Blog Google SERP Features: a teljes lista
Google SERP Features lista
Írta:

Google SERP Features: a teljes lista

Az elmúlt években angol és magyar nyelven megszaporodtak azok a Google találatok, ahol most már nem csak 10 szöveges elem jelenik meg az első találati oldalon. Most ezeket gyűjtötttem össze egy listába. És igyekeztem mindegyik elemhez külön-külön screenshotot is csatolni.

Mik azok a SERP funckiók?

A SERP az angol “Search Engine Result Page” kifejezés rövidítése, és a gyakorlatban az első találati oldalt jelöli.

A SERP Features (funkciók) pedig az ezeken az oldalakon megjelenő elemzek az organikus találalatokon kívüli. Ebben a cikkben az összes ilyet összeszedtem, amivel én valaha találtam. Illetve, ahol létezik ott magyar példát is kerestem. Az alábbi táblázatban látszik, hogy mi az ami magyarul is létezik az 2019 októberi gyűjtésem alapján.

SERP FunkcióAngolulMagyarul
Accelerated Mobile PagesIGENIGEN
Answer Box ResultsIGENNEM
App downloadIGENNEM
Breadcrumbs
IGENIGEN
Discover More PlacesIGENIGEN
EventsIGENIGEN
Explore Panels (Hybrid SF Combos)IGENNEM
FAQ’sIGENIGEN
Featured SnippetsIGENNEM
Google FlightsIGENIGEN
Google HotelsIGENIGEN
How To (1-2)IGENNEM
Images (1-3)IGENIGEN
Jobs SearchIGENNEM
Knowledge CardIGENIGEN
Knowledge Card (Advanced): SportsIGENIGEN
Knowledge Graph CarouselIGENIGEN
Knowledge Panel – BrandIGENIGEN
Knowledge Panel – OtherIGENNEM
New Packs & News CarouselsIGENIGEN
People Also AskIGENNEM
People Also Search ForIGENIGEN
Places & Map PacksIGENIGEN
PodcastsIGENIGEN
PPC adsIGENIGEN
Ratings & ReviewsIGENIGEN
RecipesIGENNEM
Refine byIGENNEM
Related SearchesIGENNEM
Research CarouselIGENNEM
Scholarly ArticlesIGENNEM
Search BoxIGENIGEN
See Results AboutIGENNEM
ShoppingIGENIGEN
Sign inIGENNEM
Sitelinks & Jump to’sIGENIGEN
TranslateIGENNEM
Twitter BoxIGENNEM
VideosIGENIGEN

Nézzük is meg ezeket a SERP Feature-öket egysével.

Accelerated Mobile Pages (AMP)

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: Hatással van az oldal sebességére, így a CTR-re is
  • Láthatóság: Csak mobil
  • Működteti: On Page Optimalizálás
  • Fizetett? Nem

serp amp portfolio.hu

Answer Box Results (ABRs)

  • Ez egy gyűjtőfogalom, magában folgalja például a snpippeteket és a knowledge cardokat is.

google answer box

App Downloads (App letöltés)

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: Általában csak mobilokon jön elő.
  • Láthatóság: Csak mobil
  • Működteti: App Store
  • Fizetett? Nem

SERP App Download

Breadcrumbs (Morzsasütik)

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra:
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: On Page Schema
  • Fizetett? Nem

SERP Breadcrumb

Discover More Places (További helyek felfedezése)

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: 3/10 Majdnem mindig másodlagos SERP funkcióként jelenik meg az oldal alja felé
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: Google Maps / Google My Business (GMB)
  • Fizetett? Nem

SERP Discover more places

Events (Események)

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: Nagy helyet foglalnak mobilon és desktopon.
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: Events Schema
  • Fizetett? Nem

SERP events

Explore Panels (Knowledge Panel Hybrids)

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: A standard featured snippetekhez hasonlítanak, csak még több helyet foglalnak.
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: On Page Optimalizálás
  • Fizetett? Nem

SERP Explore

FAQs

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra:
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: Schema Markup
  • Fizetett? Nem

Egyfajta gyakran ismételt kérdések (GYIK) rész már közvetlenül a Google találati listában.

Használata során már megjelent a FAQ spam is. Célja, hogy a top találatban lévő oldalak nyomják lentebb a 2. pozíciótól lefele lévő oldalakat. Angol piacon főleg a nagyon kompetitív piacokon előszeretettel használják a versenytársakkal való kitolásra (pénzügyi, hitel, kölcsönzés stb piacon).

SERP FAQ

Featured Snippets

Szinte mindig azok az oldalak kerülnek ide, akik az első keresési oldalon jelennek meg és a lehető legpontosabban válaszolják meg a kérdést. Ennek ellenére nem kizárólag a organikusan 1. helyen lévő oldalból húzza ki a featured snippetet a Google. Az is előfordul, hogy a szöveget egy oldalról veszi ki, de a képet már egy másik oldalról. Valójában ez a Position 0 (zero) találat.

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: Körülbelül 30% javul a CTR ha így jelenünk meg
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: On Page Optimalizálás
  • Fizetett? Nem

Magyar nyelven nincs ilyen.

SERP featured snippet

Google Flights

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: Egy könnyen használható eszköz, ami összeszedi az összes cég ajánlatát.
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: Paid Feed
  • Fizetett? Igen

SERP flights

Jelentős veszélyt jelent a legtöbb repülőjegyes aggregátor oldalra. A Google itt mint “közvetítő” jelenik meg, ahol egy általa hozott lead-ért jutalékot kap.

Google Hotels (Hotelek)

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: Egy könnyen használható eszköz, ami összeszedi az összes hotel ajánlatát.
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: Paid Feed
  • Fizetett? Igen

SERP hotels

Jelentős veszélyt jelent a legtöbb hotel aggregátor oldalra. A Google itt mint “közvetítő” jelenik meg, ahol egy általa hozott lead-ért jutalékot kap.

How To (Hogyan)

a) How To – Formátum 1

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra:
  • Láthatóság: Csak mobil
  • Működteti: Schema Markup
  • Fizetett? Nem

b) How To – Formátum 2

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra:
  • Láthatóság: Csak mobil
  • Működteti: Schema Markup
  • Fizetett? Nem

Images (Képek)

Ha azt szeretnénk, hogy megjelenjenek a képeink a találatok között, akkor a következőkre kell figyelni:

  • Pontos leírással szolgáló fájlnév
  • Pontos leírással szolgáló alt text
  • Jól olvasható URL
  • Optimalizált képméret

a) Images – Formátum 1

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra:
  • Láthatóság: Nagyrész mobil, néha desktop
  • Működteti: On Page Optimalizálás
  • Fizetett? Nem

SERP Images1

b) Images – Formátum 2

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra:
  • Láthatóság: Nagyrész mobil, néha desktop
  • Működteti: On Page Optimalizálás
  • Fizetett? Nem

SERP Images2

c) Images – Formátum 3

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra:
  • Láthatóság: Desktop
  • Működteti: Image Search
  • Fizetett? Nem

SERP Images3

Jobs Search

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: Ez az eszköz nagy hatással volt a toborzó szektorra, mivel mindenki első akar lenni az ajánlók között, mivel a többiek nem láthatóak.
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: Schema Markup
  • Fizetett? Nem

SERP Jobs

Knowledge Cards

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: Nagyon nagy hatásuk van, mivel szinte mindig biztosítanak elég infromációt az adott keresést illetően, így az alatta szereplő oldalakra nem nagyon kattintanak.
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: Google’s Knowledge Graph
  • Fizetett? Nem

SERP Knowledge card

Knowledge Cards (Advanced): Sports

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: Nagyon nagy hatásuk van, mivel szinte mindig biztosítanak elég infromációt az adott keresést illetően, így az alatta szereplő oldalakra nem nagyon kattintanak.
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: Google’s Knowledge Graph
  • Fizetett? Nem

SERP Knowledge card2

Knowledge Graph Carousels

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: Kicsit kisebb mint az előzőeknek, vezethet további keresésekhez, ha a keresési szándék nem egy egyszerű válaszra vagy képre irányul.
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: Google’s Knowledge Graph
  • Fizetett? Nem

SERP Knowledge graph carousels

Pár hete néhány kifejezésre ez már magyar nyelven is működik. De itt még az angol találati listá UI-t szolgálja ki a Google (Cast jelenik meg Szereplők helyett).

pappa pia szereplők

Knowledge Panel – Brand (Márka)

A márkák esetében az alábbi két panel közül az egyik szokott megjelenni, de az is előfordul, hogy a kettő valamilyen kombinációja vagy pedig a kettő egymás alatt.

a) Knowledge Panel – Brand: Google My Business

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: Sok területet elfoglal mobilon és Desktopen is. Általában értékeléseket tartalmaz, amik befolyásolják a CTR-t.
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: Google Maps / Google My Business (GMB)
  • Fizetett? Nem

SERP Brands1

b) Knowledge Panel – Brand: Google Knowledge Graph

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: Sok területet elfoglal mobilon és Desktopen is, azonban nem tartalmaz vásárló fókuszú információkat.
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: Google’s Knowledge Graph
  • Fizetett? Nem

SERP Brands 2

Knowledge Panel – Other (Egyéb)

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: Sok területet elfoglal mobilon és Desktopen is, tartalmazhat vásárló fókuszú információkat.
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: Google’s Knowledge Graph
  • Fizetett? Nem

SERP Knowledge panel other

News Packs & News Carousels

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: A hírekhez kapcsolódó SERP funkciók tartalma nagyon gyorsan változik, általában az első néhány találaton kívül nem nagyon kattintanak az emberek, de ott elég jók a CTR-ek.
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: On Page Optimalizálás
  • Fizetett? Nem

SERP news

People Also Ask

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: Egy jó lehetőség arra, hogy láthatóvá váljunk, hiszen ezekre a kérdésekre általában kisebb a verseny, mint az eredetire.
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: On Page Optimalizálás
  • Fizetett? Nem

SERP People Also Ask

People Also Search For

a) People Also Search For – PAA Style

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: Nem olyan gyakori, de jobban látható, mint a PAA.
  • Láthatóság: Csak mobil
  • Működteti: On Page Optimalizálás & Knowledge Graph
  • Fizetett? Nem

SERP People Also Search For

b) People Also Search For – Individual Listing Box

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: Ötleteket ad a felhasználónak újabb keresésekre, mielőtt lentebb görgetne az oldalon.
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: Google Knowledge Graph
  • Fizetett? Nem

Places & Map Packs

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: Főleg mobilon és hang alapú keresés esetén van nagy hatása. Egy ilyen mögé bekerülni jó esély van egy top10 stílusú listával.
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: Google Maps / Google My Business (GMB)
  • Fizetett? Nem

SERP Places

Podcasts

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: Ha csak a podcastot akarja megtalálni a felhasználó, akkor a funkció utáni találatokra egyáltalán nem fog kattintani.
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: Schema / Podcast feed
  • Fizetett? Nem

SERP Podcast

PPC ads

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: A fizetett találatok mindig előkelő helyen szerepeltek a keresési találatok között, néha túl se jut a felhasználó rajtuk az organikus találatokhoz.
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: PPC Advertising
  • Fizetett? Igen

SERP PPC

Ratings & Reviews

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: Nem foglalnak sok helyet, de a felhasználó sokszor ez alapján választ több opció közül.
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: Google My Business &/or Schema Markup
  • Fizetett? Nem

SERP Ratings

Sok esetben előfordul, hogy a schema markup helyesen jelenik meg az oldalon, tehát a technikai feltételek rendben vannak, de a Google mégsem jeleníti meg az értékeléseket, véleményeket. Vagy egy ideig megjelennek, aztán nem. A technikai megfelelés itt tehát egy szükséges, de nem elégséges feltétel.

Recipes (Receptek)

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra:
  • Láthatóság: Csak mobil
  • Működteti: Schema Markup
  • Fizetett? Nem

SERP Recipies

Refine By

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra:
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: Google Knowledge Graph
  • Fizetett? Nem

SERP Refineby

Related Searches (Kapcsolódó keresések)

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra:
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: Google Knowledge Graph
  • Fizetett? Nem

SERP Related

Research Carousel

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra:
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: On Page Optimalizálás
  • Fizetett? Nem

SERP Research

Scholarly Articles

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra:
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: Google Scholar
  • Fizetett? Nem

SERP Scholarly

Search Box

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: Nem nagyon van hatása, hiszen az ide beírt keresésekre az esetek nagyon nagy részében mindenképpen rákeresett volna az olvasó.
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: Google Search & Structured Data
  • Fizetett? Nem

SERP Search Box

See Results About (Knowledge Panel Links)

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: Nem gyakori, de általában akkor jelenik meg ha a Google nem biztos a keresési témában. Egy érdekesség, hogy a linkekre kattintva nem mindig ugyanazokat a találatokat kapjuk, mintha csak egy sima keresést csináltunk volna.
  • Láthatóság: Desktop
  • Működteti: Knowledge Graph
  • Fizetett? Nem

SERP See Results About

Google Shopping

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: A fizetett találatok mindig előkelő helyen szerepeltek a keresési találatok között, néha túl se jut a felhasználó rajtuk az organikus találatokhoz.
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: PPC
  • Fizetett? Igen

SERP Shopping

Ahogy a fenti ábrán is látható, akár még elgépelt formában is tudja a Google, hogy mi a pontos keresési szándék.

Sign in (Voice Assistant)

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: a voice search irányába tolja finoman a felhasználókat. Egyelőre nem tudni, hogy milyen hatása lesz.
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: Felhasználó Google Account-ja
  • Fizetett? Nem

sign in - voice assistant

Sitelinks & Jump to’s

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: A site linkek segítségével nagyobb helyet tudunk kitölteni a keresési találatok között a jump to linkek pedig az oldal anchor linkjeiből vannak lehúzva. Ezek segítségével a bounce és a konverziós rátánkat is tudjuk javítani.
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: On Page Optimalizálás
  • Fizetett? Nem

SERP Jump-to

Translate

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: –
  • Láthatóság: Csak desktop
  • Működteti: Google Translate
  • Fizetett? Nem

translate

Twitter Box

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra:
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: Twitter
  • Fizetett? Nem

SERP Twitter

Videos

a) Video Answer (Videó Válasz)

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra: Sok esetben ez kielégíti a keresési szándékot, így nem megy tovább az olvasó a weboldalra.
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: Youtube
  • Fizetett? Nem

SERP Video

b) Video Carousels

  • Hatása az organikus/fizetett találatokra:
  • Láthatóság: Mobil és desktop
  • Működteti: Youtube
  • Fizetett? Nem

video carousel

Van olyan SERP Feature, ami nincs benne a listában? Van, ami már elérhető mégis magyarul? Találtál egy jobb screenshotot? Akkor küldd el emailben vagy oszd meg kommentben és frissítem a listát.


Hozzászólások

Moderáld magad – vagy mi fogunk. :)
Na jó, nem fogunk, szóval csak ésszel!