
Google SERP Features: a teljes lista
Az elmúlt években angol és magyar nyelven megszaporodtak azok a Google találatok, ahol most már nem csak 10 szöveges elem jelenik meg az első találati oldalon. Most ezeket gyűjtötttem össze egy listába. És igyekeztem mindegyik elemhez külön-külön screenshotot is csatolni.
Mik azok a SERP funckiók?
A SERP az angol “Search Engine Result Page” kifejezés rövidítése, és a gyakorlatban az első találati oldalt jelöli.
A SERP Features (funkciók) pedig az ezeken az oldalakon megjelenő elemek az organikus találalatokon kívüli. Ebben a cikkben az összes ilyet összeszedtem, amivel én valaha találtam. Illetve, ahol létezik ott magyar példát is kerestem. Az alábbi táblázatban látszik, hogy mi az ami magyarul is létezik az 2019 októberi gyűjtésem alapján.
SERP Funkció | Angolul | Magyarul |
---|---|---|
Accelerated Mobile Pages | IGEN | IGEN |
Answer Box Results | IGEN | NEM |
App download | IGEN | NEM |
Breadcrumbs | IGEN | IGEN |
Discover More Places | IGEN | IGEN |
Events | IGEN | IGEN |
Explore Panels (Hybrid SF Combos) | IGEN | NEM |
FAQ’s | IGEN | IGEN |
Featured Snippets | IGEN | NEM |
Google Flights | IGEN | IGEN |
Google Hotels | IGEN | IGEN |
How To (1-2) | IGEN | NEM |
Images (1-3) | IGEN | IGEN |
Jobs Search | IGEN | NEM |
Knowledge Card | IGEN | IGEN |
Knowledge Card (Advanced): Sports | IGEN | IGEN |
Knowledge Graph Carousel | IGEN | IGEN |
Knowledge Panel – Brand | IGEN | IGEN |
Knowledge Panel – Other | IGEN | NEM |
New Packs & News Carousels | IGEN | IGEN |
People Also Ask | IGEN | NEM |
People Also Search For | IGEN | IGEN |
Places & Map Packs | IGEN | IGEN |
Podcasts | IGEN | IGEN |
PPC ads | IGEN | IGEN |
Ratings & Reviews | IGEN | IGEN |
Recipes | IGEN | NEM |
Refine by | IGEN | NEM |
Related Searches | IGEN | NEM |
Research Carousel | IGEN | NEM |
Scholarly Articles | IGEN | NEM |
Search Box | IGEN | IGEN |
See Results About | IGEN | NEM |
Shopping | IGEN | IGEN |
Sign in | IGEN | NEM |
Sitelinks & Jump to’s | IGEN | IGEN |
Translate | IGEN | NEM |
Twitter Box | IGEN | NEM |
Videos | IGEN | IGEN |
Nézzük is meg ezeket a SERP Feature-öket egysével.
Accelerated Mobile Pages (AMP)
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: Hatással van az oldal sebességére, így a CTR-re is
- Láthatóság: Csak mobil
- Működteti: On Page Optimalizálás
- Fizetett? Nem
Answer Box Results (ABRs)
- Ez egy gyűjtőfogalom, magában folgalja például a snpippeteket és a knowledge cardokat is.
App Downloads (App letöltés)
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: Általában csak mobilokon jön elő.
- Láthatóság: Csak mobil
- Működteti: App Store
- Fizetett? Nem
Breadcrumbs (Morzsasütik)
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: –
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: On Page Schema
- Fizetett? Nem
Discover More Places (További helyek felfedezése)
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: 3/10 Majdnem mindig másodlagos SERP funkcióként jelenik meg az oldal alja felé
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: Google Maps / Google My Business (GMB)
- Fizetett? Nem
Events (Események)
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: Nagy helyet foglalnak mobilon és desktopon.
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: Events Schema
- Fizetett? Nem
Explore Panels (Knowledge Panel Hybrids)
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: A standard featured snippetekhez hasonlítanak, csak még több helyet foglalnak.
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: On Page Optimalizálás
- Fizetett? Nem
FAQs
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: –
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: Schema Markup
- Fizetett? Nem
Egyfajta gyakran ismételt kérdések (GYIK) rész már közvetlenül a Google találati listában.
Használata során már megjelent a FAQ spam is. Célja, hogy a top találatban lévő oldalak nyomják lentebb a 2. pozíciótól lefele lévő oldalakat. Angol piacon főleg a nagyon kompetitív piacokon előszeretettel használják a versenytársakkal való kitolásra (pénzügyi, hitel, kölcsönzés stb piacon).
Featured Snippets
Szinte mindig azok az oldalak kerülnek ide, akik az első keresési oldalon jelennek meg és a lehető legpontosabban válaszolják meg a kérdést. Ennek ellenére nem kizárólag a organikusan 1. helyen lévő oldalból húzza ki a featured snippetet a Google. Az is előfordul, hogy a szöveget egy oldalról veszi ki, de a képet már egy másik oldalról. Valójában ez a Position 0 (zero) találat.
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: Körülbelül 30% javul a CTR ha így jelenünk meg
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: On Page Optimalizálás
- Fizetett? Nem
Magyar nyelven nincs ilyen.
Google Flights
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: Egy könnyen használható eszköz, ami összeszedi az összes cég ajánlatát.
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: Paid Feed
- Fizetett? Igen
Jelentős veszélyt jelent a legtöbb repülőjegyes aggregátor oldalra. A Google itt mint „közvetítő” jelenik meg, ahol egy általa hozott lead-ért jutalékot kap.
Google Hotels (Hotelek)
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: Egy könnyen használható eszköz, ami összeszedi az összes hotel ajánlatát.
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: Paid Feed
- Fizetett? Igen
Jelentős veszélyt jelent a legtöbb hotel aggregátor oldalra. A Google itt mint „közvetítő” jelenik meg, ahol egy általa hozott lead-ért jutalékot kap.
How To (Hogyan)
a) How To – Formátum 1
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: –
- Láthatóság: Csak mobil
- Működteti: Schema Markup
- Fizetett? Nem
b) How To – Formátum 2
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: –
- Láthatóság: Csak mobil
- Működteti: Schema Markup
- Fizetett? Nem
Images (Képek)
Ha azt szeretnénk, hogy megjelenjenek a képeink a találatok között, akkor a következőkre kell figyelni:
- Pontos leírással szolgáló fájlnév
- Pontos leírással szolgáló alt text
- Jól olvasható URL
- Optimalizált képméret
a) Images – Formátum 1
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: –
- Láthatóság: Nagyrész mobil, néha desktop
- Működteti: On Page Optimalizálás
- Fizetett? Nem
b) Images – Formátum 2
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: –
- Láthatóság: Nagyrész mobil, néha desktop
- Működteti: On Page Optimalizálás
- Fizetett? Nem
c) Images – Formátum 3
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: –
- Láthatóság: Desktop
- Működteti: Image Search
- Fizetett? Nem
Jobs Search
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: Ez az eszköz nagy hatással volt a toborzó szektorra, mivel mindenki első akar lenni az ajánlók között, mivel a többiek nem láthatóak.
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: Schema Markup
- Fizetett? Nem
Knowledge Cards
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: Nagyon nagy hatásuk van, mivel szinte mindig biztosítanak elég infromációt az adott keresést illetően, így az alatta szereplő oldalakra nem nagyon kattintanak.
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: Google’s Knowledge Graph
- Fizetett? Nem
Knowledge Cards (Advanced): Sports
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: Nagyon nagy hatásuk van, mivel szinte mindig biztosítanak elég infromációt az adott keresést illetően, így az alatta szereplő oldalakra nem nagyon kattintanak.
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: Google’s Knowledge Graph
- Fizetett? Nem
Knowledge Graph Carousels
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: Kicsit kisebb mint az előzőeknek, vezethet további keresésekhez, ha a keresési szándék nem egy egyszerű válaszra vagy képre irányul.
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: Google’s Knowledge Graph
- Fizetett? Nem
Pár hete néhány kifejezésre ez már magyar nyelven is működik. De itt még az angol találati listá UI-t szolgálja ki a Google (Cast jelenik meg Szereplők helyett).
Knowledge Panel – Brand (Márka)
A márkák esetében az alábbi két panel közül az egyik szokott megjelenni, de az is előfordul, hogy a kettő valamilyen kombinációja vagy pedig a kettő egymás alatt.
a) Knowledge Panel – Brand: Google My Business
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: Sok területet elfoglal mobilon és Desktopen is. Általában értékeléseket tartalmaz, amik befolyásolják a CTR-t.
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: Google Maps / Google My Business (GMB)
- Fizetett? Nem
b) Knowledge Panel – Brand: Google Knowledge Graph
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: Sok területet elfoglal mobilon és Desktopen is, azonban nem tartalmaz vásárló fókuszú információkat.
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: Google’s Knowledge Graph
- Fizetett? Nem
Knowledge Panel – Other (Egyéb)
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: Sok területet elfoglal mobilon és Desktopen is, tartalmazhat vásárló fókuszú információkat.
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: Google’s Knowledge Graph
- Fizetett? Nem
News Packs & News Carousels
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: A hírekhez kapcsolódó SERP funkciók tartalma nagyon gyorsan változik, általában az első néhány találaton kívül nem nagyon kattintanak az emberek, de ott elég jók a CTR-ek.
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: On Page Optimalizálás
- Fizetett? Nem
People Also Ask
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: Egy jó lehetőség arra, hogy láthatóvá váljunk, hiszen ezekre a kérdésekre általában kisebb a verseny, mint az eredetire.
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: On Page Optimalizálás
- Fizetett? Nem
People Also Search For
a) People Also Search For – PAA Style
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: Nem olyan gyakori, de jobban látható, mint a PAA.
- Láthatóság: Csak mobil
- Működteti: On Page Optimalizálás & Knowledge Graph
- Fizetett? Nem
b) People Also Search For – Individual Listing Box
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: Ötleteket ad a felhasználónak újabb keresésekre, mielőtt lentebb görgetne az oldalon.
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: Google Knowledge Graph
- Fizetett? Nem
Places & Map Packs
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: Főleg mobilon és hang alapú keresés esetén van nagy hatása. Egy ilyen mögé bekerülni jó esély van egy top10 stílusú listával.
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: Google Maps / Google My Business (GMB)
- Fizetett? Nem
Podcasts
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: Ha csak a podcastot akarja megtalálni a felhasználó, akkor a funkció utáni találatokra egyáltalán nem fog kattintani.
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: Schema / Podcast feed
- Fizetett? Nem
PPC ads
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: A fizetett találatok mindig előkelő helyen szerepeltek a keresési találatok között, néha túl se jut a felhasználó rajtuk az organikus találatokhoz.
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: PPC Advertising
- Fizetett? Igen
Ratings & Reviews
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: Nem foglalnak sok helyet, de a felhasználó sokszor ez alapján választ több opció közül.
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: Google My Business &/or Schema Markup
- Fizetett? Nem
Sok esetben előfordul, hogy a schema markup helyesen jelenik meg az oldalon, tehát a technikai feltételek rendben vannak, de a Google mégsem jeleníti meg az értékeléseket, véleményeket. Vagy egy ideig megjelennek, aztán nem. A technikai megfelelés itt tehát egy szükséges, de nem elégséges feltétel.
Recipes (Receptek)
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: –
- Láthatóság: Csak mobil
- Működteti: Schema Markup
- Fizetett? Nem
Refine By
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: –
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: Google Knowledge Graph
- Fizetett? Nem
Related Searches (Kapcsolódó keresések)
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: –
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: Google Knowledge Graph
- Fizetett? Nem
Research Carousel
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: –
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: On Page Optimalizálás
- Fizetett? Nem
Scholarly Articles
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: –
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: Google Scholar
- Fizetett? Nem
Search Box
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: Nem nagyon van hatása, hiszen az ide beírt keresésekre az esetek nagyon nagy részében mindenképpen rákeresett volna az olvasó.
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: Google Search & Structured Data
- Fizetett? Nem
See Results About (Knowledge Panel Links)
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: Nem gyakori, de általában akkor jelenik meg ha a Google nem biztos a keresési témában. Egy érdekesség, hogy a linkekre kattintva nem mindig ugyanazokat a találatokat kapjuk, mintha csak egy sima keresést csináltunk volna.
- Láthatóság: Desktop
- Működteti: Knowledge Graph
- Fizetett? Nem
Google Shopping
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: A fizetett találatok mindig előkelő helyen szerepeltek a keresési találatok között, néha túl se jut a felhasználó rajtuk az organikus találatokhoz.
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: PPC
- Fizetett? Igen
Ahogy a fenti ábrán is látható, akár még elgépelt formában is tudja a Google, hogy mi a pontos keresési szándék.
Sign in (Voice Assistant)
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: a voice search irányába tolja finoman a felhasználókat. Egyelőre nem tudni, hogy milyen hatása lesz.
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: Felhasználó Google Account-ja
- Fizetett? Nem
Sitelinks & Jump to’s
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: A site linkek segítségével nagyobb helyet tudunk kitölteni a keresési találatok között a jump to linkek pedig az oldal anchor linkjeiből vannak lehúzva. Ezek segítségével a bounce és a konverziós rátánkat is tudjuk javítani.
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: On Page Optimalizálás
- Fizetett? Nem
Translate
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: –
- Láthatóság: Csak desktop
- Működteti: Google Translate
- Fizetett? Nem
Twitter Box
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: –
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: Twitter
- Fizetett? Nem
Videos
a) Video Answer (Videó Válasz)
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: Sok esetben ez kielégíti a keresési szándékot, így nem megy tovább az olvasó a weboldalra.
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: Youtube
- Fizetett? Nem
b) Video Carousels
- Hatása az organikus/fizetett találatokra: –
- Láthatóság: Mobil és desktop
- Működteti: Youtube
- Fizetett? Nem
Van olyan SERP Feature, ami nincs benne a listában? Van, ami már elérhető mégis magyarul? Találtál egy jobb screenshotot? Akkor küldd el emailben vagy oszd meg kommentben és frissítem a listát.
Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Akkor iratkozz fel és küldünk egy emailt, ha hasonló cikket írunk!
Hozzászólások
Moderáld magad – vagy mi fogunk. :)
Na jó, nem fogunk, szóval csak ésszel!