo tools)
Írta:

A legjobb SEO eszközök

Az elmúlt pár évben nagyon sok SEO eszközt használtam. Több mint 70-et. Volt köztük jó pár ingyenes és fizetős is. Vannak olyanok, amiket a mai napig használok, másokat pedig már rég elhagytam. Hónapról hónapra kapok olyan kérdéseket (személyesen és emailben is), hogy milyen marketing eszközöket használok; és kifejezetten keresőoptimalizálás téren melyek a kedvencek. Most ezeket szedtem össze.

SEO eszközök csoportosítása

A különböző szoftvereket többféleképp lehet csoportosítani, és mindegyik megoldásnak megvan az előnye és a hátránya egyaránt. SEO téren én a klasszikus hármas tagolást szeretem, ahol a három kategória a:

  1. Tartalmi SEO (on-page SEO)
  2. Linkek, hivatkozások (off-page SEO)
  3. technikai részek (technical SEO).

A szoftverek és eszközök (tool-ok) besorolását is ez alapján szoktam megtenni.

Ha ezeket csoportosítani akarjuk a hármas bontás szerint, akkor nálam így áll össze a kép a kedvenc SEO szoftvereket figyelembe véve.

A legjobb SEO eszközök csoportosítása

A kedvenc SEO eszközeim

Tartalmi (on-page SEO) vonalon ezeket használom napi / heti szinten:

SEMrush képzés

Ismerd meg Te is az egyik legnépszerűbb SEO eszközt!

A SEMrush tanfolyamban összeszedtük azokat a funkciókat, amit mi is a legtöbbet használunk a napi munkánk során. Megismerhetsz benne a kulcsszókutatáshoz, versenytárselemzéshez, vagy akár linképítéshez hasznos folyamatokat. Ezekhez pedig részletes leírást és magyar nyelvű oktató videókat is készítettünk.

Képzés megtekintése

Linkek, hivatkozások (off-page SEO) esetében:

Technikai (technical SEO) vonalon pedig:

  • GTMetrix
  • Screaming Frog
  • Google Search Console

Ebből a listából jól látszik, hogy a Google Search Console az egyik legsokoldalúbb eszköz, mert a 3 különböző területre egyaránt használható. De persze ez nem azt jelenti, hogy ez lenne a legjobb az egyes területekre.

Ezen kívül van még néhány eszköz, amiket jellemzően nem napi / heti rendszerességgel használok, de nagyon hasznosak. Ilyen az URL Profiler, a Simple Serp Scraper vagy épp a Buzzsumo.

Tematikus csoportosítás

Az eszközöket emellett nem csak a három nagy kategória, hanem a felhasználás tematikája alapján is csoportosítani lehet. Talán ez a másik olyan bontás, aminek tényleg van még értelme.

Itt hat kategóriát érdemes meghatározni:

  1. Kulcsszókutatás (Keyword Research)
  2. Linképítés (Link Building)
  3. Technikai keresőoptimalizálás (Technical SEO)
  4. Helyezés vizsgálat, Rangsor elemzés (Rank Tracking)
  5. Tartalomoptimalizálás (Content Optimization)
  6. Hivatkozások elemzése (Backlink Analysis)

Az egyes kategóriákban több alternatívát is találhatunk, mind angol, mind magyar nyelven. Van olyan, ahol 20-30 eszköz is található, és szinte mindegyik pont ugyanazt tudja.

Ilyenkor nehéz ezek között választani. Melyik pontosabb? Melyik jobb ár-érték arányban? Melyik használhatóbb? Melyiket frissítik gyakrabban?

Most azokat szedtem össze, amelyeket én is használok / használtam és elégedett voltam velük.

Kulcsszókutatás

Ha kulcsszókutatásról (keyword research) van szó, akkor nálam ezek az eszközök jönnek jellemzően számításba:

Bár sokan úgy gondolják, hogy ők nagyon profi kulcsszókutatást csinálnak, a valóság azért messze áll ettől. Ez az a lépés, ahol érdemes több eszközt is megnézni, használni. A különböző eszközök ugyanis minimálisan eltérő javaslatokat adnak.

Ez azért hasznos, mert ha mindenki ugyanazokat az eszközöket használja csak (pl Google Kulcsszótervező), akkor ugyanazokra a kifejezésekre fognak csak optimalizálni. Amiket a közös eszközök pedig nem dobnak ki, azokra kevesen koncentrálnak, és ott a verseny is alacsonyabb mértékű lesz.

Időben és energiában több input kell így az elején, de a végeredmény szinte biztosan jobb lesz.

Ha szeretnél jobban elmélyülni a kulcsszókutatásban, akkor érdemes ezt a képzést végigcsinálnod:

7 haladó és profi kulcsszókutatási technikát mutatok be benne.

kulcsszókutatás képzés

Linképítés

Linképítés téren a hazai piacra nézve nem találtam igazán jó eszközt, de angol területen vannak hasznos eszközök.

A Help a Reporter Out (HARO) egy hasznos eszköz nemzetközi szinten, de a verseny is meglehetősen nagy rajta. A konverzió bőven 10% alatti.

Tech SEO

Technikai vonalon szinte bármelyik eszközt használhatjuk, mert angol és magyar nyelvű oldalakra is jól működnek.

Én a Webmester Eszközök, Screaming Frog és URL Profiler kombinációt használom.

A legjobb tech SEO eszközök:

Helyezés Vizsgálat (Rank Tracking)

A Google Rangsor vizsgálatára létezik talán a legtöbb eszköz. Van köztük jó pár ingyenes és fizetős is.

Itt azt érdemes tudni, hogy mára ezek az eszközök nem tudnak 100% pontos képet adni a valós, felhasználóknál megjelenő helyezésről. A megjelenő találatok sorrendje ugyanis a felhasználó korábbi böngészési szokásaitól, beállításaitól, helyzetétől, eszközétől is függnek.

Ennek ellenére az általános helyezésváltozás még mindig jól lekövethető a legtöbb rank tracking eszközzel. Itt azt érdemes végignézni, hogy melyik fut lokálisan a saját gépeden és melyik nyújt webes felületes elérést.

Nálam a Rank Tracker a kedvenc. Bár lokálisan fut a gépemen, de annyira jól használható a kulcsszókutatás modullal együtt, hogy még is így megéri ezt használni.

Tartalom optimalizálás

Mindenki más eszközre esküszik, amikor tartalom optimalizálásról (content optimization) van szó.

Nálam a Yoast, LSI graph és a Website Auditor + TF*IDF kombináció vált be a legjobban.

Hivatkozások (Backlinkek) elemzése

A hivatkozások elemzésére a legnépszerűbb eszközök:

Ezen kívül számos egyéb backlink elemző eszköz létezik, de ez a 3 jelenleg a leginkább ismert. Az Ahrefs indexe (a tényleges linkek közül mennyit ismer és lát) a legnagyobb, de ez is a legdrágább. A MOZ indexe a legkisebb, és bizonyos szintig ingyenesen is lehet használni.

Nálam a Majestic SEO a favorit, mert az indexe jóval nagyobb mint a MOZ-é, és bár kisebb mint az Ahrefs-é, az ára is sokkal barátságosabb.

Emellett a Google Fusion Tables-t szoktam még használni a linkek elemzésére, ami a egyik Google Big Data (vizualizációs) eszköze.

Mennyit ér egy SEO eszköz használata?

Az összes eszközre havi szinten én jelentős összeget költök. Nem néhány ezer forintot, hanem most már több tízezer (sőt, közel 100 ezer forintot). Ez elsőre nagyon soknak tűnik, és valójában az is. De ezek nagy mértékben segítik a keresőoptimalizálást, gyorsítják a munkát és olyan lehetőségeket mutatnak meg, amit mások nem találnak meg (a főleg) ingyenes eszközökkel.

A versenyelőny eléréséhez érdemes tehát SEO szoftverekbe fektetni. Persze nem ész nélkül.

Nem kell kezdetben 5-8 tool-ra előfizetni, már 1-2 eszköz sokat lendít a hatékonyságon. Főleg azokra a területekre érdemes koncentrálni, ahol a legnagyobb hatékonyságjavulást lehet elérni. Egy-egy részfeladat automatizálása, gyorsítása havi szinten 10-20 órát is meg tud spórolni akár. Ezt pedig a saját elvárt óradíjunkkal felszorozva már kijön, hogy mennyit érhet egy szoftver megvásárlása, előfizetése. 3-4 ezer forintos óradíj és 10 óra spórolás mellett egy 100-150 dolláros előfizetésen már bőven érdemes elgondolkozni.

Van olyan eszköz, ami kimaradt a listáról, pedig nagyon hasznos? Akkor írd meg kommentben!


Hozzászólások

Moderáld magad – vagy mi fogunk. :)
Na jó, nem fogunk, szóval csak ésszel!