Upsell

Az upsell (magyarul: felülértékesítés) egy olyan értékesítési technika, amely során a vásárlónak a megvásárolni kívánt terméke helyett annak egy újabb, fejlettebb és drágább verzióját ajánljuk.

Upsell

Upsell jelentése

Az upsell (magyarul: felülértékesítés) egy olyan értékesítési technika, amely során a vásárlónak a megvásárolni kívánt terméke helyett annak egy újabb, fejlettebb és drágább verzióját ajánljuk.

Milyen a jó upsell?

  • Valamiféle jutalmat ajánl az elköltött extra pénzért. Például: ingyenes szállítás, kedvezmény következő vásárlásokra.
  • Összehasonlítja a megvásárolni kívánt és az ajánlott terméket, kiemeli mivel nyújt többet az utóbbi.
  • Nem sokkal drágább, mint az eredeti termék.

Upsell példák

  • Online alkalmazások esetében bevett szokás, hogy a legegyszerűbb verzió ingyenes és létezik még egy pár verzió, amely jóval több funkcióval rendelkezik, természetesen ezekért már fizetni kell.
  • Ha egy mobiltelefonból a tavalyi modellt szeretnénk megvásárolni, akkor felajánlják az ideit.
  • Szállásfoglalás esetén egy drágább lakosztályhoz ajánlanak ingyen reggelit vagy ingyenes lemondást.

Cikkek, ahol írtunk már erről a témáról