Blog 10 hasznos kulcsszó kereső a jobb keresőoptimalizálásért
Kulcsszó kereső cover
írta:

10 hasznos kulcsszó kereső a jobb keresőoptimalizálásért

A legjobb kulcsszavak megtalálása és kiválasztása nem könnyű feladat. Ahhoz, hogy tényleg a megfelelő kifejezésekre optimalizálhassuk tartalmunkat, elengedhetetlen a legjobb kulcsszó kereső szolgáltatások alkalmazása. Ezekről lesz most szó.

A jó kulcsszónak olyan követelményeknek kell eleget tennie, mint hogy

  • legyen releváns a témában, amire nekünk, vagy az ügyfélnek szüksége van,
  • legyen rá keresési volumen (vagy a közeljövőben legyen rá),
  • legyen könnyű / reális bekerülni a Google top találatai közé.

Azonban mégis hogy találunk ilyen kifejezéseket? Még alapos piacismeret mellett sem biztos, hogy a fogyasztóink számára leginkább releváns kulcsszavakat találjuk meg magunktól.

Épp ezért megmutatok 10 kulcsszó kereső technikát és eszközt, melyek segítségével megtalálhatjuk a számunkra leginkább megfelelő keywordöket. Persze létezik még számtalan egyéb is, de én ezeket szoktam elsősorban használni a napi SEO feladatoknál.

1. Az emberi kulcsszó kereső

Első és leginkább triviális kulcsszó kereső módszer természetesen az, hogy magunktól elkezdjük összeírni azokat a kulcsszavakat, amelyek először eszünkbe jutnak. Ezzel rengeteg időt el lehet tölteni – és érdemes is.

Viszont ne feledkezzünk meg azokról sem, akik közel állnak az üzletmenetünkhöz. Mindenképp kérdezzük meg munkatársainkat, ha van rá lehetőségünk, vevőinket (erről még lesz szó később), beszállítóinkat. Ha erre alkalmas iparágban dolgozunk és jó viszonyt ápolunk, versenytársainkat se hagyjuk ki.

2. Google keresés és Autocomplete

Ha fejben, illetve papíron már megvannak az első kulcsszavak, érdemes őket beírni Googlebe. Ezt akkor szoktam alkalmazni, ha egy iparágat még nem ismerek alaposan. Ennek a módszernek két outputja van:

  1. a manuális keresés eredménye és
  2. az Autocomplete.

A normál keresés előnye az, hogy olvashatunk a témáról általánosságban, majd folyamatosan mélyülhetünk el a témában. Ezen keresztül rengeteg tudást és szakszavakat tudunk magunkra szedni rövid időn belül.

A Google Autocomplete már jóval célirányosabb keresés. Elkezdjük begépelni a keresett kifejezést, és a Google kiegészíti azt, illetve ajánl olyan kifejezéseket, melyekre mások már korábban kerestek. Valahogy így:

Google Autocomplete

Emellett hasznos találatokat ad a kapcsolódó keresések is SERP-ek (találati oldalak) alján, ahol a Google azokat a kifejezéseket listázza, melyekre gyakran kerestek azok, akik az általunk keresett kulcsszót is beütötték.

Google kapcsolódó találatok

3. Keywordtool.io – a kulcsszó kiegészítő

Ha már rendelkezünk néhány head kifejezéssel, ezeket érdemes bővíteni medium illetve long tail kulcsszavakká. Erre a feladatra tökéletesen alkalmas a Keywordtool.io. Ez az alkalmazás az általunk meghatározott kulcsszót fogja megvizsgálni, hogy ragozva, illetve más szavakkal kiegészítve vajon keresnek-e rá Googleben, YouTubeon, Bingben, vagy az App Store-ban.

A kulcsszavakat hosszúságuk és specializáltságuk alapján 3 csoportba lehet osztani:

  • head: 1 szavas kifejezések (keresőoptimalizálás),
  • medium tail: 2-3 szavas kifejezések (keresőoptimalizálás lépésről lépésre),
  • long tail: 3+ szavas kifejezések (keresőoptimalizálás lépésről lépésre pdf 2.0.)

A head keyword tehát jellemzően 1 szavas kifejezés, a medium tail keyword 2-3 szavas, a long tail kifejezések pedig már 3-nál több szóból állnak. Minél specifikusabb egy kifejezés, jellemzően annál kevesebben keresnek rá. De cserébe a verseny is kisebb szokott lenni ezekre a kifejezésekre. Ezért érdemes nem csak 1 szavas kifejezéskre keresni, hanem hosszabbakra is.

Ehhez adjuk meg a head keywordöt, majd állítsuk át a nyelvet a kívántra. Ezután futtassuk le a keresést. Legegyszerűbb az eredményeket átmásolni (Copy all) egy Excel fájlba, ezután pedig átnézni egyesével, hogy valóban releváns találatokról van-e szó. Személy szerint nagyon szeretem ezt az eszközt, mert nagyon sok olyan lehetőséget dob fel, amire nem gondoltam volna magamtól.

Fizetős verzió esetén van rá lehetőség, hogy a keresési volument, CPC-t (Cost Per Click) és az Adwords Competition-t is megkapjuk azonnal. Én erre Google Keyword Planner-t szoktam alkalmazni.

Keywordtool.io

4. Übersuggest.org

Nagyon hasonló találatokat fogunk kapni, ha Keywordtool.io helyett Übersuggest.org-ot használunk. A két alkalmazás gyakorlatilag ugyanarra alkalmas.

A különbség, hogy Übersuggest esetében nyelv mellett azt adhatjuk meg, hogy milyen források között fusson le a keresés:

  • web,
  • képek,
  • hírek,
  • vásárlás,
  • videó, vagy
  • receptek.

Übersuggest-.org

A Keywordtool.io és az Übersuggest hasonló találatokat ad, azonban van egy kis eltérés a találatok között.

Pro tipp: ha szeretnéd összefésülni a találatokat a két programból,

  1. nyiss egy Excelt
  2. másolj be minden találatot egyetlen oszlopba
  3. jelöld ki a cellákat (állj az A1 mezőbe, majd használd a Ctrl+Shift+lefele nyíl kombinációt)
  4. az “Adatok” fül alatt válaszd az “Ismétlődések eltávolítása” beállítást.

5. Google Keyword Planner

A leginkább ismert és elterjedt kulcsszó kereső a Google Keyword Planner. A program 2 elemét szoktam használni kutatáskor:

  1. versenytársak elemzése,
  2. kulcsszólisták kombinálása.

Versenytársak elemzése esetén egyszerű dolgunk van, a Google rendszere megvizsgálja hogy az adott domainen melyek azok a hirdetéscsoportok, melyekről szólhat az oldal, amikkel foglalkozik.

Az első 4 hirdetéscsoport alapján látható a The Pitch Education esetében, hogy

  • marketing SEO,
  • SEO,
  • keresőoptimalizálás, és
  • online marketing

kategóriák / kulcsszavakat jelentősek az oldalon. Tehát feltehetően ezzel foglalkozunk. És valóban 🙂

Google Keyword Planner versenytársak elemzése

A második módszer egy technikai trükk. Ha vannak kulcsszavak,

  • melyekkel tisztában vagyok,
  • két kifejezésből állnak, és
  • ezek kombinálhatóak,

akkor egyszerűen Google Keyword Planner-rel szoktam ezt megtenni. Például amikor szakdolgozatom témáján először kezdtem el gondolkozni, így kezdtem el keresni:

Google Keyword Planner kombinacio

Majd ezután olvasgattam tovább a témában a kombinált kulcsszavak segítségével.

Próbálkoztam korábban a Bing Keyword Research Tool-jával is, azonban miután nem akartam egy kódrészletet elhelyezni az oldalon, nem tudtam használni. Számomra meglehetősen kiábrándító volt, így inkább el is felejtettem.

6. ahrefs

Az ahrefs az egyik kedvenc tartalommarketinghez és keresőoptimalizáláshoz kapcsolódó oldalam az óriási adatbázisa miatt. Kulcsszó kereső szolgáltatásként is kiváló. Csak egy kicsit másképp kell rá tekinteni.

Ebben az esetben cégek ismert versenytársainak honlapját érdemes vizsgálatnak alávetni. Két elemét szoktam használni. Az első a Top Content. Itt láthatjuk, hogy melyik tartalmak teljesítettek legjobban a közösségi hálókon. Ezen túl pedig a címekből következtethetünk  saját kulcsszavakra. Ha épp a The Pitch versenytársa lennél, itt láthatod a mi kiemelkedő címeinket. 🙂

ahrefs legjobban teljesítő tartalmak

A másik rész, amit érdemes megnézni, az az Anchor Cloud. Vagyis a leggyakrabban használt kifejezések, melyekre az oldal linkjét helyezték el.

ahrefs anchor felhő

Nagyjából ugyanerre alkalmas a SEMrush is. Igaz, ők jóval kisebb adatbázissal dolgoznak. Emiatt viszont más eredményeket ad, amelyek számunkra is más kulcsszavakat rejtegethetnek, így érdemes ezt is megnézni.

7. Google Search Console

A Search Console, vagy régi nevén Webmaster Tool a másik nagy személyes kedvencem. Elképesztően hasznos eszköz. Pont emiatt rendszeresen meglepődök, hogy hány helyen nincs még bekötve a Google Analytics mellett. Ennek az eszköznek a használatával megtudhatjuk, hogy

  • milyen kulcsszavakra való keresés esetén jelent meg oldalunk,
  • melyik oldalunk / oldalaink jelentek meg
  • milyen CTR (kattintási arány) mellett kattintottak ránk,
  • hányadik helyen szerepeltünk a kulcsszavakra, stb.

Összességében az egyik legjobb eszköz arra, hogy megismerjük azokat, akik ránk találnak, illetve organikus módon találnak meg minket. Mivel megismerjük, hogy milyen témák mentén lehetünk érdekesek az érdeklődők számára, rengeteg új kulcsszót találhatunk.

A Search Console-nak ez csak egy a sok előnyös funkciója közül, későbbi blogposztban részletesen fogunk még foglalkozni vele.

Mivel a Search Console csak 90 napig tárolja az adatokat, érdemes 3 havonta lementeni adatainkat, hogy adataink visszamenőlegesen is megmaradjanak.

Google Search Console az ultimate kulcsszó kereső

8. KW Finder

A KW Finder-t azért szeretem, mert nem csak olyan kulcsszó ötleteket ad, amik tartalmazzák az általam megadott kulcsszót, hanem olyanokat is, amelyek a témához kapcsolódnak.

Ilyen például a The Pitch példájánál maradva a “keresőoptimalizálás” kulcsszó keresése esetén a “linképítés” vagy részben a “honlap optimalizálás”.

KW Finder

9. Spyfu

A Spyfu hasonlóra képes mint az ahrefs vagy a SEMrush kulcsszó keresés szempontjából. Maga az alap program ebben az esetben sem erre specializálódott, azonban hasznos eszköz, ha szeretnénk ötleteket gyűjteni versenytársaktól. Az első öt találat ingyenes, ezután fizetnünk kell a érte.

Ehhez válasszunk ki egy versenytársat, a linkje alapján pedig nézzük végig, milyen eredményeketl mutat a szolgáltatás. Nézzük meg a Prezi példáját.

Spyfu

Továbbá PPC hirdetések kapcsán láthatjuk az Adwords előzményeiket is.

Spyfu Adwords előzmények

10. Google trends

A Googleben elvégzett keresések alapján megismerhetjük a főbb trendeket, melyek segíthetnek abban, hogy olyan kulcsszavakat találjunk, melyek teljesen újak az iparágban, vagy sokakat érdekel, azonban valamiért nem gondoltunk rá.

Használatához egyszerűen a keresőbe írjuk be a saját fő kulcsszavainkat, majd nézzük meg az eredményeket, hogy melyek népszerűek a keresők körében. A SEO kulcsszó esetében például így néz ki:

Google Trends

Hátránya, hogy magyarul relatíve alacsony számú keresés történik, így nem biztos, hogy kellő input adattal rendelkezik a rendszer és ezáltal előfordulhat, hogy nem kapunk eredményt. Ilyen például a SEO magyar megfelelője, a keresőoptimalizálás:

Magyar Google Trends

Használsz más kulcsszó kereső szolgáltatást is az említetteken kívül? Vagy van tapasztalatod a listában szereplőkkel? Oszd meg kommentben, kíváncsian várom a tapasztalatokat! 🙂


Hozzászolások

Moderáld magad – vagy mi fogunk. :)
Na jó, nem fogunk, szóval csak ésszel!