UTM készítés
Mi az az UTM készítés?
Az UTM készítés egy olyan folyamat melyek során UTM paramétereket illesztünk egy URL végére, abból a célból, hogy kiegészítő információt szerezzünk az URL-re érkező forgalom eredetét illetően.
UTM készítés egy példán keresztül
Tegyük fel, hogy írtunk egy blog posztot, amelyet több médiumon keresztül is megosztottunk. Azt szeretnénk megtudni, hogy honnan érkezik a legtöbb forgalom az adott cikkre.
Legyen a bejegyzés URL-je a következő: https://thepitch.hu/legjobb-tartalom-visszafejtese-seo-reverse-engineering/.
A Facebookon három különböző formában is megosztottuk a tartalmat: a The Picth oldalon, a Keresőoptimalizálás csoportban és a személyes oldalomon. A három különböző UTM paraméterezés a következőképp néz ki:
- https://thepitch.hu/legjobb-tartalom-visszafejtese-seo-reverse-engineering/?
utm_campaign=ThePitch&utm_medium=social&utm_source=facebook - https://thepitch.hu/legjobb-tartalom-visszafejtese-seo-reverse-engineering/?utm_campaign=keresoptimalizalas+group&utm_medium=social&utm_source=facebook
- https://thepitch.hu/legjobb-tartalom-visszafejtese-seo-reverse-engineering/?utm_campaign=DanielKovacs+newsfeed&utm_medium=social&utm_source=facebook
Szerencsére ezeket a paraméterezéseket nem kell manuálisan elkészítenünk, hanem használhatjuk például a Google Kampány URL készítőjét. Itt négy dolgot kell megadnunk:
- A weboldal URL-jét.
- A kampány forrását. Például: Facebook.
- A médiumot. Például: social.
- A kampány nevét. Például: seo revesre engineering.