Blog A legjobb online marketinges podcastek, amiket hallgatok
Legjobb online marketinges podcast
Írta:

A legjobb online marketinges podcastek, amiket hallgatok

Pár héttel ezelőtt egy baráti ebéd közben arról kezdtük beszélgetni, hogy ki milyen forrásból próbál naprakész maradni online marketing téren. A válaszok egy része nem volt meglepő: blogokat olvasnak, videókat néznek, meetupokra és konferenciákra járnak, Twitteren követnek iparági szereplőket. Egy páran pedig említették, hogy néha podcast-eket is szoktak hallgatni.

Ekkor felcsillant az én szemem is.

Mint ugyanis kiderült, másokhoz képest én rengeteg podcast-et hallgatok. De tényleg sokat, több mint 10-et.

Most ezeket gyűjtöttem össze ebbe a posztba.

Mindenhol leírtam, hogy miről szól a pocast, mit szeretek benne és kinek ajánlom. Illetve előkerestem olyanokat is, amiket elkezdtem, de egy idő után leváltam róluk.

Miért és hol hallgatok podcasteket?

Több kutatást is olvastam a témában, és ezek mind azt hozták ki, hogy az emberek döntő többsége utazás és edzés közben szokott podcastet hallgatni.

Ez nyilván azért van, mert a monotonitást valamivel jól esik elütni, és erre egy könnyed vagy épp szakmai podcast ideális tud lenni.

Én naponta több mint 60 percet utazok Pesten belül busszal. Ebbe az időbe 1-2 podcast pont bele is fér. Van, amikor elmaradok 1-1 anyaggal, de hetente szumma 6-8 részt biztos meghallgatok. Főleg a 9-es buszon ülve vagy amikor sétálok.

Volt amikor próbáltam munka közben is bele-belehallgatni részekbe, de ott egyáltalán nem tudtam a két dologra párhuzamosan koncentrálni (podcast + munka), úgyhogy maradt a klasszikus „commute-time podcast listening use case”.

Én a telefonomon az iPhone „Podcast” alkalamzása segítségével érem el ezeket, de mindegyik megtalálható más formában is (weben online, Soundcloud-on, Stitcheren, Google Play Music-on keresztül is.) Mindenhova olyan linket tettem, ahol az összes verziót el tudjátok érni.

A kedvenc online marketinges podcastjeim

Fontos, hogy ez nem sorrend. Mindegyiknek megvan az előnye és a hátránya. A felsorolt okok miatt ezek maradtak meg állandó podcastként nálam.

Noah Kagan Presents

Noah Kagan Presents Podcast

Nem csak online marketing podcast, inkább entrepreneurship podcastnek mondanám.

Ha a top 3 bloggert kellene megneveznem, aki hatással volt a pályafutásomra, akkor Noah Kagan mindig ott lesz az első 3-ban.

Aki esetleg nem tudja: Noah a Facebook 30. alkalmazottja volt, tehát nagyon korai fázisban csatlakozott a céghez, aztán ő volt a mint.com első marketingese, most pedig az AppSumo és a sumo.com a fő projektje. A stílusa jó és rossz értelemben véve nagyon amerikai és Y generációs. Laza, szókimondó, önfejű, de cserébe borzasztóan jó szakember. A podcastje a nagyon könnyed témáktól az egészen komolyakig fut. Ami miatt imádom, mert nagy pörgős, változatos, az entrepreneurship teljes spektrumát bejárja interjúkon keresztül, de valahol mindig a hustling és az online marketing köré szövi a mondanivalót. A stílusa sokaknak lehet kicsit nyers, de én szeretem ezt a fajta humort. A podcastje egyébként olyan, mint a blogja (okdork.com). Kicsit különc, kicsit fura, egyedi, de nagyon szakmai.

  • Időtartam: 30-50 perc
  • Típus: monológok, saját sztorik és interjúk
  • Előnye: pörgős, gyors, nagyon változatos
  • Hátránya: Noah stílusa nem mindenkinek jön be (káromkodik pl)
  • Kinek ajánlom: akit érdekel az entrepreneurship világa
  • Link: http://okdork.com/podcast/

Marketing Speak

Marketing Speak Podcast with Stephan Spencer

Stephan Spencer podcastjére anno véletlen találtam rá, és 3 résznyi esélyt adtam neki. Az első rész, amit hallottam egész jó volt, a második és majd a harmadik is. Így hát megtartottam.

Ez egy kifejezetten jó podcast, főleg azoknak, akik kezdő vagy középszinten értenek az online marketinghez. Nagyon sok a SEO, linképítés, PPC, Adwords, ecommerce téma. Aki ilyen irányban, akar kicsit tájékozódni, azoknak ez egy tökéletes választás.

Stephan maga is internet entrepreneur, SEO-val és ecommerce-el foglalkozik, úgyhogy klasszikusan az a podcast host, aki pontosan tudja mit és miért kérdez. Ez egy nagyon nagy előny, mert minden interjúban két dologra törekszik: bemutatni az interjúalanyt és a mélyére ásni az alany témájának. És mindezt úgy teszi, hogy közben a fogalmakat is elmagyarázza, hogyha olyan dolgokról van szó, ami nem biztos, hogy mindenkinek teljesen egyértelmű. Korrekt podcast, tényleg.

  • Időtartam: 50-60 perc
  • Típus: interjúk
  • Előnye: közérthető, széles témákat ölel fel, mindig új interjúalanyok vannak benne
  • Hátránya: nagyon haladó szinten részenként 5-8 perc sokszor a valódi érték csak
  • Kinek ajánlom: kezdő és középszintű marketingeseknek nagyon, profiknak közepesen
  • Link: http://www.marketingspeak.com/podcasts/

Experts On The Wire

experts-on-the-wire-seo-podcast

Dan Shure egy SEO szakértő, aki az Evolving SEO blog alapítója. A podcastjét 2016 tavaszán indította, úgyhogy ez egy viszonylag új podcast.

Ez tényleg keresőoptimalizálás specifikus, itt csak ritkán van SEO-n kívüli téma. Ez egy óriási előny, mert aki ebben akar elmerülni, annak ideális választás lehet.

Ráadásul mivel Dan is szakmabeli, ezért minden interjúalanytól jól tud kérdezni, ráadásul látszik, hogy rettenetesen sok munkát szentel a felkészülésre. A podcast egyetlen hátránya, hogy a hangminőség néhány epizódnál közepes-gyenge. Így zajos környezetben (buszon, autóban) kihívás néha hallani, hogy miről van szó.

  • Időtartam: 60-80 perc
  • Típus: interjúk
  • Előnye: 100% SEO fókusz, mélyszakmai, világszintű interjúalanyok
  • Hátránya: közepes hangminőség
  • Kinek ajánlom: keresőoptimalizálás iránt érdeklődőknek
  • Link: http://www.evolvingseo.com/category/podcast/

Gaps

gaps-business-idea-podcast

A mai online marketinges világ top10 blogja között nálam biztosan ott van Glen Allsopp blogja, a viperchill.com. SEO vonalon a top 5-ben is. Meg a top 3-ban is. Nah, a Gaps Glen új projektje, ahol niche online üzleti lehetőseket mutat be és elemez (business ideas blog + podcast).

Ha érdekel az ecommerce világ, valamilyen online bizniszt szeretnél csinálni, akkor a gaps.com tökéletes kiindulási alap. Számos esettanulmányt találsz itt, tele számokkal, valós adatokkal, összefüggésekkel. Annyira naprakész, hogy tényleg a jelenkor online üzleti modelljeit mutatja be, kinek mi működik, és hogy érte el azt a bizonyos eredményt.

Ehhez a bloghoz kapcsolódik a podcast is, ahol nem mást csinál Glen, mint felolvassa a saját cikkeit, esettanulmányait. Furán hangzik, de igen. És működik. Hogy miért? Mert amikor kijön egy cikk Glen blogján, akkor még aznap elolvasom. Majd amikor 1 nap múlva kijön a podcast ugyanarról a cikkről, akkor azt is meghallgatom. Az egyetlen furcsaság, hogy mivel Glen Newcastle-ben született, így borzalmas brit akcentusa van. Az elmúlt években sokat „javult” a kiejtése, de még mindig mókás hallgatni, hogy amerikai akcentussal próbál angolul beszélni.

  • Időtartam: 20-40 perc
  • Típus: saját blogposztjait olvassa fel
  • Előnye: a legjobb niche online üzleti lehetőségeket mutatja be
  • Hátránya: a blogposztjait olvassa fel, brit akcentussal
  • Kinek ajánlom: aki saját online bizniszt akar indítani
  • Link: http://gaps.com/podcast/

The Marketing Companion

marketing-companion-podcast

Két 50-es éveit közelítő online marketinges veterán Mark Schaefer és Tom Webster podcastje.

Ez inkább amolyan üzleti és marketing podcast, ahol nagyon sok statisztika, szám, macro összefüggés kerül elő. Ez részben abból következik, hogy Tom Webster a világ egyik legnagyobb marketinges kutató és elemző cégénél dolgozik, és hozzáférése van gyakorlatilag minden statisztikához.

Mennyivel nőtt a Snapchat penetráció a 12-18 éves korosztályban 1 év alatt? A 18-24 évesek mekkora része hallgat podcastet? Hány lakásban van Amazon Echo vagy Google Home (smart speaker)? Mennyivel esett vissza a Facebook használata a tinik között? Nah, Tom ezeket mind tudja. És ezekről a trendekről, folyamatokról rengeteget beszélgetnek és elmélkednek. Minden rész egyedi introval indul, amik kifejezetten szórakoztatóak néha. A podcast első 5 perce szinte sohasem a szakmáról szól, hanem arról, hogy egymást ugratják. Ez van, akinek bejön, van akinek nem. Én kedvelem a humorukat. Noah nyers humorával ellentétben ez a klasszikus intelligens humor.

UX and Growth Podcast

ux-growth-podcast

Ezt a podcastet a Hubspott 3 alkalmazottja csinálta. 1 UX designer, 1 designer és 1 growth engineer, egészen 1 hónappal ezelőttig. Azóta volt egy kis szünet és még nem látni, hogy merre mennek tovább. De az elmúlt 2 évre ez volt jellemző:

Főleg UX-es és design témák voltak terítéken, de ezeket mindig valamilyen online marketinges kontextusba helyezve. Mind a 3-an elmondták a saját véleményüket és meglátásukat, ami azért különösen érdekes, mert sokat meséltek arról, hogy a Hubspotnál hogyan működtek a folyamatok.

Néhány alkalommal voltak interjúalanyok is a show-ban, ami kifejezetten jót tett neki, mert mindig új látószöget hozott be. Ez egy szórakoztató beszélgetés 3 munkatárs között, mindig egy szakmai téma köré csoportosulva.

  • Időtartam: 30-50 perc
  • Típus: a 3 host beszélget, néha interjúalannyal
  • Előnye: 3 eltérő munkakörű ember beszélget ugyanarról a témáról, belelátni a Hubspot mindennapi életébe
  • Hátránya: inkább intro jellegű, közepes szintre van pozícionálva
  • Kinek ajánlom: akit érdekel a design és a UX
  • Link: https://austinknight.com/podcast/

a16z

a16z-podcast

Az Andreesen Horowitz podcast-je, ami elképesztően sok és széleskörű témát dolgoz fel interjú formájában a világ legjobb szakembereivel. Ez a legnagyobb előnye és hátránya is. Mármint nem az, hogy a világ legjobbjaival beszélgetnek, hanem az, hogy nagyon széles témaköröket dolgoznak fel.

Szinte minden téma a technológiai fejlődés köré csoportosul, ez a fő motívum, de ezt elképesztően sok oldalról közelítik meg.

Engem a részek 20-30%-a érdekel jellemzően csak a témák miatt, de azok kifejezetten jók szoktak lenni.

  • Időtartam: 20-40 perc
  • Típus: interjúk
  • Előnye: széles témakör, a világ legjobbjait interjúztatják
  • Hátránya: nincs igazi fókusz, vannak részek, amik érdekesek, mások (nekem) nem
  • Kinek ajánlom: akit érdekel a „jövő” és hogy a „technológiának milyen szerepe van ennek alakításában”
  • Link: http://a16z.com/podcasts/

Magyarul én nem ismerek online marketingnek dedikált podcastet, de ha van ami jó szerintetek, akkor írjátok meg kommentben.

Én anno egy podcast interjút adtam, Görög Ádám TACIT podcastjében, ahol az online marketing jövőjéről beszélgettük 1 órában:

Online marketing podcast interjú

 

Egyéb podcastek, amiket hallgattam

Marketing School

Marketing School Podcast (Eric Siu és Neil Patel)

Eric Siu és Neil Patel podcastje, ahol pár percben és alap szinten járnak körbe 1-1 témát. Tényleg csak a felszínt érintik, ezért nagyon mélyre nem lehet ezekkel menni, de alap szinten hasznos lehet egyébként. Én azért hagytam abba 10-15 rész után, mert tényleg csak időkitöltésnek éreztem és valódi értéket nem tudtam kivenni belőle. De alapvetően nem is nekem volt szerintem pozícionálva.

Ha horizontálisan akarsz terjeszkedni online marketing vonalon (= „hallás szinten tudd, hogy mik vannak”), akkor jó intro anyag lehet egyébként.

  • Időtartam: 5-8 perc
  • Típus: a 2 host beszélget
  • Előnye: gyors, kompakt, sok online marketinges témát érint
  • Hátránya: alap szintű nagyon
  • Kinek ajánlom: aki alap szinten ért az online marketinghez és szélesíteni akarja a tudását horizontálisan
  • Link: https://marketingschool.io/

Startup Chat

starup-chat-podcast

Hithen Shan és Steli Efti podcastje, ahol változatos, de főleg entreprenurship és startup jellegű témákat boncolgatnak egymás között. Hithen hozza a „szakmai témát”, Steli pedig a sales és a hustle vonalat erősíti.

Startupokra fókuszál, sok olyan témát érint, amit más podcastek nem: hogyan építs csapatot, hogyan rúgj ki embereket, hogy szerezd meg az első vásárlóidat, stb. És ezekre valós példákat is tudnak hozni a saját életükből. Ez óriási pozitívum.

Én közel 2 évig hallgattam őket, aztán egy idő után arra lettem figyelmes, hogy amikor felmerült 1-1 kérdés, akkor előre tudtam, hogy mit fognak válaszolni arra. 2 év alatt ugyanis megismertem őket annyira, hogy már elenyésző volt az újdonság a részekben. Ennek ellenére az a 2 év, amíg követtem őket, az borzasztóan hasznos volt. Akit érdekel a startupok világa és a hozzá kapcsolódó összes kihívás, annak nagyon jó forrás lehet ez.

  • Időtartam: 20-25 perc
  • Típus: a 2 host beszélget
  • Előnye: kötetlen, vicces, szókimondó, startupokra fókuszál, minden témát érint
  • Hátránya: egy idő után elfárad, ismétli önmagát
  • Kinek ajánlom: akit érdekel a startupok világa
  • Link: http://thestartupchat.com/

Amikbe belehallgattam

Ezeken kívül vannak még olyan podcastek, amikből több részt is hallottam már, de (egyelőre) nem fértek be a rendszeresen hallgatottak közé. De mindegyikben találtam valamilyen értéket. Részletes leírást azért nem írok hozzájuk, mert tényleg csak részeket hallgattam belőlük, így nem tudom őket jobban megítélni:

Nem marketinges podcastek

Ha már írtam egy ilyen hosszú listát, akkor itt van még pár nem marketinges podcast, amit hallgatok.

Alley-oop

alley-oop-podcast

Tőrös Balázs és Szaniszló Csaba NBA podcastje. Kicsit rendszertelenül, de egyébként lelkesen beszélgetnek az amerikai kosárlabdáról. Kifejezetten szórakoztató, ahogy feldolgoznak 1-1 témát. Ez főként abból fakad, hogy Csabi és Bazska tényleg jóban vannak, jól ismerik egymást és veszik a lapot, hogyha az egyikük poénosra veszi a figurát. Igyekeznek figyelemmel követni a liga történéseit és jól emelnek be különböző sztorikat, elméleteket más amerikai podcastekből. Amikor kijön egy-egy epizód, az mindig az abszolút aktualitásokat dolgozza fel, ezért érdemes időben meghallgatni a részeket.

  • Időtartam: 40-60 perc
  • Típus: a 2 host beszélget
  • Előnye: NBA-ról szól, könnyed, szórakoztató, mindig aktuális
  • Hátránya: rendszertelen néha, hangminőség sokszor közepes
  • Kinek ajánlom: akit érdekel az NBA és a kosárlabda
  • Link: http://www.sport1tv.hu/podcasts/

Totalcar – Égéstér

totalcar-egester-podcast

Magyarország leghallgatottabb autós podcastje. Aki ismer az tudja, hogy az autók egyáltalán nem érdekelnek, de tényleg. Ennek ellenére minden részét meghallgatom, mert szórakoztató. Könnyed, vicces, közben pedig tényleg szakmai. 3-4 host beszélget jellemzően Winkler Róbert vezetésével, akinek én egyébként kifejezetten kedvelem a stílusát. Emellett néha olyan interjúalanyok is felbukkannak, akiknek a sztorijain tényleg csak ámulni lehet (Hanula Barna, a Bugatti Veyron motortervezője például). Nem a reklám helye, de mióta ezt a podcastet hallgatom, azóta kevesebb fogyaszt az autó alattam, tudom mikor mi történik vele, mivel teszem tuti tönkre, hogy lehet növelni egy kocsi élettartamát és milyen trükköket használnak az autónepperek és a kereskedők. Mindezt úgy, hogy tényleg nem köt le különösebben az autók világa.

  • Időtartam: 60 perc
  • Típus: 3-4 host beszélget, néha interjúalannyal
  • Előnye: autós, vicces, könnyed
  • Hátránya: hangminőség közepes néha (bár az utóbbi időben egész jó)
  • Kinek ajánlom: akit érdekel az autó- és motorsport világa
  • Link: http://totalcar.hu/egester/

Ezek a podcastek, amiket rendszeresen szoktam hallgatni. Menet közben volt még jó pár, amikbe belekezdtem, de nem igazán fogtak meg. De igazából ez a 10+os lista is bőven elég hallgatnivalót ad egy-egy hétre. Gondolom jó pár olyan van még, amit Ti is hallgattok és van véleményetek is róla.

Ha vannak olyan podcastek, amiket Te is hallgatsz és érdekes lehet másoknak, akkor oszd meg kommentben!


Hozzászólások

Moderáld magad – vagy mi fogunk. :)
Na jó, nem fogunk, szóval csak ésszel!