Digitális üzleti modellek
- működő üzleti modellek
- gyakorlati példák
- Üzleti modellek
- Üzleti modellek típusai
- Digitális üzleti modellek
- Business Model Canvas részletes bemutatása
- BMC felépítése
- BMC és az agyi működés kapcsolata
- Gyakorlati példák
- BMC digitális verziói és alternatívái
- Az online marketing és a BMC kapcsolata gyakorlati példákon keresztül
- Versenytársak elemzése BMC segítségével
- Értékláncok meghatározása
A képzés 2023. tavaszától lesz elérhető.
A képzést összeállította
Évek óta foglalkozik keresőoptimalizálással, több Seedcamp és Techstars befektetésnek is segített növelni az organikus forgalmát.
A The Pitch Education társalapítója. Korábban olyan márkákkal dolgozott együtt, mint a Telekom, E.ON, Porsche Hungária, Ringier Axel Springer, Kürt Akadémia, Tresorit, HVG, Codeship, RisingStack, Design Terminál és egy New York Times Best Selling Author.
A Képzésről
A hazai piacon nagyon kevés a hasonló képzés. De nemzetközi téren sincs sok. Nem véletlenül.
Az üzleti modellek digitalizálása és a kifejezetten digitális területekre szóló üzleti modellek viszonylag új területnek számítanak. Az egész terület alapjául szolgáló egyik alapművet (Alexander Osterwalder és Yves Pigneur: Business Model Generation) 2010-ben publikálták, és ennek köszönhetően terjedt el a könyvben található Business Model Canvas is, amit üzleti modell vászon néven ismerhetünk magyar nyelven.
A canvas általános ismerete viszont önmagában nem elég ahhoz, hogy azt a gyakorlatban is tudjuk használni. Másrészt a legtöbb canvasről szóló cikk, előadás és tananyag elsősorban nem a digitális összefüggések oldaláról közelíti meg a témát.
Pontosabban ebben más ez a képzés. A BMC-t kifejezetten online és digitális oldalról vizsgálja meg. És nem csak elméleti tudást tartalmaz, hanem gyakorlati példákon keresztül mutatja be az egészet.
Miért érdemes elvégezni ezt a képzést?
Én 2010 óta foglalkozom üzleti modellekkel. Ahogy kijött a könyv, az elsők között olvastam el. 2012-ben a mester szakdolgozatomat is ebből a könyvből írtam, amikor annak még a magyar nyelvű fordítása sem volt elérhető.
Azóta több saját elmélettel és gyakorlattal is kiegészítettem a könyvet, ami kifejezetten a digitális részre kontenctrál.
A képzés elvégzésével olyan tudásra tudsz szert tenni, amit itthon sem egyetemeken, sem főiskolákon nem tanítanak egyelőre ebben a formában. Pedig ha meg kellene azt a dolgot neveznem, amit a legtöbbet használok az üzleti életben, akkor ez a tudás az.
Ha valaki azt a feladatot adná nekem, hogy rakjak össze egy online marketinges vagy digitális marketinges MBA képzést, akkor ez az anyag biztos, hogy ott lenne a tematikában. A képzés elején, közepén és végén is. Gyakran szoktam azt mondani, hogy „ez a leghasznosabb dolog, amit soha nem tanítottak meg nekem az egyetemen, pedig meg kellett volna”.
A szomorú hír, hogy 10 évvel a diplomázásom után se aktív része még a tananyagnak ez. A jó hír viszont, hogy most összeszedett formában elérhetővé válik bárki számára.
Kérdések, amikre választ kapsz a képzésből
- Milyen stratégiát használnak a versenytársak és miért?
- Milyen stratégiát érdemes neked alkalmazni?
- Hogy tudod megtalálni az összefüggéseket az online marketing eszközök használata és az üzleti modell között?
- Hogyan lehet visszafejteni egy konkurens cég online hirdetéseit (Meta / Facebook, Google Ads) és egyéb online aktivitását? Mit árul el ez az üzleti modelljéről?
- Hogyan lehet értéklánc mentén gondolkodni a BMC segítségével? Milyen kiegészítő és extra szolgáltatásokat kellene beépíteni az üzleti modellembe, hogy versenyképesebb legyek a többieknél?