PageRank
Mi az a PageRank?
A PageRank egy olyan Google által használt mutató, amely egy weboldal „értékét” határozza meg az alapján hogy hány különböző és milyen minőségű linkek mutatnak erre az oldalra. A legkisebb értéke 1, a legnagyobb pedig 10.
A PageRank történe és jelentősége
A PageRanket Larry Page és Sergey Brin Google alapítók fejlesztették ki 1997-ben. Tudományos berkekben elterjedt mérőszám volt az egy adott cikkel minőségével kapcsolatban, hogy a későbbiekben mennyien hivatkoztak erre. Ez a fajta megközelítés volt adta az ötletet a PageRank megszületéséhez.
A PageRank sokáig látható volt a felhasználók számára, azonban a Google 2016-ban úgy döntött, hogy ez a mérőszám több félreértésre ad okot, mint amennyi hasznos információt biztosít a felhasználók számára, így eltörölték a nyilvános láthatóságát.
Azonban attól, hogy már a felhasználók számára nem érhető el a PageRank még mindig egy létező és fontos mérőszám maradt, egyike a Google által használt több, mint 200 faktornak mely segítségével eldöntik, hogy melyik találatok jelenjenek meg először a keresőnkben.