Online PR és linképítés
A keresőoptimalizálás során a jó pozíciók megszerzéséhez és megtartásához a legtöbb kulcsszó esetében nem elég csupán a tartalmi és technikai optimalizálás. Ahhoz, hogy egy számunkra üzletileg fontos (és a felhasználók által keresett) kifejezésre tartósan jól tudjunk szerepelni, ezáltal pedig releváns organikus forgalmat generálni a weboldalunkra, meg kell teremtenünk a weboldalunk hitelességét is.
Ahogy a való életben, úgy a keresőoptimalizálás során is az a weboldal a leghitelesebb (és így kerül a Google találati lista élére), akire a legtöbben hivatkoznak hiteles és releváns szereplők. A digitális világban ezeketet a hivatkozásokat a linkeknek, backlinkeknek hívjuk. A keresőoptimalizálás során az új backlinkek (hivatkozások) szerzését hívjuk linképítésnek, linkmarketingnek.
Hiteles linkek szerzése
A megfelelő és hiteles linkek szerzése az egyik legnehezebb SEO feladat. Könnyű belátni ugyanis, hogy a linképítés során nem csak a mennyiség, hanem a minőség is számít.
A magyar piacon az elmúlt évtizedekben különböző linkfarmok és privát blog hálózatok (PBN-ek) dominálták ezt a piacot, amelyek bár rendkívül olcsón, csupán pár ezer forintért kínáltak nagy mennyiségű linket, a hatásuk mára elvesztette értékét. A piac tisztulásának egyik jele, hogy egyre több olyan megkeresés érkezik hozzánk, ahol a korábban jól teljesítő weboldal egyik napról a másikra az üzletileg kritikus és jól konvertáló kifejezésekre veszítette el előkelő pozícióit és szenvedett el jelentős organikus forgalom visszaesést.
Pontosan ez a folyamat játszódott le a Google Medic néven elhíresült algoritmus frissítésekor is, amiről korábban Hogyan tette tönkre a Medic update a teljes fogászati iparágat? címmel írtunk cikket.
A gyenge linkek problémája és veszélye
A gyenge minőségű, linkfarmokról és PBN-ekről szerzett linkek bár olcsónak tűnnek, de nem nyújtanak stabil támaszt az oldalak tulajdonosai számára. Az elmúlt években több száz ilyen domain szenvedett el hátrasorolást vagy konkrét büntetést is a Google részéről. Az oldalak egy része pedig soha nem is tudott visszajönni a Top 10 organikus találat közé.
A hiteles linkek ereje és hatása
Az online PR és linképítés szolgáltatás során nem csak egy újabb backlink szerzésére fókuszálunk, hanem a célcsoportnak és weboldal tematikjának leginkább megfelelő online médiumon érjünk el megjelenést. Ezen keresztül szerezzünk hiteles és mások számára nehezen megszerezhető backlinket. Legyen szó akár egy olvasottabb blogról, regionális (pl. megyei oldalak) vagy tematikus portálokról, mainstream médiafelületekről, vagy akár egy piac-specifikus szakmai megjelenési lehetőségekről.
Ez pedig túlmutat a klasszikus linképítésen. Itt a link megszerzésén kívül növeljük a weboldal márkaértékét és ismertségét.
Az így megjelenő tartalmak esetében, legyen szó natív tartalomról, szakmai cikkről, klasszikus PR cikkről vagy akár szakmai interjúról mindig egyedi tartalmat készítünk. Ezt pedig az ügyfélhez, a piac jellegzetességéhez és a célközönséghez igazítjuk.
Folyamatosan azon dolgozunk, hogy ügyfeleink a lehető legjobb áron jussanak hozzá az értékes online PR megjelenési lehetőségekhez és az így épített linkekkel pedig növeljük ügyfeleink weboldalainak hitelességét. Ugyan egy online PR cikk drágább, mint a különböző PBN és linkfarmok pár ezer forintos díjai, azonban a szerzett SEO érték sem összehasonlítható velük. Mint ügynökség jellemzően nagyobb mennyiségben vásárolunk meg előre megjelenéseket és szerződünk le az egyes médiatulajdonosokkal. Ezáltal a listaárak sok-százezer forintos díjához képest jóval kedvezőbb feltételekkel tudjuk biztosítani a megjelenéseket még akár egy mainstream médiafelület vagy vezető tematikus/szakmai oldal esetében is.
A részletekért és árajánlatért érdeklődj emailben a [email protected] email címen.