Online Marketing Szótár

Ebben az online marketinges szótárban megtalálod a leggyakrabban használt keresőoptimalizálással és online marketinggel kapcsolatos szakkifejezéseket. Az adott szavakra kattintva részletes cikket olvashatsz a rövid definíció mellett. Itt megismerheted a szó jelentését és megtalálod a kapcsolódó blogposztjainkat is.

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
A
Above the Fold
Az Above the Fold (ATF) az a tartalom, amit a felhasználó egyből lát, mielőtt lejjebb görgetne. A Google 2012-ben hozta létre a Page Layout algoritmusát (oldal elrendezési algoritmus), ami megbünteti és hátrébb helyezi azokat az oldalakat, amelyeknek túl sok reklámja van ebben a zónában. Tovább
AIDA-modell
Az AIDA-modell a fogyasztói magatartás egyik modellje, ami a reklám működését magyarázza el. Az AIDA, mint betűszó négy angol szó kezdőbetűjéből tevődik össze, melyek a következők: Attention, Interest, Desire, Act. Tovább
Algoritmus
Az algoritmus a keresőmotorok által használt komplex számítógép program, ami egy lekérése (keresésre) adatokat fésül át és azokból eredményeket ad. Ezek kombinációit használják a keresőmotorok, hogy rangsorolt oldalakat adjanak a keresőoldalon - ranking faktorok és jelzések segítségével. Tovább
Algoritmus változás
Néhány algoritmus változás úgy megy végbe, hogy teljesen észrevétlen marad. Ugyanakkor a nagyobb algoritmus változások nagyon gyorsan észrevehetővé válnak, bár míg teljesen kigördül és használatba kerül, az beletelik néhány hétbe. Az algoritmus változásoknak 3 formája van: algoritmus frissítés, algoritmus felfrissítés és új algoritmus. Tovább
Alt attribútum
Az Alt attribútum (más néven Alt szöveg) egy HTML kód, ami információt a keresőmotoroknak és az olvasóknak (látássérült- és vak embereknek), hogy megértsék a kép tartalmát. Tovább
Alt text
Az alt text az alternative text kifejezés rövidítése, amely egy olyan alternatív szöveget jelent, amit a weboldalunkon egy képhez rendelhetünk. Az alt text három legfontosabb funkciója: a látássérültek számára információt biztosít a képről, ha a kép nem tölt be, akkor ez jelenik meg helyette illetve segítséget nyújt a keresőmotoroknak is a kép tartalmát illetően. Tovább
AMP
Az AMP az angol "Accelerated Mobile Pages" melynek magyar jelentése felgyorsított mobil oldalak. Az AMP a Google által létrehozott nyitott forráskódú keretrendszer, amelynek fő célja, hogy javítsa a mobilon való böngészés élményét. Tovább
Analitika
Az analitika az adatgyűjtés, adatelemzés, és adatértelmezés tudománya, amely informál a múltban történt működő (vagy nem működő) dolgokról, és ezzel segít döntést hozni a jövőben. Lásd még: Google Analytics Tovább
Anchor szöveg
Az anchor szöveg a linkek klikkelhető szavait jelentik. Ez a szöveg azt a célt hivatott szolgálni, hogy információt adjon arról, miről is szól a hivatkozott oldal. Például, ha te a keresőoptimalizálásról szóló cikket linkelsz, akkor az anchor szöveg ez lesz: "keresőoptimalizálás". Tovább
ATL
Az ATL az angol Above The Line (vonal fölött) kifejezés rövidítése. Az ATL a hagyományos csatornákon és médiumokon keresztül történő kommunikációt jelenti. Tovább
B
B2B
Az üzlettől üzletig vagy üzletek közötti kereskedelem (B2B) termékek, szolgáltatások, információ vagy pénz üzletek közötti cseréjét jelenti. A B2B a business-to-business rövid megfelelője, ami magyarul annyit tesz, üzlet-az-üzletnek. Tehát az egyik üzlet célcsoportja magánszemélyek helyett más üzletek. Tovább
B2C
A B2C a business-to-consumer rövid megfelelője, ami magyarul annyit tesz, üzlet-a-fogyasztónak. Tehát az üzlet célcsoportja a magánszemélyek, tehát fogyasztók. A B2C SEO esetében az eladási ciklus jóval rövidebb (bár ez iparáganként változó), a termékek és szolgáltatások általában véve olcsóbbak, és a döntéshozók magánszemélyek. Tovább
Baidu
A Baidu a legnépszerűbb keresőmotor Kínában, melyet Robin Li és Eric Xu alapított, 2000 januárjában. Tovább
Banner
A banner egy weboldalon elhelyezett hirdetést jelent. Általában egy kép vagy animáció, amelyre kattintva a hirdető weboldalára kerülünk. Tovább
Bing
A Bing a Microsoft keresőmotorja. A Bing 2009 januárjában indult, ekkor cserélte le a Microsoft Live Search szolgáltatást (korábban MSN Search és Windows Live Search). 2010-től a Bing szolgáltatja a Yahoo organikus keresési találatait (miután a Yahoo és a Microsoft kiegyezett ebben 2009 júliusában). Tovább
Black hat
A black hat kockázatos technikákat és trükköket jelent, amelyek szembemennek a Google Webmester Irányelveivel. Lásd még: Webspam. Tovább
Blog
A blog egy tartalom publikáció, ahol a tartalom általában kronológiai sorrendben jelenik meg, a legfrissebb mindig legfelül. A tartalom személyes vagy vállalati érdekeket jelentet meg, és ezt írhatja egy személy is, de akár egy csapat is. A blogot régebben web lognak vagy weblognak is nevezték, de ez zavarodást keltett, hiszen a szerverek log fájlját is így nevezik. Ennek elkerülése érdekében átnevezték blog-ra, és így vonult be a köztudatba. Tovább
Brand
A brand a fogyasztókban kialakult vélemények és elvárások összessége egy adott termékkel, szolgáltatással vagy céggel kapcsolatban. A brand jelentése magyarul márka. Tovább
Brandelt kulcsszó
A branded kulcsszó azt jelenti, hogy a felhasználó keresése tartalmazza egy cég vagy márka pontos nevét, vagy annak valamilyen variációját. Például a "The Pitch", "Pitch SEO", "The Pitch keresőoptimalizálás" csak néhány példa a branded keyword-re. Tovább
Breadcrumb
A breadcrumb egy navigációs elem, amely segít a felhasználónak kitalálni, hol is tartózkodik éppen az oldalon. Tovább
BTL
A BTL az angol Below The Line (vonal alatt) kifejezés rövidítése. A BTL a nem hagyományos csatornákon és eszközökön keresztül történő kommunikációt jelenti. Tovább
C
Cache
A cache egy technológia, amely ideiglenesen tárolja a weben lévő tartalmakat, például képeket, annak érdekében, hogy csökkentse a betöltési időt. Tovább
Cachelt oldal
A cachelt oldal egy weboldal pillanatképe, ahogyan az oldal megjelent, mikor legutóbb egy keresőmotor bejárta. Tovább
Canonical URL
A canonical URL (magyarul: kanonikus URL) egy html kód elem, ami kiemel egy adott URL-t több, hasonló vagy azonos tartalommal rendelkező URL közül - a tartalom duplikálás megelőzéséért. Tovább
Copywriter
A copywriter jelentése magyarul szövegíró. A szövegírók azok, akik tartalmat hoznak létre azzal a céllal, hogy az olvasót valamilyen cselekvésre sarkallják. Ez a cselekvés lehet például vásárlás, feliratkozás, elérhetőségek megadása. Tovább
CPM
A CPM az angol "Cost Per Mille" rövidítése. A CPM jelentése: az ezer megjelenítésre jutó hirdetési költség. Az online hirdetések egy olyan formája, amelyben a hirdető el tudja helyezni a hirdetését egy felületen. Ezután minden ezredik megjelenésre a hirdetőnek egy előre meghatározott összeget kell fizetnie a felület tulajdonosának. A legnépszerűbb hirdetési felületek a keresőmotorok és a weboldalak. Tovább
CRM
A CRM az angol "Customer Relationship Management" kifejezése, amely magyarul az ügyfél kapcsolatok menedzselését jelenti. Olyan technológiák, szokások és stratégiák összessége, amelyeknek a céljai közé tartozik az ügyfelekkel való kapcsolat minőségének javítása és az értékesítés elősegítése. Tovább
CTA
A CTA rövidítés az angol call to action kifejezésből ered, ami akcióra hívást, cselekvésre ösztönzést jelent. A marketing világában elengedhetetlen eszköz, hiszen minden reklám végső célja, hogy eladja az adott terméket, szolgáltatást, vagy valamilyen valós eredményt, például feliratkozást érjen el. Tovább
CTR (Click-Through Rate)
A click-through rate (CTR), vagyis átkattintási arány azt mutatja meg, hogy az összes megtekintőből hányan kattintottak százalékban kifejezve. Tovább
K
Keresőbarát URL
A keresőbarát URL olyan beszédes oldalcímet jelent, amelynek köszönhetően a keresőrobot és a látogató is azonosítani tudja, hogy milyen tartalom található az adott oldalon. Ezért szokták a keresőbarát URL-eket felhasználóbarátnak is hívni. Tovább
Keresőmarketing
A keresőmarketing (angolul SEM azaz Search Engine Marketing) a keresőoptimalizálás (SEO) és a keresőhirdetések (SEA) együttesét jelenti. Mindkét tevékenység célja egy weboldal forgalmának és láthatóságának a növelése. Tovább
Keresőmotor
A keresőmotor egy program vagy alkalmazás, amely megadott szavak, kifejezések vagy képek alapján információkat és tartalmakat keres egy számítógépes környezetben. A legismertebb keresőmotorok a Google, DuckDuckGo, a Yahoo!, Baidu és a Bing. A legtöbb keresőmotor egyszerre tud organikus (ingyenes) és a fizetettet találatokat is megjeleníteni. Tovább
Keresztértékesítés
A keresztértékesítés (angolul: cross-selling) egy olyan értékesítési technika, amely során a vásárlónak a megvásárolni kívánt terméke mellé ajánlunk egy olyat, amely kapcsolódik az eredeti termékhez. A hétköznapokban is nagyon sokszor találkozhatunk ezzel a technikával, például amikor megkérdezik tőlünk a McDonald's-ban, hogy nem szeretnénk-e a hamburgerünket menüben kérni. Tovább
Közösségi média
A közösségi média az online média egy formája, ahol az elkészült tartalmakat a felhasználók készítik és töltik fel. Ezt a felhasználók által készített tartalmat hívják angolul user generated content-nek (UGC). A közösségi média (angolul social media) felhasználó már csak fogyasztják tehát a tartalmat, hanem ők maguk gyártják is. A közösségi média felületeinek számos formája létezik. Ide tartoznak egyes blogok, közösségi oldalak, fórumok, videó és képmegosztó portálok is. A legismertebb közösségi oldalak a Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, Tumblr, Snapchat. Tovább
KPI
A KPI jelentése kulcs teljesítménymutató, vagyis key performance indicator angolul. Olyan mutatószámokat jelöl, amelyek segítenek a szervezeti célok eléréséhez kapcsolódó teljesítmény mérésében és értékelésében. Tovább
Kulcsszó
A kulcsszó (angolul keyword) vagy keresőszó a keresőoptimalizálásban (SEO) használt leggyakoribb kifejezés. Ez az a szó, amit beírva a keresőmotorba (például Google) releváns találatokat kaphatunk. Tovább
P
PageRank
A PageRank egy olyan Google által használt mutató, amely egy weboldal "értékét" határozza meg az alapján hogy hány különböző és milyen minőségű linkek mutatnak erre az oldalra. A legkisebb értéke 1, a legnagyobb pedig 10. Tovább
Piaci rés
A piaci rés (niche) szűk, jól megcélozható piaci szektort jelent a közgazdaságtanban. Egy niche olyan speciális piac, amelyre nagyobb vállalatok kevésbé, vagy egyáltalán nem koncentrálnak. Tovább
Ping
A ping egy olyan jel, amelynek segítségével ellenőrizni tudjuk, hogy egy adott IP cím elérhető-e és ha igen, akkor mennyire gyorsan válaszol. Tovább
Pop-up
A pop-up jelentése magyarul felugró ablak. A látogatott oldalon valamilyen akciónak (pl. kattintás, dupla kattintás vagy eltelt idő) hatására hirtelen jelennek meg eltakarva az oldalnak egy bizonyos részét. Tovább
PPC
A PPC az angol "Pay Per Click" kifejezése rövidítése, magyarul kattintásonkénti fizetést jelent. Az online hirdetések egy olyan formája, amelyben a hirdető el tudja helyezni a hirdetését egy felületen. Ezután akárhányszor rákattintanak a hirdetésre, a hirdetőnek egy előre meghatározott összeget kell fizetnie a felület tulajdonosának. A legnépszerűbb hirdetési felületek a keresőmotorok és a weboldalak. Tovább
PR
A PR az angol Public Relations szó rövidítése. A PR jelentése: az a tevékenység, amiben egy vállalat, cég, szervezet tudatosan meghatározza a környezetével történő kommunikcáióját. Tovább
Push értesítés
A push értesítés vagy push üzenet (angolul: push notification) egy mobil alkalmazás által a telefon kezdő képernyőjére küldött üzenetet jelenti. Az alkalmazás készítői bármikor elküldhetik ezeket, nem szükséges hozzá az, hogy éppen használjuk az adott applikációt vagy akár a telefont. Tovább
Q
V
X
Y
Z