Digitális üzleti modellek

  • működő üzleti modellek
  • gyakorlati példák
24 990 Ft 39 990 Ft

Kuponkód beváltása

Az árak nettó árak, az általános forgalmi adót (ÁFA) nem tartalmazzák.

  • Üzleti modellek
  • Üzleti modellek típusai
  • Digitális üzleti modellek
  • Business Model Canvas részletes bemutatása
    • BMC felépítése
    • BMC és az agyi működés kapcsolata
    • Gyakorlati példák
  • BMC digitális verziói és alternatívái
  • Az online marketing és a BMC kapcsolata gyakorlati példákon keresztül
  • Versenytársak elemzése BMC segítségével
  • Értékláncok meghatározása

A képzést összeállította

Papp Gábor

Online Marketing és SEO szakértő

Évek óta foglalkozik keresőoptimalizálással, több Seedcamp és Techstars befektetésnek is segített növelni az organikus forgalmát.

A The Pitch Education társalapítója. Korábban olyan márkákkal dolgozott együtt, mint a Telekom, E.ON, Porsche Hungária, Ringier Axel Springer, Kürt Akadémia, Tresorit, HVG, Codeship, RisingStack, Design Terminál és egy New York Times Best Selling Author.


A Képzésről

A hazai piacon nagyon kevés a hasonló képzés. De nemzetközi téren sincs sok. Nem véletlenül.

Az üzleti modellek digitalizálása és a kifejezetten digitális területekre szóló üzleti modellek viszonylag új területnek számítanak. Az egész terület alapjául szolgáló egyik alapművet (Alexander Osterwalder és Yves Pigneur: Business Model Generation) 2010-ben publikálták, és ennek köszönhetően terjedt el a könyvben található Business Model Canvas is, amit üzleti modell vászon néven ismerhetünk magyar nyelven.

A canvas általános ismerete viszont önmagában nem elég ahhoz, hogy azt a gyakorlatban is tudjuk használni. Másrészt a legtöbb canvasről szóló cikk, előadás és tananyag elsősorban nem a digitális összefüggések oldaláról közelíti meg a témát.

Pontosabban ebben más ez a képzés. A BMC-t kifejezetten online és digitális oldalról vizsgálja meg. És nem csak elméleti tudást tartalmaz, hanem gyakorlati példákon keresztül mutatja be az egészet.

Miért érdemes elvégezni ezt a képzést?

Én 2010 óta foglalkozom üzleti modellekkel. Ahogy kijött a könyv, az elsők között olvastam el. 2012-ben a mester szakdolgozatomat is ebből a könyvből írtam, amikor annak még a magyar nyelvű fordítása sem volt elérhető.

Azóta több saját elmélettel és gyakorlattal is kiegészítettem a könyvet, ami kifejezetten a digitális részre kontenctrál.

A képzés elvégzésével olyan tudásra tudsz szert tenni, amit itthon sem egyetemeken, sem főiskolákon nem tanítanak egyelőre ebben a formában. Pedig ha meg kellene azt a dolgot neveznem, amit a legtöbbet használok az üzleti életben, akkor ez a tudás az.

Ha valaki azt a feladatot adná nekem, hogy rakjak össze egy online marketinges vagy digitális marketinges MBA képzést, akkor ez az anyag biztos, hogy ott lenne a tematikában. A képzés elején, közepén és végén is. Gyakran szoktam azt mondani, hogy “ez a leghasznosabb dolog, amit soha nem tanítottak meg nekem az egyetemen, pedig meg kellett volna”.

A szomorú hír, hogy 10 évvel a diplomázásom után se aktív része még a tananyagnak ez. A jó hír viszont, hogy most összeszedett formában elérhetővé válik bárki számára.

Kérdések, amikre választ kapsz a képzésből

  • Milyen stratégiát használnak a versenytársak és miért?
  • Milyen stratégiát érdemes neked alkalmazni?
  • Hogy tudod megtalálni az összefüggéseket az online marketing eszközök használata és az üzleti modell között?
  • Hogyan lehet visszafejteni egy konkurens cég online hirdetéseit (Meta / Facebook, Google Ads) és egyéb online aktivitását? Mit árul el ez az üzleti modelljéről?
  • Hogyan lehet értéklánc mentén gondolkodni a BMC segítségével? Milyen kiegészítő és extra szolgáltatásokat kellene beépíteni az üzleti modellembe, hogy versenyképesebb legyek a többieknél?