Blog Miért hibás az Union Biztosító blogja és tartalommarketingje?
hibás tartalommarketing
Írta:

Miért hibás az Union Biztosító blogja és tartalommarketingje?

Content is King. A Tartalom a király. Ezt sokan hangoztatják. És sokan meg is fogadják. Ez azonban nem jelenti azt, hogy egy cégnek minden áron a tartalommarketingbe kell ölni a pénzt. Vagy ha foglalkoznak is content marketinggel, akkor érdemes jól csinálni. Az Union Biztosítónál nem ez az eset áll fent.

Probléma

Néhány napja az Union Biztosító weboldalán jártam és olyan blogposztokra bukkantam, amiket elsőre nem is értettem. Először azt hittem meghackelték az oldalt, aztán kiderült, hogy nem.

Kétségtelen, hogy egy biztosító weboldala esetében nehéz jó vagy épp jól konvertáló tartalmat írni. De nem lehetetlen.

De a számok ismerete nélkül is azt mondom, hogy az Union biztosító esetében ez nem sikerül. Méghozzá azért, mert olyan tartalmakat írnak, amelyeknek nem sok köze van a cég termékéhez / szolgáltatásához.

Az Union blogja

Itt van néhány cikk az Union biztosító blogjáról:

Csúnya nyelv a német? Több tucat példa arra, hogy nem!

Online társkeresés: így lesz esélyed

A házbővítés szabályai: 9 dolog, amire figyelj, mielőtt belevágsz

Mi legyek, ha nagy leszek?

És itt vannak még hasonlóan fura témák:

  • Hol kereshetsz magadnak albérletet? [összehasonlítás]
  • Mennyibe kerül Magyarországon egy temetés?
  • Hátizsákkal világot járni? Az 5 legjobb bakancsos úti cél
  • Miből él egy digitális nomád? Tippek, tanácsok
  • Szénhidrát diéta, csodakúra: Tudatos fogyás az álomsúlyért

Mindezt egy blogon belül. Méghozzá egy biztosító blogján.

Tartalommarketing és lead generálás

Miért gond mindez?

1. Lehet, hogy ezekkel a posztokkal elérnek olvasókat, látogatókat. De belőlük nem igen lesz lead a szoft konverzió (soft konverzió) során.

2. Ebből következően kicsi az esély arra, hogy kemény konverzió következzen be (makro konverzió). Így pedig aligha lesz értékesítés abból, hogy valaki elolvas egy ilyen cikket.

Lead generálás

A konverziós folyamat ábráján jól látható, hogy a blog ezekkel a cikkekel csak az első ponting jut el, méghozzá a látogatószerzésig. Utána viszont a fenti cikkek már nem alkalmasak arra, hogy leaddé vagy vásárlóvá konvertálják az olvasókat.

3. Emellett az oldal tematikus felépítésének se tesz jót, valamint a topic modelling algoritmusok se szokták az ilyen vegyes oldalakat szeretni.

A fenti cikkeknek tehát elsőre ránézésre nem sok értelme van szakmai és üzleti szemmel nézve.

Konverzió

Az egyik fő probléma tehát az, hogy a cikkek nagy része nem vág témába.

Másrészt pedig nincs érdemi, üzletileg fontos Call To Action ezeknek a cikknek a végén.

Nincs hírlevél feliratkozás, nincs ajánlatkérés, nincs visszahívás kérés. És nincsenek linkelve a termékek, szolgáltatások sem. Ahogy itt is látni: ha vége a cikknek, akkor csak kapcsolódó cikkeket lehet olvasni.

Tehát csak a kapcsolódó blogposztok vannak berakva a poszt alá, amelyek sokszor ugyanígy nem tartalmaznak semmilyen üzletileg hasznos elemet, mikro konverziót.

Jó megoldás

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy vannak azért olyan posztok a blogjukon, ahol jobb megoldásokkal is találkozunk. De ezek a cikkek jelentik a kivételt és abszolút kisebbségben vannak. 20 cikkből 3-nál találtam valamilyen call to action-t a cikk végén, vagy olyan üzenetet, amit üzletileg is értelmezni lehetett.

Itt van a következő cikk például:

7 álommeló: könnyű munkák, sok pénz

Ennek a végén pedig van egy nyugdíjprogramra vonatkozó lezáró rész és call to action is.

Maga a logikai lánc kicsit döcögős azért, ahogy a könnyű pénzkeresés témáját összekötik a nyugdíjprogrammal, de ez még akár védhető is. A probléma ellenére ennek a tartalomnak még lehet is helye egy ilyen profilú cég blogján.

Mert ez legalább figyelembe veszi az inbound marketing és konverzió szabályait. Ennek így van értelme. A cikkjeik döntő többségéről viszont ez egyáltalán nem mondható el.

Persze, vannak olyan esetek, amikor szükség lehet egy-egy témától távol eső és nem kizárólag a „konverzióra” fókuszáló cikkre. De amikor a cikkek döntő többsége (jelen esetben több mint 2/3-a) szinte semmilyen formában nem kapcsolható össze értelmesen a cég üzleti tevékenységével, céljával, akkor felmerül a kérdés, hogy ennek a marketing tevékenységnek így mégis mi értelme van? Mert kívülről úgy tűnik, hogy nagyjából semmi.

A szakmai álláspont egyértelmű: így nem szabad tartalmat írni.

A tartalommarketing során nem csak az a célunk, hogy tartalmat gyártsunk. Mert tartalmat nem azért gyártunk, mert mindenki más ezt csinálja. Hanem azért írunk cikkeket, mert ezekkel valamilyen üzleti célt akarunk elérni. De nem szabad csak azért tartalmat írni, mert valaki szerint „kell”. Mert ez van az üzleti tervben. Mert valaki ezt javasolta. Mert mások is ezt csinálják.

Ha ugyanis így állunk neki, akkor belefutunk pontosabban a hibába, mint az Union Biztosító a tartalommarketingje során. Van, de minek? A cikkben említett blogposztok nagy részének ugyanis semmi értelme nincs üzletileg. Így meg felesleges idő és pénzkidobás szinte az összes erre fordított erőforrás.


Hozzászólások

Moderáld magad – vagy mi fogunk. :)
Na jó, nem fogunk, szóval csak ésszel!