Above the Fold

Az Above the Fold (ATF) az a tartalom, amit a felhasználó egyből lát, mielőtt lejjebb görgetne. A Google 2012-ben hozta létre a Page Layout algoritmusát (oldal elrendezési algoritmus), ami megbünteti és hátrébb helyezi azokat az oldalakat, amelyeknek túl sok reklámja van ebben a zónában.

Online Marketing Szótár > Above the Fold

Above the Fold

Above the Fold, azaz hajtás feletti tartalom

A hajtás feletti tartalom vagy hajtás feletti rész tehát egyszerűen fogalmazva a honlap első “kijelzőnyi” területe.

Miért fontos a hajtás feletti terület?

A hajtás eredetileg a sajtó szakkifejezése volt. Az újságosok a nyomtatott újságokat félbehajtva helyezték a standra, így egyáltalán nem volt mindegy, hogy mi látszik a címlapból. Ez a logika ültethető át a digitális marketingbe is a weboldalak kapcsán.

A hajtás feletti tartalom a Google szemében

A hajtás feletti tartalom a Google állítása szerint nincs kiemelt helyen a találati lista felállítása kapcsán. A keresőrobot a teljes oldalt figyelembe veszi a rangsor kialakításakor, de kifejezetten bünteti azokat az oldalakat, ahol túl sok reklám vagy felugró ablak található ezen a területen.


Cikkek, ahol írtunk már erről a témáról

fontos google algoritmus frissítések

A Google minden hónapban több száz apró módosítást végez a keresőjének az algoritmusában. Ezek közül csak néhány kap nagy sajtóvisszhangot. Azok is jellemzően azért, mert egész iparágakat képesek felforgatni.
ikea webáruház keresőoptimalizálás audit

Az IKEA az egyik legismertebb bútor- és lakberendezési áruház. Évente milliók vásárolnak náluk és járnak a weboldalukon. Ebben az elemzésben egy SEO audit keretében azt néztem meg, hogy milyen a weboldal keresőoptimaliázálása, milyen hibák vannak az oldalon és hogyan kellene azokat javítani.
Kulcsszó kereső cover

A legjobb kulcsszavak megtalálása és kiválasztása nem könnyű feladat. Ahhoz, hogy tényleg a megfelelő kifejezésekre optimalizálhassuk tartalmunkat, elengedhetetlen a legjobb kulcsszó kereső szolgáltatások alkalmazása.