CTA

A CTA rövidítés az angol call to action kifejezésből ered, ami akcióra hívást, cselekvésre ösztönzést jelent. A marketing világában elengedhetetlen eszköz, hiszen minden reklám végső célja, hogy eladja az adott terméket, szolgáltatást, vagy valamilyen valós eredményt, például feliratkozást érjen el.

CTA

Túlzás nélkül állítható, hogy a CTA, vagyis a call to action az egyik legfontosabb fogalom az online marketing világában. Ez ugyanis az a hívószó, gomb, sablon, minta, ami elvezeti a felhasználót a konverzió végrehajtásához. A marketing CTA nélkül olyan, mint a sas szárnyak nélkül. Legyen szó weboldalról, közösségi médiáról vagy videócsatornáról, aki terméket vagy szolgáltatást szeretne értékesíteni, egyszerűen muszáj értenie és használnia valamilyen vásárlásra, feliratkozásra való ösztönzési módszert. Mindennek gyűjtőfogalma a call to action.

A CTA jelentése, fogalma

Mint azt már elárultuk, a CTA jelentése az angol call to action kifejezés rövidítése. Ez magyarul akcióra, vagyis a marketing nyelvén lefordítva cselekvésre hívást, ösztönzést jelent. Ez alatt nem csak vásárlást lehet érteni. Az is idetartozik, ha a leendő ügyfél vagy vásárló feliratkozik a hírlevelünkre, csatornánkra, követni kezdi a termékeinket, szolgáltatásainkat vagy csak egyszerűen rákattint a telefonhívás gombra. A CTA B2B (Business to Business) és B2C (Business to Consumer) cégek marketing stratégiájában is elengedhetetlen.

CTA alkalmazása az online marketingben

A call to action stratégiát legfőképpen digitális termékeknél, például weboldalaknál használjuk. Hiszen aligha ismerünk olyan céget napjainkban, aki ne lenne jelen a digitális térben. Szép és jó, ha értjük a CTA elméletét, de ha nem használjuk vagy rosszul alkalmazzuk, nem érünk majd el konverziót az adott weboldallal. Ennyi erővel pedig, kis túlzással olyan lenne, mintha a falnak beszélnénk.

A jó CTA feltűnő. Vonzza a tekinteteteket, felkelti a látogatók figyelmét. Jól látható színnel jelölve, nagy méretben a leginkább hatékony. Ez lehet valamilyen banner, kattintással a vásárlásra, feliratkozásra irányító gomb. A legjobb, ha például a SEO fókuszú blogcikk végén helyezzük el. De a webshopoknál is fontos, hogy az adott termékhez irányítsuk a potenciális vevőt, és meg is történjen a konverzió. Szövegközi horgonyszövegeket, linkeket is célszerű elhelyezni a szövegben, de a külön CTA rész kihagyása a végén olyan, mintha csak az üres kapura rúgnánk mellé a labdát.

Call to action példák

Nincs egy kifejezett CTA gomb vagy szöveg, ami minden esetben működik, vagy épp semmi esetben sem. Sőt, sokszor az egyedi, kreatív minták a legjobbak. Leggyakrabban hasonló sablonokkal lehet találkozni:

  • Vegye fel velünk a kapcsolatot!
  • Kérjen visszahívást!
  • Árajánlatot kérek!
  • Telefonhívás gomb a telefonszámmal
  • Feliratkozási űrlap
  • Kiemelt, kapcsolódó termékeink doboz
  • Kapcsolódó szolgáltatásaink

Ezeket a szövegeket érdemes kiemelni, innoválni. A megszólítás stílusa, a hangnem, a magázás vagy tegezés az oldalunk profiljától függ, hogyan szólítjuk meg a potenciális ügyfeleket.

CTA minta

Maga a CTA tehát jellemzően az utolsó bekezdés, amihez némi felvezetés sem árt, de remekül tud működni szövegközi blokként is. Megkönnyíti a munkát, ha előre szerkesztett sablonnal dolgozunk, amit már csak az adott termékre, szolgáltatásra, témára célszerű szabni. Például így:

CTA jelentése

Ha tetszenek a tartalmaink, és úgy érzed, hogy most is valami újat tanultál, akkor iratkozz fel hozzánk, és küldünk még sok ilyet (nálunk például ez egy CTA lehetőség):


Cikkek, ahol írtunk már erről a témáról