UTM készítés

Az UTM készítés egy olyan folyamat melyek során UTM paramétereket illesztünk egy URL végére, abból a célból, hogy kiegészítő információt szerezzünk az URL-re érkező forgalom eredetét illetően.

Online Marketing Szótár > UTM készítés

UTM készítés

Mi az az UTM készítés?

Az UTM készítés egy olyan folyamat melyek során UTM paramétereket illesztünk egy URL végére, abból a célból, hogy kiegészítő információt szerezzünk az URL-re érkező forgalom eredetét illetően.

UTM készítés egy példán keresztül

Tegyük fel, hogy írtunk egy blog posztot, amelyet több médiumon keresztül is megosztottunk. Azt szeretnénk megtudni, hogy honnan érkezik a legtöbb forgalom az adott cikkre.

Legyen a bejegyzés URL-je a következő: https://thepitch.hu/legjobb-tartalom-visszafejtese-seo-reverse-engineering/.

A Facebookon három különböző formában is megosztottuk a tartalmat: a The Picth oldalon, a Keresőoptimalizálás csoportban és a személyes oldalomon. A három különböző UTM paraméterezés a következőképp néz ki:

  1. https://thepitch.hu/legjobb-tartalom-visszafejtese-seo-reverse-engineering/?
    utm_campaign=ThePitch&utm_medium=social&utm_source=facebook
  2. https://thepitch.hu/legjobb-tartalom-visszafejtese-seo-reverse-engineering/?utm_campaign=keresoptimalizalas+group&utm_medium=social&utm_source=facebook
  3. https://thepitch.hu/legjobb-tartalom-visszafejtese-seo-reverse-engineering/?utm_campaign=DanielKovacs+newsfeed&utm_medium=social&utm_source=facebook

Szerencsére ezeket a paraméterezéseket nem kell manuálisan elkészítenünk, hanem használhatjuk például a Google Kampány URL készítőjét. Itt négy dolgot kell megadnunk:

  1. A weboldal URL-jét.
  2. A kampány forrását. Például: Facebook.
  3. A médiumot. Például: social.
  4. A kampány nevét. Például: seo revesre engineering.

Cikkek, ahol írtunk már erről a témáról

link rövidítés - bit.ly használata

A link rövidítő célja, hogy a hosszú linkeket egy rövidebb linkké varázsolja. De emellett néhány trükkel sokkal többet is ki tudsz belőlük hozni! A cikkből az is kiderül, hogyan!
195 feliratkozó 4 nap alatt

A blog indulásakor azt ígértük, hogy transzparensek leszünk és sok olyan információt osztunk majd meg, amelyekből tényleg tanulni lehet. Itt a példa, hogy igazat mondtunk. :) Arról írtunk, hogyan gyűjtöttünk 4 nap alatt 195, 2 hét alatt pedig 500+ feliratkozót.