Keresem az utódom
A cégek jellemzően ritkán osztják meg az egyes döntések mögött gondolkodást, vagy épp a belső folyamataikat. De mi eddig is úttörők voltunk ezen a téren, sok mindenről elég őszintén írtunk, úgyhogy most leírom az egyik jelenlegi üzleti dilemmánk.
2012-ben kezdtem el aktívan blogolni. Azóta több mint 200 cikket írtam a blogra, ennek a jelentős része pedig valamilyen technikai jellegű SEO hibát / megoldást is tartalmazott. Ezek közt több olyan is volt, amire mi jöttünk rá először itthon, vagy amit mi vállaltunk fel elsőként, hogy publikusan is megosztjuk. Jelenleg szerintem a mi blogunkon van a legnagyobb, legszélesebb és legmélyebb tech SEO cikkgyűjtemény a hazai piacon.
https://thepitch.hu/category/blog/seo/technikai-seo/
Ennek az a fő oka, hogy nagyon sok technikai SEO hibát oldottunk meg az évek során a csapattal. Ezek között több olyan is volt, amikor más SEO szakértők vagy ügynökségek ajánlottak minket. Vagy akár konkrét segítséget kértek tőlünk, hogy oldjuk meg az ügyfelek problémáját. Nagyon kevés olyan terület és hiba van technikai oldalon, amit ne láttunk volna. Vagy amit ne oldottunk volna meg. Ezek jelentős részéről írtunk cikket is, de persze számtalan olyan eset volt, amiről sajnos nem lehetett. De a megoldás és a mögöttes tudás ott van fejben.
Most eljutottunk oda, hogy bővíteni szeretnénk ezt a csapatot, amit alapvetően két irányból lehet megtenni.
1. Megpróbálsz keresni valakit a piacon és átcsábítod magadhoz.
2. Találsz egy lelkes, ügyes embert, aki ért valamennyire a webhez és kineveled az évek során.
Az első a gyorsabb, de egyben költségesebb megoldás. Viszont egy gondot nem old meg a „hiányszakmák” esetében: ha valakit elhozol máshonnan, akkor meg ott lesz hiány.
A te céged meg fogja tudni oldani a problémát, de a másik meg onnantól kezdve lehet, hogy egyáltalán nem. Viszont ha nincs senki, aki kinevelje a jövő szakértői generációját, akkor nem lesz, aki később megcsinálja az adott munkát.
Tehát meg lehet úgy oldani a problémát, hogy magadnak segítesz, de összességében a piac nem lesz előrébb. Sőt, valójában hátralépünk egyet mint szakma.
Még 2016-ban azt tűztem ki a blog mottójának, hogy „megosztjuk tapasztalatainkat és segítünk kinevelni egy új online marketinges generációt.” Ezt egyébként itt a Wayback Machine-n ellenőrizni is tudod. Ez a mottó kint van azóta is.
https://web.archive.org/web/20160111195421/http://thepitch.hu/
Tudom, hogy kit és honnan lehetne elhozni az adott pozícióra? Igen. De mivel az első opció hosszú távon nem jó megoldás a piac egészének, ezért mi a nehezebb utat választjuk és szeretnénk házon belül kinevelni valakit. Hiszek benne, hogy végül így lesz a legjobb mindenkinek. Ehhez viszont találunk kell valakit, aki kellően lelkes, szeretne tanulni és dolgozni is. Ezt pedig nálunk az egyik legjobb szakmai műhelyben teheti meg az országban. Ezért is írtunk ki egy álláshirdetést tech SEO elemző / webfejlesztő pozícióra.
Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy miért ez a kettősség? A válasz egyszerű: a tapasztalat azt mutatja, hogy egy webfejlesztéshez értő szakemberből könnyebb tech SEO szakértőt csinálni, mint fordítva. Ha valakiben nincs meg az affinitás a tech dolgok és a kód iránt, akkor nem fogod tudni azt megszerettetni vele még izgalmas projektekkel sem. Illetve a mostani egyik senior szakértőnket is szabadúszó webfejlesztőként vettük fel.
Ha megnézitek az álláshirdetést, akkor kiderül, hogy pontosan kit keresünk, de azért leírom itt is pár mondatban:
- Ismerd a SEO alapfogalmait, de nincs szükség több éves tapasztalatra. Ha van, az nyilván előny.
- Lehetsz egyetemista, de akár középiskolás is. Tényleg.
- Ismerd és használd a Google termékeket (Gmail, Google Docs, Google Sheets, Google Slides)
- Mozogj otthonosan a webes világban, óriási előny ha telepítettél már WordPresst, főleg ha ismered az Elementor-t is. Ha olyanokat is ismersz mint CNAME, DNS rekord, Cloudflare, akkor nem kérdés, hogy itt a helyed.
- Hasznos a középfokú angol nyelvtudás, hogy el tudj olvasni és meg tudj érteni angol nyelvű szakmai cikkeket, videókat.
- Legyél pontos, tarts be a határidőket és legyél konstruktív.
Ha magadra ismertél, akkor szuper. Ha nem, de ismersz valakit, akkor az is jó.
Ha olyan embert sikerül felvenni, akit te ajánlasz, akkor az alábbiak közül bármelyik tételt választhatod:
- 10 órányi SEO tanácsadás
- 10 link / online PR cikk
- kulcsszókutatás és tartalomstratégia
- technikai audit
- belépő a Digital Cube Conf-ra (konferencia + workshop)
- motorcsónakozás a Dunán velem, mint hajós kapitánnyal
Ha eljutottál eddig, akkor köszönöm, hogy elolvastad!
Jó pihenést a nyár hátralévő részére.
Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Akkor iratkozz fel és küldünk egy emailt, ha hasonló cikket írunk!
Hozzászólások
Moderáld magad – vagy mi fogunk. :)
Na jó, nem fogunk, szóval csak ésszel!