Blog Hírportál keresőoptimalizálás: 223%-os forgalomnövelés 6 hónap alatt
hírportál keresőoptimalizálás
írta:

Hírportál keresőoptimalizálás: 223%-os forgalomnövelés 6 hónap alatt

Nagyon sok hazai hírportál a forgalmát jellemzően fizetős forrásokból szerzi. Vannak olyan ismertebb márkák, ahol erős a direct és branded forgalom, másoknál a közösségi felületekről jövő traffic erős, de egy induló vagy közepes méretű oldal számára a paid referral traffic (pl.: kapu.hu, hirkereso.hu) egy bevált forgalomterelési forrás. De nem szükségszerű, hogy ez legyen a fő forrás.

Ahogy nő egy weboldal, a hírportál mérete, úgy elvárható, hogy az organikus forgalma is emelkedjen. Ez a főleg Google-ből érkező forgalomból történik Magyarországon, mert ez a legismertebb és leghasználtabb kereső. Méghozzá kimagaslóan. A keresések több mint 95%-át ebben az egy keresőben végzik a magyar emberek.

Ezért is előnyös, ha egy hírportál tartalmai elérhetőek a keresőből, vagy akár a Google News rendszerében is benne vannak.

Néhány hónapja keresett meg egy itthoni méretben közepesnek számító hírportál, amely százezres nagyságrendű forgalmat bonyolít, hogy milyen lehetőségekkel növelhető az organikus forgalma. Összeraktunk egy pár hónapos projekttervet, és nekikezdtünk a munkának.

Projekt kezdete

A projekt elején definiáltuk a célokat, meghatároztuk, hogy mit szeretnénk elérni és kijelöltük azokat a témákat, amelyek relevánsak és fontosak az oldal célcsoportjának.

A témameghatározást követően technikai SEO auditnak vetettük alá az oldalt és egy pár hetes sprintben sikerült is javítani a legfontosabb doglokat az oldal fejlesztőivel.

Ezt követően egy szerkesztőségi oktatási nap következett, ahol az összes szerkesztő részt vett egy hírportál fókuszú SEO tréningen, külön handoutot és videós anyagokat kaptak a portál CMS-ére szabva.

Ez tartalmazta, mit hogy kell beállítani, milyen elemekre kell odafigyelni a cikkek írásakor, szerkesztésekor.

A lenti ábra alapján nem nehéz megtippelni, hogy mikor indult a projekt.

Ahol elkezd emelkedni a forgalom.

Eredmény

A vizuálisan feljavított ábrán jól látható, hogy hónapokig csak oldalazott az oldal organikus forgalma, majd miután 2017 kora őszén elindult a projekt, az oldal SEO forgalma meredek emelkedésbe kezdett.

A bázisidőszakhoz képest 323%-ra nőtt a forgalom, ami 223%-os organikus forgalomnövekedést jelent. Fél év alatt.

Mindezt úgy, hogy a szerkesztőség létszáma nem változott és nem is dolgoznak többet a szövegírók.

Egyszerűen csak jobban és hatékonyabban írnak. Figyelembe véve a tréningen tanult SEO elemeket.

Dedikált projektmenedzser

A siker nagy része annak köszönhető, hogy a szerkesztőség kapott egy dedikált projektmenedzsert, aki a keresőoptimalizálási tanácsok mellett aktívan részt vesz a tartalomfejlesztési stratégiában is. Nem beleszól a dolgokba, csak biztosítja, hogy a SEO szakmai szempontok érvényesüljenek a napi munkában.

A projektmenedzser feladatai:

  • Google Analytics, Search Console adatok alapján konkrét tartalomoptimalizálási javaslatokat tesz
  • tartalom-újraírási feladatokat határoz meg
  • ellenőrzi megjelenés előtt a kimenő anyagok tartalmi SEO-zottságát
  • téma és kulcsszójavaslatokat fogalmaz meg heti-kétheti szinten, amit a szerkesztőségi meetingen átnéznek
  • az oldal stratégiájába illő témákat és kulcsszavakat beépítik a tartalomgyártásba
  • folyamatosan kapcsolatot tart a főszerkesztővel és válaszol a felmerülő kérdésekre
  • döntéselőkészítő szerepe van, javaslatokat fogalmaz meg a főszerkesztőnek, amiből ő tud majd dönteni
  • linkelési és linképítési javaslatokat fogalmaz meg

Tanulság

Ha jól van felépítve egy weboldal, megfelelő a stratégia, jó a koordináció és a kivitelezés, akkor a szerkesztőség létszámának növelése és túlterhelése nélkül is lehet duplázni, vagy akár triplázni is egy hírportál organikus forgalmát.

Akár már fél év alatt is. A növekedésnek még csak az elején jár az oldal, úgyhogy a mostani seo forgalom várhatóan csak még tovább fog nőni.

Ez a forgalomnövelés pedig előnyös lehet sok szempontból is:

  • nő a portál brand értéke
  • nő a disztribúciós ereje az oldalnak
  • több emberhez jutnak el a tartalmai
  • könnyebben jutnak el a tartalmai az olvasókhoz
  • csökkenti a fizetős forgalomszerzés szükségét és költségét
  • növeli a hirdetési bevételeket a növekvő forgalom miatt

A SEO tehát egy fontos forgalomterelési megoldás egy hírportálnál is. Ha jól csinálják, akkor megéri áldozni rá.


Hozzászolások

Moderáld magad – vagy mi fogunk. :)
Na jó, nem fogunk, szóval csak ésszel!