Black Friday akció!

Online marketing és SEO képzések 30-60% kedvezménnyel!
Akció kezdetéig hátralévő idő:

Keresztértékesítés

A keresztértékesítés (angolul: cross selling) egy olyan értékesítési technika, amely során a vásárlónak a megvásárolni kívánt terméke mellé ajánlunk egy olyat, amely kapcsolódik az eredeti termékhez. A hétköznapjainkban is nagyon sokszor találkozunk ezzel, például amikor megkérdezik tőlünk a McDonald's-ban, hogy nem szeretnénk-e a hamburgerünket menüben kérni.

Online Marketing Szótár > Keresztértékesítés

Keresztértékesítés

Mi az a keresztértékesítés?

A keresztértékesítés (angolul: cross selling) egy olyan értékesítési technika, amely során a vásárlónak a megvásárolni kívánt terméke mellé ajánlunk egy olyat, amely kapcsolódik az eredeti termékhez. A hétköznapjainkban is nagyon sokszor találkozunk ezzel, például amikor megkérdezik tőlünk a McDonald’s-ban, hogy nem szeretnénk-e a hamburgerünket menüben kérni.

Milyen a jó keresztértékesítés?

  • Olyan termékeket ajánl, amely nagyban megkönnyítheti az eredeti használatát.
  • Bemutatja, hogy miért előnyös az ajánlott termékeket is megvásárolni.
  • Esetleg árengedményt is jelenthet, ha megvesszük az ajánlott termékeket.

Példák keresztértékesítésre

  • Új telefon vásárlása esetén megkérdezik, hogy szeretnénk-e memória kártyát, tokot vagy bármi egyéb kiegészítőt venni a telefonhoz.
  • A ruhaüzletek kirakatában általában egy teljes outfit-et láthatunk, amelynek a célja, hogy lássuk milyen jól néznek ki együtt és minden elemet vegyünk meg.
  • Repülőjegy vásárlásakor megjelennek az opciók, hogy kössünk biztosítást, foglaljunk  szállást vagy béreljünk autót.

Cikkek, ahol írtunk már erről a témáról