Blog SEO Audit: weboldal ellenőrzés SEO szempontból
SEO audit cover kép
Írta:

SEO Audit: weboldal ellenőrzés SEO szempontból

Egy jó SEO audit segít végigelemezni hogy egy weboldal megfelel-e a modern keresők aktuális követelményeinek, és hogy valójában keresőbarát-e az adott oldal.

Gyakran hallom azt a kérdést, hogy hogyan lehet elkezdeni keresőoptimalizálást tanulni. Sokszor találkoztam már azzal a hiedelemmel, hogy elég a Google Adwordshöz hasonlóan keresni egy tetszőleges SEO eszközt, majd azt alaposan kitanulva lehet haladni a profi keresőoptimalizálás művészete felé.

Ez a gyakorlatban nem ilyen egyértelmű.

Magáért a keresőoptimalizálás eredményéért nem lehet egy eszközön belül fizetni, azaz a jó helyezéseket nem lehet közvetlenül megvásárolni, mint a fizetett hirdetéseknél. Itt a beleölt munkaórák megtérülésére kell figyelni, és arra, hogy az optimalizálásra szánt idővel arányosan növekedjen a keresőből beérkező forgalom.

A keresőoptimalizálást három nagy területre lehet osztani:

Mindhárom területen sok órát el lehet tölteni, de első látásra nem egyértelmű, hogy melyik hozná a legtöbb eredményt.

Ezért minden keresőoptimalizálás projektet úgy kezdünk, hogy csinálunk egy weboldal elemzést. Miután ezzel megvagyunk, rögtön jön a ellenőrzése, a SEO audit, aminek az eredményéből meg lehet mondani a következőket:

  • Keresőbarát-e az adott weboldal?
  • Megfelelően látja-e a Google?
  • Mennyit kell dolgozni az oldalon, hogy több organikus forgalmat tudj szerezni?
  • Milyen technikai problémákat kell kijavítani a jó helyezésekhez?

Ha szeretnél egy letölthető PDF változatot azokról az elemekről, amiket végig szoktunk elemezni, akkor a linken keresztül letöltheted a SEO audit lépéseit.

Ebben a posztban részletesen megmutatom, hogyan szoktunk weboldalakat elemezni SEO szempontból, milyen eszközöket használunk, és milyen szempontok alapján értékelünk. Az eredményeket felhasználva pedig látható lesz az, hogyan lehet a legjobb eredményeket elérni a keresőben az adott weboldallal.

SEO Audit Alapok

Brandelt keresés

Keress rá a saját brandedre, és nézd meg, mi szerepel a találati listában. Megjelenik a honlapod főoldala? Ha igen, a találati lista elején szerepel?

Ha a Google találati listájának az alján, vagy egyáltalán nem jelenik meg a honlapod a márkanevedre keresve, az arra utalhat, hogy valamilyen indexálási probléma állhat fenn, vagy esetleg büntetést kapott az oldal.

Arra érdemes figyelni, ha nagyon általános szót használsz márkanévként, akkor nem biztos, hogy rosszat jelent a sokadik helyezés: lehet, hogy egyszerűen csak túl fiatal a weboldalad ahhoz, hogy jó helyen szerepeljen egy mások által is gyakran használt szóra.

Ha például rákeresel arra a kifejezésre, hogy “the pitch”, akkor a thepitch.hu blog fog első találatként feljönni.

Indexálás

Ha arra vagy kíváncsi, hogy indexálta-e a Google a weboldalad egy adott kifejezésre, azt az adott oldalra vonatkozó kereséssel ellenőrizheted. Például így:

site:thepitch.hu üzleti modell

Ezzel ellenőrizheted azt, hogy az adott kifejezésre kizárólag a te tartalmaid közül mit tart hitelesnek a Google. Ha más szerepel az első találatok között, mint amire számítasz, akkor elsősorban on-page oldalon érdemes optimalizálni a tartalmat az általad választott kulcsszó alapján.

Itt nem csak 1-2 szavas kifejezésekre, hanem akár konkrét mondatokra, vagy pontos egyezésre is kereshetünk. Itt lehet használni azt a megoldást, amikor idézőjelbe tesszük a keresési kifejezést.

site:thepitch.hu „A lead egy olyan személy”

Google Search Console (Webmaster Tools)

A Google ingyenes eszköze nem csak abban segít, hogy meg tudd nézni a pontos kulcsszavakat amiken keresztül megtalálható az oldalad a keresőben, hanem az esetleges technikai problémákról is információkat ad. Megtalálhatóak vele többek között a 4xx és az 5xx hibák, vagy a sitemap-ben szereplő, de nem elérhető oldalak.

A Google Search Console itt érhető el, további információkat pedig itt olvashatsz róla.

A bekötése technikailag nem bonyolult, amit viszont érdemes tudni róla, hogy az Analyticshez képest itt mindig csak maximum 90 napra visszamenőleg látjuk az adatokat. Ezért érdemes 3 havonta lementeni az adatokat egy csv fájlba, hogy később is elérhetőek legyenek a korábban szerzett adatok.

Mobilos találatok

Keress rá mobil nézetből a weboldaladra. Szerepel mellette a “Mobilbarát” címke? Valóban kényelmesen böngészhető mobilról is az oldalad? A landing page-eid is könnyen használhatóak mobilról?

Ha itt bármelyik kérdésre “nem” a válasz, az bizony látogatókba kerülhet neked: hiába szerzel ugyanis organikus forgalmat, ha azok nem tudják használni a weboldalad.

A mobilbarát weboldalakról, tesztekről és technológiákról Barna írt bővebben nemrég ebben a posztban: Mobil SEO és a mobilbarát weboldal.

On-page SEO elemek

Az on-page (on-site) keresőoptimalizálás során a weboldal tartalmának az optimalizálására koncentrálunk. Ez gyakorlatilag nem más, mint az oldalon található URL-ek, szövegek és képek kombinációja.

Meta adatok

Nem csak a találati listában kell jó szerepelni, de az sem mindegy, hogy milyen formában jelensz meg ott. Hiába szerepelne a tökéletes weboldal egy előkelő pozícióban, ha a meta adatok nincsenek megfelelően kitöltve, nem fognak ellátogatni az oldalra a látogatók a keresőből.

A két legalapabb meta adat a cím és a meta leírás. Ezek így néznek ki a forráskódban:

<title> Bambusz Pandáknak </title>
<meta name="description" content=“A legjobb bambuszok listája a világ minden tájáról. Nem csak pandáknak.“>

Ez a találatok között így jelenik meg:

SERP snippet illusztráció SEO audithoz.

A cél az, hogy lehetőleg minden oldalad egyedi és lényegre törő címmel, valamint megfelelő és részletes leírással rendelkezzen. Nem kell hatásvadásznak lennie, épp csak annyira, hogy aki látja, kedvet kapjon a kattintáshoz.

A meta leírásnak korábban nem volt direkt SEO hatása, indirekt hatása viszont igen. Ráadásul ez egyre inkább erősödik. Ez alatt azt kell érteni, hogy csak azért mert például a meta leírásban szerepelt az adott kifejezés, attól még nem rangsorolta a Google előrébb az adott oldalt. Viszont az utóbbi években egyre erősebben figyelembe veszi minden kereső a találatoknál az átkattintási arányt (CTR = click through rate).

Vegyük például a “seo képzés” kifejezést. Ha erre a kifejezésre mondjuk a 4-ik helyen szerepelünk, akkor ha stabilan jobb átkattintási arányt érünk el, mint az 1., 2. vagy 3. találat, akkor idővel eléjük kerülhetünk a találati listán. Ebben pedig nagy szerepe van a meta leírásnak. Ha ugyanis a mi meta leírásunk jobb, azaz segíti eligazodni a kereső személynek, akkor nagyobb eséllyel kattint a mi találatunkra. Ugyanez igaz fordítva is: ha jó helyen szerepelünk most épp, de a többiek a jobb meta leírásnak köszönhetően jobb kattintási arányokat kapnak, akkor mi hátracsúszhatunk a találatok között. A Google tehát figyelembe veszi ezeket a CTR értékeket, amikor rangsorolja a találatokat.

Kulcsszó elhelyezése

Nem mindegy, hogy a weboldal tartalmában milyen formában szerepel egy adott kulcsszó, illetve tartalmazza-e egyáltalán a megcélzott kulcsszót az oldal.

Érdemes egy H1 címsorban (heading 1) legalább egyszer, illetve a szövegben is néhányszor szerepelnie, releváns szövegkörnyezetben.

Itt azonban nagyon kell figyelni, hogy ne történjen kulcsszó halmozás (keyword stuffing), ez ugyanis büntetést vonhat maga után. Best practice, hogy a kulcsszót, illetve annak valamilyen verzióját, szinonimáját érdemes elhelyezni:

  • A title-ben
  • Az url-ben
  • Egy h1-ben
  • A tartalomban 2-3 alkalommal
  • A meta leírásban
  • A képek nevében, alt textjében

Képek elnevezése

Mivel a keresőrobotok jelenleg nem képesek teljes biztonsággal megállapítani, hogy mi látható egy adott képen, ezért a fájlok nevéből, illetve az alt textből értelmezik azt. Így ez felhasználható a tartalom optimalizálására. Például a “foto_1.jpg” fájlnév lényegesen kevesebb mondanivalóval bír, mint a “haz_a_tonal_csonakkal.jpg”.

Az alt textet pedig érdemes egész mondatként kitölteni a kulcsszóval együtt, mert a Google képkeresőjében ez fog megjelenni a kép mellett leírásként.

Ha egy oldalt nagyon jól SEO-zottnak tart valaki, akkor ez az egyik első dolog, amit le szoktunk ellenőrizni. Ha ugyanis a képek neve és alt textje sincs rendesen beállítva, akkor biztosan van lehetőség további javításokra.

Tiszta URL-ek

Régebbi weboldalak esetében az URL-ek gyakran valahogy így néznek ki:

weboldal.hu/oldal.php?lap_id=21

Manapság pedig inkább ez a népszerűbb elrendezés:

weboldal.hu/10-seo-tipp
weboldal.hu/kategoria/keresooptimalizalas

Így nem csak jobban látható az adott oldal URL alapján várható tartalma, de még a kategóriákat is jól ki lehet venni belőle. Ráadásul így a kulcsszavakat is bele lehet építeni, ami szintén előnyt hozhat SEO fronton. Ezért a régebbi stílusú URL-eket érdemes modernizálni a fenti példa mintájára.

Ha céges blogot indítunk, akkor a saját tapasztalataim alapján érdemes a dátum alapú URL-eket kerülni. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy ehelyett az url helyett:

weboldal.hu/2016/05/25/10-seo-tipp

Használjunk inkább ezt:

weboldal.hu/10-seo-tipp

A keresési találatoknál úgyis tudjuk jelezni, hogy a poszt mikor készült, vagy mikor lett utoljára frissítve. Valamint a rövidebb URL felhasználói szempontból is előnyös, könnyebb elolvasni, megjegyezni és azt is elkerülhetjük, hogy az URL végét levágja a találati listánál egy (…) jelöléssel a kereső.

Tartalom

Duplikált tartalmak kiszűrése

A Google nem díjazza, sőt, bünteti, ha ugyanazt a tartalmat töltöd fel több különböző oldalra. Ezt duplikált tartalomként kezeli, mert az oldal tartalmának mesterséges növelésére utal. Extrém esetben büntetést is lehet érte kapni, ami a keresőből érkező forgalom visszaesésével jár. Drasztikus esetben a visszaesés akkora is lehet, hogy konkrétan lenullázza azt a Google és töröl a találati listáról.

Persze duplikált tartalom akkor is előfordulhat, ha egyébként igyekszel betartani minden szabályt. Akár figyelmetlenség miatt, akár azért, mert mások lemásolnak téged. Két eszközt szoktam használni a duplikált tartalom keresésére:

Ha olyan oldalakat találsz, ahol nagy részben átfedésben van a tartalom, vagy valami miatt kénytelen vagy duplikált tartalmat használni, három lehetőséged van megvédeni magad:

  • Ne engedd indexálni az adott oldalt a Google által úgy, hogy ezt a kódrészletet beépíted az oldalad <head> részébe: <meta name=”robots” content=”noindex,follow”/>
  • 301 átirányítással irányítsd át a duplikált tartalmat az eredetire
  • Használj canonical URL-eket, amivel jelezheted a keresőknek, hogy melyik oldal az eredeti

A canonical URL használatával ki tudod jelölni, hogy melyik poszt, bejegyzés, weboldal készült hamarabb, így a később készült másolatok kapják majd a duplikált tartalom miatti büntetést, nem pedig a Te oldalad.

Tartalom mennyisége

Van elegendő tartalom a főoldaladon és a landing oldalaidon? Érdemes legalább 150 szó leírásnak szerepelnie ott, hiszen ha nincs ez a rövid bemutatkozó tartalom, se a keresőrobotok, se a látogatók nem kapnak segítséget abban, hogy könnyen és gyorsan megismerhessék a weboldalad lényegét.

Ha túl sok hirdetés található az oldaladon, az sem tesz jót a SEO-nak. Érdemes ezeket egy egészséges határ alatt tartani, és inkább görgetés után (BTF, azaz below the fold) láthatóvá tenni, hogy ne rögtön ez fogadja a látogatókat. Mindenképp legyen több tartalom az oldaladon, mint amennyi hirdetés.

Az organikus találatok között az 1900-2000 szó hosszúságú tartalmak szerepelnek jellemzően a legjobban. De általános szabályként elfogadható, hogy érdemes minimum 1500 szavas tartalmat írni. Ami ennél kevesebb szót tartalmaz, azok gyengébben szoktak teljesíteni SEO oldalon. Néhány esetben egy 4-500 szavas tartalommal is jól lehet szerepelni, de erre sokkal kisebb az esély, mint egy 1500+ szavas tartalomnál.

Formázás

Számít az is, hogy jól elkülöníthető részekre van-e bontva az oldalad tartalma. A hosszú egybefüggő szöveg kevésbé értelmezhető, mint a jól tagolt, header-ekkel elválasztott bekezdésekből álló tartalom.

Itt érdemes akár section break-eket, h1, h2 és h3-akat is használni. A formázás és a tördelés sokat segít a felhasználói és olvasói élmény javításában, ami évről évre egyre fontosabb SEO szempont.

Elérhetőség & Indexálhatóság

Mit lát a Google a weboldaladból

Ha nem keresőbarát technológiával készül a weboldalad (például teljesen Flash alapú), akkor előfordulhat, hogy a Google és más keresők robotjai nem tudják beolvasni a rajta található tartalmat.

Van egy nagyon egyszerű módszer arra, hogy le tudd ellenőrizni, vajon azt látják-e a keresők, mint ami szabad szemmel is olvasható.

JavaScript, cookie-k és CSS nélküli nézet

Egy SEO böngésző használatával meg tudod nézni, mit látnak a keresőrobotok az oldaladból. Leveszik többek között a különböző JavaScript és Flash elemeket, valamint eltávolítják a CSS általi formázást. A szöveges tartalom és a képek viszont megmaradnak, valamint a headerek is megkülönböztethetőek. Én a Browseo-t szoktam használni, de akadnak más alternatívák is.

A Pitch content marketing képzésének oldala például így néz ki egy keresőrobot szemszögéből.

Ha van olyan tartalom az oldaldon ami például <iframe>-be van ágyazva, akkor előfordulhat, hogy abból semmit nem lát egy kereső. Így pedig nem is tudja értelmezni azt. Ennek köszönhetően pedig nem is fogsz megjelenni a találatok között.

Robots.txt

A keresőrobotok be szokták olvasni a weboldalad root (gyökér) mappájában található robots.txt fájlt, ha van ilyened. Ez alapján pedig el tudják dönteni, hogyan indexálják az oldalad. Ezzel a beállítással például mindent láthatóvá teszel számukra:

User-agent: *
Disallow:

Ha például nem szeretnéd, hogy a WordPress admin felülete is megjelenjen a keresési találatokban, ezt érdemes használni:

User-agent: *
Disallow: /wp-admin/

Ha kíváncsi vagy egy komplex élő példára, a Google pedig egészen extrém szintig elvitte a szűrést: https://www.google.com/robots.txt

Van meta robots noindex tag?

<meta name="robots" content="noindex">

Ha ez a tag véletlenül benne maradt a weboldalad egyik részében, az a rész egyáltalán nem fog felbukkanni a találati listában. Ezt ellenőrizheted pl. a Screaming Frog segítségével.

A céloldalaidba viszont érdemes beépíteni ezt a taget. Így elkerülheted azt az esetet, hogy valaki egy Google kereséssel eljusson a vásárlást vagy feliratkozást megköszönő oldaladra, ezt pedig az analitika eszközöd konverziónak számolja.

Oldalstruktúra és belső linkek

Linkek száma és formája

A túl sok, és a túl kevés link is rossz jel lehet egy oldalon. Érdemes szumma 100 és 200 közötti belső linket megcélozni: ez nem kőbe vésett szabály, de jó irányadó.

Az anchor text, azaz a link felett megjelenő (hivatkozási vagy horgony) szöveg is jobb, ha beszédes. Kevésbé szerencsés a “kattints ide”, az “oldalon” és más általános szavak alá tenni fontos linkeket. Általában jobb konkrét elnevezéseket használni. Ha például egy kategória aloldalra akarunk linkelni, akkor ott érdemes a kategória neve alá tenni a linket. Ugyanez igaz a menüben vagy footerben elhelyezett menüpontokra és linkekre is.

Linkek iránya

Horizontálisan, és vertikálisan is elérhetőnek kell lennie a tartalmaknak. Vertikális (függőleges) linkek alatt azt értjük, hogy a kezdőoldal fő kategóriáin keresztül elérhetőek a különböző alkategóriák, valamint a horizontális (vízszintes) linkelési struktúra esetében például egy termékoldalon más releváns termékek linkjei is megtalálhatóak.

Technikai problémák

Átirányítások

Megfelelő típusú átirányítások vannak használatban az oldalon? SEO szempontból a 301-et ajánlott használni, ez továbbít csak ugyanis SEO “erőt” az új linkre. A 302 és más átirányítások csak forgalmat visznek át, de a keresőrobotok ezt nem tekintik hitelesnek, ellenben a 301-el.

A túlzottan sok átirányítást is kerülni kell, ugyanis a Google egy bizonyos számú átirányítás után már nem követi tovább őket. Ráadásul a többszöri átirányítással még 301 használata mellett is folyamatosan csökken a linkek értéke, az átirányítások számával arányosan. Tesztek alapján nagyjából 15%-os veszteséggel jár egy ilyen redirect.

Figyelni kell arra is, hogy se többszörös átirányítások ne legyenek (pl A -> B -> C oldalra), ezeket hívják redirect chain-nek. Valamint ne legyenek körkörös hivatkozások se (A -> B -> A), ezt nevezzük redirect loop-nak.

HTTP vagy HTTPS

Habár a Google hivatalosan elismerte, hogy előnyt jelent a HTTPS használata, nem mindig jelent egyértelmű rangsorolási előnyt a váltás. Ha már régóta építed a weboldalad és számottevő forgalmad érkezik keresőkből, rövid távon nem biztos, hogy pozitív változást fogsz látni.

Ennek az az oka, hogy a meglévő HTTP linkeket át kell irányítani az új HTTPS változatokra (pl. a https://pandabambusz.hu URL automatikusan a https://pandabambusz.hu oldalra viszi a látogatókat). Az átirányítás során pedig körülbelül annyival gyengül a link ereje, mint amennyi pluszt a HTTPS hoz.

Ennek ellenére érdemes meglépni a váltást. Hosszú távon nem csak SEO előnyt ad az oldaladnak, hanem biztonságosabbá is teszi azt a forgalom titkosításával.

Az eddigi http-ről https-re történő átállásoknál azt tapasztaltam, hogy 1-3 hónapon belül jellemzően visszaesés történik az organikus forgalomban, és azt követően áll vissza ugyanarra a szintre az oldalra. Ezt követően pedig valamennyit javul a helyzet. Ugyanezt támasztotta alá Gábor is a Haladó SEO tippek posztjában.

Domain

A weboldalad domain-je egységes kell legyen, azaz egy konkrét címet kell kiválasztani, amin keresztül elérhető a weboldalad. Ez lehet www-s cím, vagy anélküli is, de ne mindkettő egyszerre.

Találkoztam már olyan esettel, amikor több különböző domain volt ugyanarra a tárhelyre irányítva. Ez azt eredményezte, hogy a keresőben mindkét domainról szerepeltek találatok, gyakorlatilag egymással versenyezve. A megoldás ebben az esetben az, hogy minden egyéb domaint át kell irányítani a fő domainre, és így annak a hitelessége fog épülni. Ellenkező esetben a többi domain egymással versenyezne.

Sitemap, azaz oldaltérkép

Az oldaltérkép egy szimpla lista a weboldaladon található oldalakról és arról, hogy azok mikor voltak utoljára frissítve. Érdekes összehasonlítási alap lehet az, hogy hány oldalad van összesen, és abból hány szerepel a Google adatbázisában.

Oldaltérkép létrehozására több módszer is létezik. WordPress esetében a Yoast SEO plugin például automatikusan létre tudja hozni neked. A javasolt formátuma a .xml.

Ha rendelkezünk sitemap-pel, akkor azt érdemes a Google Search Console-ba is bekötni. Így részletesebb és jobb statisztikákat kapunk a weboldalunk technikai elemeivel kapcsolatban.

Sebesség

Az oldalad sebessége

Gyakran egy másodperc törtrésze alatt is látogatók ezreit veszítheted el, ha túl sokáig tölt be az oldalad. A betöltés közben távozó látogatók pedig nem tesznek jót az oldalad hitelességének, ami ronthat a helyezéseiden.

Egy kis érdekesség: amikor a Google azzal kísérletezett, hogy 30 találatot jelenít meg a szokásos 10 körüli helyett 0,5 másodperccel hosszabb betöltési idő árán, a forgalom 20%-kal esett vissza. Azaz kb minden 5. látogató megunta a várakozást.

Kettő eszközt szoktam használni: a Google PageSpeed Insights-ot, és a GTMetrix weboldalelemző eszközt. Mindkettő képes részletes javaslatokat adni a betöltés gyorsítására, amit egy jó webfejlesztő segítségével könnyen be tudsz építeni az oldaladba.

Egy weboldal betöltési sebességét többféle módszerrel is le lehet mérni és megvizsgálni. Nemrég írtunk egy cikket ami megmutatja egy weboldal sebességének mérését lépésről lépésre, több eszköz segítségével is.

Képek optimalizálása

Többször találkoztam már azzal a jelenséggel, hogy a weboldal egyik sarkában elhelyezett apró kép valójában egy gigantikus felbontású fotó volt, csak éppen kicsiben lett megjelenítve. Ettől függetlenül ilyenkor az eredeti méret töltődött be, és lassította az oldalt. Sőt, olyat is láttam már, hogy háttérképnek egy 10 MB méretű fotót raktak be, ezt pedig a felhasználóknak mind le kellett tölteni. Csak ennek a képnek a letöltése beletelt akár 4-5 másodpercbe, gyenge wifi vagy mobilnet mellett pedig 10-15-be is akár. Ennyit egy felhasználó nem fog várni.

Érdemes ezért a képeket optimalizálni a következő két módon:

  • A megjelenítésre szánt felbontásra átméretezve
  • Tömöríteni a képek fájlméretét. Erre képes például a TinyPNG, amivel látható minőségromlás nélkül lényegesen kisebb fájlméreteket érhetsz el, így gyorsítva az oldalad betöltési sebességét.

Mobilbarát oldal

Fontos SEO szempont, hogy mobilról nézve is jól megjeleníthető-e a weboldal. Erre háromféle lehetőség van:

  • Reszponzív design (responsive)
  • Dinamikus kiszolgálás (dynamic serving)
  • Teljesen elkülönített oldalak (fully separated)

Itt arra kell figyelni, hogy a mobilos változat is megfelelően elérhető legyen. Ha el van választva a mobilos nézet az asztalitól, az analitikának ott is rendben kell lennie. Ez esetben pedig jelezni kell a különböző változatokat a Google felé a canonical és az alternate tagek használatával.

Analitika

Az egyik legyakrabban használt analitika eszköz a Google Analytics, ám ennek a beépítésére is érdemes alapos figyelmet fordítani, hogy ne kapj torzított adatokat a látogatóidról. Legalább a következőket mindenképpen érdemes ellenőrizni:

  • Minden oldalon megtalálható a GA követőkódja?
  • Oldalanként csak egyszer szerepel a kód?
  • Össze van kötve a GA és a Search Console?
  • A belső kereséseket is rögzíti?
  • Demográfiai adatokat is rögzít?
  • Adwords és Adsense is be van kötve?
  • Remarketing is be van állítva?
  • UTM paraméterek helyesek?
  • Event tracking be van állítva?

Keresőoptimalizálás tanfolyam

Hogyan tovább

A fenti szempontok és elemek egy kisebb oldal esetében akár 2-3 óra alatt is leellenőrizhetőek. Egy nagy forgalmú, sok száz vagy ezer aloldalt tartalmazó site esetében viszont akár heteket is igénybe vehet.

Tapasztalattal és különböző eszközök használatával ezen persze lehet gyorsítani, de megspórolni akkor sem szabad a SEO auditot.

Ilyen elemzéseket jellemzően domain migrációnál (költözésnél) vagy nagyobb méretű oldalátalakítás előtt / után szoktak készíteni. Nem kötelező persze minden elemet egyszerre megcsinálni, ezt akár szét is lehet darabolni és vagy csak a technikai, vagy csak a tartalmi részt megvizsgálni.

Úgy kell ezt elképzelni, mint egy autónál a szervizt. Időszakonként érdemes leellenőrizni minden elemet, hogy meg tudj előzni komolyabb problémákat, és ezzel együtt jelentős kiadásokat. Ha még soha nem végeztél ilyen auditot a saját oldalad esetében, akkor érdemes legalább 1-2 területet megvizsgálni, hogy meggyőződj róla: a fontos dolgok mind rendben vannak.

Ez a lista magába foglalja egy weboldal SEO elemzésének legfontosabb pontjait. A problémák megtalálása viszont csak az első lépés. Az igazi munka sokszor csak ez után jön: érdemes készíteni egy tervet a megvalósítandó fejlesztésekről, és minél előbb beépíteni ezeket az átvizsgált oldalba.

Ha szeretnél egy letölthető PDF változatot a fenti listából, ezen a linken keresztül letöltheted a SEO audit lépéseit.

Milyen problémát sikerült észrevenni az oldaladon a listával? Írd meg a tapasztalataid kommentben.

Nagy Gábor
Nagy Gábor

Senior SEO szakértő @ The Pitch. Korábban egy hazai SEO ügynökség társtulajdonosa volt, és részt vett egy több százezres látogatottságú nemzetközi blog felépítésében is.


Hozzászólások

Moderáld magad – vagy mi fogunk. :)
Na jó, nem fogunk, szóval csak ésszel!