Online Marketing Szótár

Ebben az online marketinges szótárban megtalálod a leggyakrabban használt keresőoptimalizálással és online marketinggel kapcsolatos szakkifejezéseket. Az adott szavakra kattintva részletes cikket olvashatsz a rövid definíció mellett. Itt megismerheted a szó jelentését és megtalálod a kapcsolódó blogposztjainkat is.

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
A
Above the Fold
Az Above the Fold (ATF) az a tartalom, amit a felhasználó egyből lát, mielőtt lejjebb görgetne. A Google 2012-ben hozta létre a Page Layout algoritmusát (oldal elrendezési algoritmus), ami megbünteti és hátrébb helyezi azokat az oldalakat, amelyeknek túl sok reklámja van ebben a zónában. Tovább
AMP
Az AMP az angol "Accelerated Mobile Pages" melynek magyar jelentése felgyorsított mobil oldalak. Az AMP a Google által létrehozott nyitott forráskódú keretrendszer, amelynek fő célja, hogy javítsa a mobilon való böngészés élményét. Tovább
Algoritmus
Az algoritmus a keresőmotorok által használt komplex számítógép program, ami egy lekérése (keresésre) adatokat fésül át és azokból eredményeket ad. Ezek kombinációit használják a keresőmotorok, hogy rangsorolt oldalakat adjanak a keresőoldalon - ranking faktorok és jelzések segítségével. Tovább
Algoritmus változás
Néhány algoritmus változás úgy megy végbe, hogy teljesen észrevétlen marad. Ugyanakkor a nagyobb algoritmus változások nagyon gyorsan észrevehetővé válnak, bár míg teljesen kigördül és használatba kerül, az beletelik néhány hétbe. Az algoritmus változásoknak 3 formája van: algoritmus frissítés, algoritmus felfrissítés és új algoritmus. Tovább
Alt attribútum
Az Alt attribútum (más néven Alt szöveg) egy HTML kód, ami információt a keresőmotoroknak és az olvasóknak (látássérült- és vak embereknek), hogy megértsék a kép tartalmát. Tovább
ATL
Az ATL az angol Above The Line (vonal fölött) kifejezés rövidítése. Az ATL a hagyományos csatornákon és médiumokon keresztül történő kommunikációt jelenti. Tovább
Analitika
Az analitika az adatgyűjtés, adatelemzés, és adatértelmezés tudománya, amely informál a múltban történt működő (vagy nem működő) dolgokról, és ezzel segít döntést hozni a jövőben. Lásd még: Google Analytics Tovább
Anchor szöveg
Az anchor szöveg a linkek klikkelhető szavait jelentik. Ez a szöveg azt a célt hivatott szolgálni, hogy információt adjon arról, miről is szól a hivatkozott oldal. Például, ha te a keresőoptimalizálásról szóló cikket linkelsz, akkor az anchor szöveg ez lesz: "keresőoptimalizálás". Tovább
B
BTL
A BTL az angol Below The Line (vonal alatt) kifejezés rövidítése. A BTL a nem hagyományos csatornákon és eszközökön keresztül történő kommunikációt jelenti. Tovább
B2B
A B2B a business-to-business rövid megfelelője, ami magyarul annyit tesz, üzlet-az-üzletnek. Tehát az egyik üzlet célcsoportja magánszemélyek helyett más üzletek. A B2B SEO esetében jóval hosszabb az eladási ciklus, a termékek és szolgáltatások jóval drágábbak, és a döntéshozók professzionális szakemberek. Tovább
B2C
A B2C a business-to-consumer rövid megfelelője, ami magyarul annyit tesz, üzlet-a-fogyasztónak. Tehát az üzlet célcsoportja a magánszemélyek, tehát fogyasztók. A B2C SEO esetében az eladási ciklus jóval rövidebb (bár ez iparáganként változó), a termékek és szolgáltatások általában véve olcsóbbak, és a döntéshozók magánszemélyek. Tovább
Banner
A banner egy weboldalon elhelyezett hirdetést jelent. Általában egy kép vagy animáció, amelyre kattintva a hirdető weboldalára kerülünk. Tovább
Baidu
A Baidu a legnépszerűbb keresőmotor Kínában, melyet Robin Li és Eric Xu alapított, 2000 januárjában. Tovább
Bing
A Bing a Microsoft keresőmotorja. A Bing 2009 januárjában indult, ekkor cserélte le a Microsoft Live Search szolgáltatást (korábban MSN Search és Windows Live Search). 2010-től a Bing szolgáltatja a Yahoo organikus keresési találatait (miután a Yahoo és a Microsoft kiegyezett ebben 2009 júliusában). Tovább
Black hat
A black hat kockázatos technikákat és trükköket jelent, amelyek szembemennek a Google Webmester Irányelveivel. Lásd még: Webspam. Tovább
Blog
A blog egy tartalom publikáció, ahol a tartalom általában kronológiai sorrendben jelenik meg, a legfrissebb mindig legfelül. A tartalom személyes vagy vállalati érdekeket jelentet meg, és ezt írhatja egy személy is, de akár egy csapat is. A blogot régebben web lognak vagy weblognak is nevezték, de ez zavarodást keltett, hiszen a szerverek log fájlját is így nevezik. Ennek elkerülése érdekében átnevezték blog-ra, és így vonult be a köztudatba. Tovább
Brand
A brand a fogyasztókban kialakult vélemények és elvárások összessége egy adott termékkel, szolgáltatással vagy céggel kapcsolatban. A brand jelentése magyarul márka. Tovább
Brandelt kulcsszó
A branded kulcsszó azt jelenti, hogy a felhasználó keresése tartalmazza egy cég vagy márka pontos nevét, vagy annak valamilyen variációját. Például a "The Pitch", "Pitch SEO", "The Pitch keresőoptimalizálás" csak néhány példa a branded keyword-re. Tovább
Breadcrumb
A breadcrumb egy navigációs elem, amely segít a felhasználónak kitalálni, hol is tartózkodik éppen az oldalon. Tovább
C
Cache
A cache egy technológia, amely ideiglenesen tárolja a weben lévő tartalmakat, például képeket, annak érdekében, hogy csökkentse a betöltési időt. Tovább
Cachelt oldal
A cachelt oldal egy weboldal pillanatképe, ahogyan az oldal megjelent, mikor legutóbb egy keresőmotor bejárta. Tovább
Canonical URL
A canonical URL (magyarul: kanonikus URL) egy html kód elem, ami kiemel egy adott URL-t több, hasonló vagy azonos tartalommal rendelkező URL közül - a tartalom duplikálás megelőzéséért. Tovább
Copywriter
A copywriter jelentése magyarul szövegíró. A szövegírók azok, akik tartalmat hoznak létre azzal a céllal, hogy az olvasót valamilyen cselekvésre sarkallják. Ez a cselekvés lehet például vásárlás, feliratkozás, elérhetőségek megadása. Tovább
CPM
A CPM az angol "Cost Per Mille" rövidítése, amelynek a jelentése magyarul ezrenkénti költség. Az online hirdetések egy olyan formája, amelyben a hirdető el tudja helyezni a hirdetését egy felületen. Ezután minden ezredik megjelenésre a hirdetőnek egy előre meghatározott összeget kell fizetnie a felület tulajdonosának. A legnépszerűbb hirdetési felületek a keresőmotorok és a weboldalak. Tovább
CRM
A CRM az angol "Customer Relationship Management" kifejezése, amely magyarul az ügyfél kapcsolatok menedzselését jelenti. Olyan technológiák, szokások és stratégiák összessége, amelyeknek a céljai közé tartozik az ügyfelekkel való kapcsolat minőségének javítása és az értékesítés elősegítése. Tovább
CTR - átkattintási arány
A Click-Through Rate (CTR), vagyis átkattintási arány (százalékban kifejezve), amelyen a felhasználók egy ökológiai gombra kattintanak keresési eredmény. Ezt úgy számítják ki, hogy elosztjuk az összes szerves anyagot a kattintások teljes száma alapján, majd megszorozva 100-al. Tovább
N
P
PageRank
A PageRank egy olyan Google által használt mutató, amely egy weboldal "értékét" határozza meg az alapján hogy hány különböző és milyen minőségű linkek mutatnak erre az oldalra. A legkisebb értéke 1, a legnagyobb pedig 10. Tovább
Ping
A ping egy olyan jel, amelynek segítségével ellenőrizni tudjuk, hogy egy adott IP cím elérhető-e és ha igen, akkor mennyire gyorsan válaszol. Tovább
Pop-up
A pop-up jelentése magyarul felugró ablak. A látogatott oldalon valamilyen akciónak (pl. kattintás, dupla kattintás vagy eltelt idő) hatására hirtelen jelennek meg eltakarva az oldalnak egy bizonyos részét. Tovább
PPC
A PPC az angol "Pay Per Click" kifejezése rövidítése, magyarul kattintásonkénti fizetést jelent. Az online hirdetések egy olyan formája, amelyben a hirdető el tudja helyezni a hirdetését egy felületen. Ezután akárhányszor rákattintanak a hirdetésre, a hirdetőnek egy előre meghatározott összeget kell fizetnie a felület tulajdonosának. A legnépszerűbb hirdetési felületek a keresőmotorok és a weboldalak. Tovább
PR
A PR az angol Public Relations szó rövidítése. A PR jelentése: az a tevékenység, amiben egy vállalat, cég, szervezet tudatosan meghatározza a környezetével történő kommunikcáióját. Tovább
Push értesítés
A push értesítés (angolul: push notification) egy mobil alkalmazás által a telefon kezdő képernyőjére küldött üzenetet jelenti. Az alkalmazás készítői bármikor elküldhetik ezeket, nem szükséges hozzá az, hogy éppen használjuk az adott applikációt vagy akár a telefont. Tovább
V
X
Y
Z