Lead

A lead jelentése potenciális vásárló. Azokat a személyeket vagy vállalatokat nevezzük így, akik valamilyen formában (pl. feliratkoznak a hírlevelünkre) érdeklődést mutatnak az általunk árult termék vagy szolgáltatás iránt.

Lead

Lead jelentése

A lead jelentése potenciális vásárló. Azokat a személyeket vagy vállalatokat nevezzük így, akik valamilyen formában (pl. feliratkoznak a hírlevelünkre) érdeklődést mutatnak az általunk árult termék vagy szolgáltatás iránt.

Leadek típusai

A leadeket három típusba tudjuk sorolni:

  • Information Qualified Lead (IQL): Ez a legkorábbi szakasz. A lehetséges vásárló itt adja meg először az adatait valamilyen hasznos információért (pl. e-book, ingyenes képzés) cserébe. Ebben a fázisban a lead még csak elkezdett kutatni egy problémát illetően, de valószínűleg még nem ismeri az adott céget és termékeit.
  • Marketing Qualified Lead (MQL): Ebben a szakaszban a lead elkezd érdeklődni aziránt, hogy hogyan tudná a cég megoldani a problémáját és letölti/megnyitja a termékleírást. Ezután a cég köszönő emaillel, a probléma megoldásához kapcsolódó újabb üzenettel próbálja meg a döntési fázisba.
  • Sales Qualified Lead (SQL): Ha a lead érdeklődést mutat a bemutatott termékek iránt, akkor bekerül ebbe a kategóriába. Tanulmányok szerint minél hamarabb keresik meg a cégek az ilyen leadeket, annál nagyobb eséllyel tudják sikeresen eladni a terméküket/szolgáltatásukat.

Cikkek, ahol írtunk már erről a témáról

195 feliratkozó 4 nap alatt

A blog indulásakor azt ígértük, hogy transzparensek leszünk és sok olyan információt osztunk majd meg, amelyekből tényleg tanulni lehet. Itt a példa, hogy igazat mondtunk. :) Arról írtunk, hogyan gyűjtöttünk 4 nap alatt 195, 2 hét alatt pedig 500+ feliratkozót.
hibás tartalommarketing

Az Union Biztosító régóta tölt fel tartalmat a blogjára. Azonban a posztok nagy része nem teljesíti azt a célt, amiért egy ilyen blogot létre szoktak hozni.
konverzió jelentése

A konverzió azt jelenti, amikor a weboldal látogatója teljesít valamilyen üzletileg (gazdaságilag) fontos célt, ami elősegíti a vállalkozás fejlődését.