Facebook története

A Facebook története 2004-ben kezdődött, amikor Mark Zuckerberg, Dustin Moskovitz, Chris Hughes és Eduardo Saverin létrehozták az oldalt, akkor még "thefacebook" néven. Kezdetben csak Harvardi diákok szociális platformjaként indult, azonban az év végére már több, mint egymillió felhasználója, 2018-ban pedig a felhasználók száma meghaladta a 2 milliárdot.

Online Marketing Szótár > Facebook története

Facebook története

A Facebook története

A Facebook története 2004-ben kezdődött, amikor Mark Zuckerberg, Dustin Moskovitz, Chris Hughes és Eduardo Saverin létrehozták az oldalt, akkor még „thefacebook” néven. Kezdetben csak Harvardi diákok szociális platformjaként indult, azonban az év végére már több, mint egymillió felhasználója, 2018-ban pedig a felhasználók száma meghaladta a 2 milliárdot.

Részletes történet az alapítástól napjainkig

  • 2004 február – Mark Zuckerberg, Dustin Moskovitz, Chris Hughes és Eduardo Saverin létrehozták az oldalt „thefacebook” néven.
  • 2004 március – Három másik kampuszon is elkezdik használni a Facebook-ot: Yale, Columbia és Stanford.
  • 2004 szeptember – Bevezetik az üzenőfal funkciót.
  • 2004 december – A felhasználók száma eléri az 1 milliót.
  • 2005 május – 800 kampuszon használják a Facebook-ot.
  • 2005 szeptember – Névváltásra kerül sor: elhagyják a „the”-t a facebook elől.
  • 2005 október – A fényképek opciót bevezetik és nemzetközivé válik a Facebook.
  • 2006 április – Megjelenik a mobil verzió.
  • 2006 szeptember – Mindenki számára elérhetővé válik a regisztráció.
  • 2007 december – A felhasználók száma eléri az 58 milliót.
  • 2009 február – A lájk gomb bevezetése.
  • 2010 július – 500 millió aktív felhasználó.
  • 2010 október – Bevezetik a csoportokat.
  • 2012 április – Az Instagram megvásárlása.
  • 2012 május – IPO.
  • 2012 október – 1 milliárd felhasználó.
  • 2014 február – A WhatsApp megvásárlása.
  • 2016 február – A reakció gombok bevezetése.
  • 2016 október – A piac funkció bevezetése.
  • 2018 április – Zuckerberg tanúskodik az Amerikai Kongresszus előtt adatvédelmi kérdésekkel kapcsolatban.

Cikkek, ahol írtunk már erről a témáról

Az új Facebook algoritmus zéró organikus elérést teremt a céges oldalaknak 2018-tól. Ők vagy még több pénzt fektetnek be Facebook hirdetésekbe, vagy alternatív megoldásokat kell keresniük. A cikkben 7 ilyen tippet soroltunk fel!