Blog Így találhatod meg továbbra is a pontos keresési mennyiségeket!
Keresési mennyiség ellenőrzése kulcsszókutatás során Google Adwordsben
írta:

Így találhatod meg továbbra is a pontos keresési mennyiségeket!

Az elmúlt hónapokban többen is panaszkodtak arra, hogy a Google elvette a pontos keresési mennyiségeket. Ez pedig jelentősen megnehezíti a kulcsszókutatást és a SEO munkát.

A hivatalos Google kommunikáció szerint azok viszont, akik hirdetnek a Google Adwords fiókukban, azoknak ezt a korlátozást feloldhatja a cég. Ezzel csak az a probléma, hogy ez feltételesen lett megfogalmazva, vagyis nincs rá garancia, hogy így is lesz. Plusz sok felhasználó panaszkodott arra is, hogy ők hiába fizetnek PPC-ért az Adwords-ön belül, mégsem látnak több adatot. Ilyenkor mindenki azt tanácsolta, hogy:

  • többet kell fizetni, vagy
  • valamilyen fizetős szolgáltatást kell használni.

Esetleg meg lehet kérni egy ismerőst, akinél konkrét adatok láthatóak, hogy segítsen ki minket. Ezek viszont vagy költséges vagy macerás lépések.

Arról viszont szinte senki nem írt, hogy van egyébként ingyenes megoldás is a probléma áthidalására.

Pár nappal a Google bejelentés után rájöttem egy apró trükkre, amit azóta is használok. És több profi és nemzetközi szinten dolgozó SEO szakértő ismerősöm is megerősítette, hogy náluk is működik. Azóta pár angol cikk is született róla, magyar úgy tudom még nem.

A jó hír, hogy ezzel a trükkel még mindig meg lehet nézni a pontos keresési mennyiségeket a kulcsszókutatás során a Google Keyword Planner-ben. Még akkor is, hogyha egy forintot sem költünk az Adwords fiókukban.

Azt hittem ezt a trükköt sokan ismerik, de úgy tűnik, hogy mégsem. Pár napja Nagy Dani, a Lab.coop marketingese írt fel egy üzenetet Facebookra. Amire válaszoltam is. És még a sörfelajánlást se vettem igénybe. 🙂

Pontos keresési mennyiség meghatározása kulcsszókutatás során

Ekkor döntöttem úgy, hogy csinálok egy rövid leírást és videót is a témáról. Na, erről szól ez a cikk.

Pontos keresési mennyiség meghatározása

Ha élőben szeretnéd látni, hogy a cikk további része miről szól, akkor nézd meg a videót. Lentebb szövegesen és képekkel illusztrálva tudod elolvasni ugyanezt.

Hogyan találhatjuk meg a keresési mennyiséget?

Ahhoz hogy a pontos keresési mennyiségeket (search volume) megtudjuk, ezeket a lépéseket kell követni:

  1. lépés: keressünk rá a kifejezésre a Google Keyword Plannerben
  2. lépés: kattintsunk az “Add to Plan” gombra
  3. lépés: kattintsunk a “Review Plan” gombra
  4. lépés: adjunk meg egy olyan bid értéket, amivel biztosan elsőként jelenne meg a hirdetésünk
  5. lépés: kattintsunk a “Keyword” tab-re, állítsuk be az “exact matching”-et és a forecastot jobb fent állítsuk “Monthly”-ra

Ennyi az egész. Most pedig nézzük meg ugyanezt egy gyakorlati példán keresztül.

Mennyien keresnek a keresőoptimalizálásra?

Ha megnézzük ezt a keresőopitmalizálás kifejezést, akkor az alábbi a feladatsort kell elvégeznünk:

  • Rákeresünk a “keresőoptimalizálás” kifejezésre

keresooptimalizalas-keresesi-mennyiseg-google

  • Kattintsunk az Add to Plan gombra

add-to-plan-adwords-kulcsszokutatas

  • Majd a Review Plan-re

review-plan

  • Adjunk egy 10.000 HUF-os bid-et, ezzel biztosan az első helyen jelenne meg a hirdetésünk. Korábban a bid range-t egyébként látni lehetett még az előző screenen. Igazából csak annyit kell tenni, hogy a felső határnál egy nagyobb összeget adunk meg. Jobb fent pedig a 7 napos előrejelzést átállítjuk havira (vagy akár évesre).

bid-forecast

  • A jobb alsó sarokban láthatjuk az Avergae Position részt, ami arra utal, hogy ekkora bidnél milyen pozícióban jelenne meg a hirdetésünk. Itt most 1.09-et mutat, vagy az els helyen jelenünk meg a legtöbb esetban majd. Remek, pont ez a célja a beállításnak.
  • A bid-del addig kel játszani, amíg stabilan első nem lesz a kifejezés.
  • Ha például egy 1.000 HUF-os biddel számolunk, akkor ott a 3-4. helyre lenne jó a hirdetésünk a rendszer szerint.
  • Ezután átkattintunk a Keywords fülre.
  • Beállítjuk, hogy “exact matching”-et adjon ki a rendszer, így csak a pontos egyezéssel kapcsolatos adatokat fogjuk látni. Így a keresőoptimalizálásból [keresőoptimalizálás] lesz.

exact-match-adwords-seo

Alul pedig ellenőrizzük, hogy az “Impression” résznél mennyit mutat az Adwords. Ezzel visszakaptuk ugyanazt az értéket, amit korábban mutatott, de most már elvett a Google.

seo-keresesi-volumen

A fenti trükkel eljutottunk oda, hogy a Google Keyword Planner által jelölt 1K-10K keresési mennyiség sávját le tudtuk pontosan bontani. A rendszer itt 4000-es keresési mennyiséget mutatott a “keresőoptimalizálás” kifejezésre.

4.000 vs 1K-10K. Kicsit tisztább a kép így már. És ami a jó hír, hogy a sávos rendszer bevezetése előtt is nagyjából ennyi volt ennek a kulcsszónak a keresési mennyisége (3600 volt az utolsó konkrét szám, amire emlékszem). Tehát a rendszer egész pontos.

És ezt a folyamatot meg lehet ismételni más kifejezésekre és kulcsszavakra is.

Amit eddig tapasztaltam ennél a módszernél:

  • Ha egy kulcsszót adok meg, akkor pontosabb adatokat ad, mintha párhuzamosan több kifejezést próbálnék tesztelni.
  • Emiatt én egy-egy kifejezést szoktam csak így ellenőrzni.
  • Ha a keresési mennyiség sávja 10-100 közé esik, akkor néha 0-s értéket ad az Adwords az adott kifejezésre. Gondolom ez emiatt van, mert a volumeneket logaritmic bucket-ekbe rendezi a Google. És habár van keresés ezekre, mégse kapunk vissza értéket, csak nullát.
  • Szóval nagyon alacsony keresési mennyiség esetében (ilyen havi 0 és 15 közötti értékek esetén) nem teljesen biztos a rendszer, ezért ott érdemes ésszel használni a log bucketek miatt.
  • 100-as keresési mennyiség felett (100-1K vagy 1K-10K és így tovább) viszont már biztosan konkrét értékeket fogunk visszakapni a sávon belül.

Ami kifejezetten jó, hogy ez a módszer akkor is működik, ha nem költünk egy forintot sem az Adwords fiókunkban. És akkor is kiváló, ha csak alkalmanként keresünk rá 1-1 kifejezésre és nem akarunk fizets megoldást használni.

Hátránya viszont, hogy sok kifejezés keresési mennyiségének a tesztelésére csak korlátozottan alkalmas. Erre a célra tényleg megéri egy fizetős eszközt használni. Akár az SEMrush-t vagy bármilyen egyéb toolt.

De a lényeg, hogy ez a módszer egyelőre működik, én már jó ideje használom. És várhatóan a továbbiakban is működni fog. Ezért is osztottam meg Danival, ahogy most veletek is.

Ja, és a biztonság kedvéért azért persze megírtam Daninak, hogy a belga söröket szeretem. 🙂

Tetszett a cikk? Szeretnél több ilyen trükköt megismerni? Írd meg kommentben, hogy miről látnál még szívesen anyagot és csinálni fogok azokról is cikket + videót. Van jó pár olyan trük és megoldás, amiről eddig nem írtam a blogon, de napi szinten használom őket.


Hozzászolások

Moderáld magad – vagy mi fogunk. :)
Na jó, nem fogunk, szóval csak ésszel!