Blog Híres Growth Hacking technikák
A legjobb Growth Hacking Technikák
Írta:

Híres Growth Hacking technikák

A világon számos olyan growth hacket ismerünk ma már, amelyek bevonultak a Growth Hacking és marketinghackek (egyelőre csak digitálisan írt) történelemkönyvébe is.

Most 10-et gyűjtöttem össze a leghíresebb growth hacking technikák közül, és mindenhol linkeltem extra olvasmányt is, ha szeretnél elmélyülni valamelyik témában.

10 híres Growth Hacking technika

#1 PayPal ismerős ajánló / referral bónusza

A PayPal minden új ügyfelének, és az őt meghívó ismerősének egyszeri 10 USD-t adott ajándékba. Ezzel a bónusszal a korai növekedés szakaszában több tízmillió felhasználóra tett szert a vállalat.

Igaz, hogy ezzel a módszerrel 20 USD-be került minden referral-lal érkező új ügyfél Elon Musknak és Peter Thielnek (alapítók), de ezzel a megoldással ők váltak technológiai standarddá a piacon, mely már középtávon megtérült számukra.

Többet ezen a linken olvashatsz: https://www.quora.com/How-did-PayPals-early-viral-growth-work

#2 Az Airbnb platform hack

Talán a legismertebb valódi hack-ek egyike.

Általánosan igaz, hogy aki az első a piacon, vagy első egy marketing csatornán, az magas átkattintási arányt érhet el. Amíg nem alakul ki éles verseny, addig a piac lefölözhető. Az Airbnb is ezt használta ki, amikor új szolgáltatásként Craigslist integrációt hajtottak végre. Fogtak egy több mint tízmillió felhasználóval rendelkező platformot, és nekik kezdtek el hirdetni úgy, hogy Craigslist posztokban hirdették az Airbnb-n elérhető szálláslehetőségeket.

És mindezt úgy tudták megcsinálni, hogy az egész folyamatot automatizálták.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ezzel megszegték a Craigslist szerződési feltételeit, de mire észrevették ezt a Craigslistnél, és befoltozták a felhasznált technikai kiskaput, addigra több millió új felhasználót szerzett az Airbnb.

Growth Hacking témában ez a sztori az egyik legjobb esettanulmány, érdemes elolvasni Andrew Chen blogposztját róla: http://andrewchen.co/how-to-be-a-growth-hacker-an-airbnbcraigslist-case-study/

#3 A Hotmail aláírás

Ma már természetes, hogy rengeteg ingyenes email szolgáltató létezik. Régen ez korántsem volt így. Jellemzően csak internet-előfizetéssel együtt lehetett email címet szerezni. Erre a problémára keresett választ anno a Hotmail is. És talált is. De még milyet!

Ha valaki Hotmail használatával küldött emailt ismerősének, az email tartalmazott egy extra sort, ami arra buzdított, hogy kezdjék el használni az email szolgáltatásukat: “Ezt az emailt Hotmail-lel küldték, csatlakozz most Te is!” és “Emailezz te is ingyen Hotmail-lel!” Tegyük hozzá, hogy ez 1996-ban volt, amikor még működhetett egy ilyen megoldás, és a legtöbb email kliensért fizetni kellett. Ettől eltekintve óriási ötlet, és nagy robbanás követte a GH trükköt. És mi kellett a gyors felhasználószám növekedéshez?

Valaki elküldött egyetlen emailt egy indiai ismerősének. Onnantól kezdve pedig Indián belül, majd azon kívül is virálisan kezdett terjedni a Hotmail felhasználók száma.

Többet itt olvashatsz: http://www.buckfiftymba.com/how-you-can-find-the-next-big-growth-hack/

#4 Twitter: követésre javasolt felhasználók + onboarding

A Facebook esetében rájöttek arra, hogyha valaki 7 embert elkezd követni a feliratkozástól számított 10 napon belül, akkor sokkal nagyobb eséllyel marad aktív felhasználó. Ezért az egész onboarding folyamat arra épül a Facebook esetében, hogy valaki ismerősöket és barátokat jelöljön be.

Ugyanez a helyzet a Twitter esetében is.

A Twitternél rájöttek, hogy azok a felhasználók, akik több mint 30 embert követtek az oldalon, nagyobb valószínűséggel lesznek aktívak.

Ezért a UX-et és az onboardingot úgy fejlesztették, hogy folyamatosan javasoljon olyan embereket, akik feltehetően érdekesek, főleg az újak számára.

Josh Elman ebben a posztban szépen összefoglalja a Twitternél szerzett tapasztalatait: https://medium.com/growth-hackery/f445b04cbd20

#5 A Mint.com tartalomstratégiája

A Mint egy egyedi személyi pénzügyekkel foglalkozó blog kiépítését tűzte ki célul, ami hiper releváns tartalmakat szolgáltat fiatal szakemberek számára. Ez a szegmens rendkívül elhanyagolt volt más szolgáltatók által. A blog hamar az első helyre lépett személyi pénzügyek terén. Ezen a csatornán keresztül tereltek forgalmat az applikációjukhoz. Az infografikáik, és népszerű cikkeik egyre gyakoribbá váltak olyan oldalakon is mint a Reddit vagy a Digg.

A cég olyan nagy pénzügyi vállalatokkal kellett, hogy felvegye a versenyt, amelyek évi több száz millió dollárt költöttek marketingre. Náluk pedig az egész cég kisebb volt, mint ezeken a helyeken csak a marketing osztály.

Emiatt döntöttek úgy, hogy a tartalommarketing és a keresőoptimalizált tartalomgyártás lesz a fő brandépítő és akvizíciós stratégiájuk. Ezt pedig az a Noah Kagan vezette be, aki korábban dolgozott a Facebooknál is, mint 30. alkalmazott. Nem mellesleg ő a top 5 kedvenc online marketingesem / growth hackerem egyike.

A témáról bővebben itt olvashatsz: http://www.quora.com/How-did-Mint-acquire-1-0m+-users-without-a-high-viral-coefficient-scalable-SEO-strategy-or-paid-customer-acquisition-channel

Nem véletlen, hogy amikor 2014-ben elkezdtem a RisingStack csapatával dolgozni, akkor ott is egy hasonló stratégiát építettünk fel. Az eredmények nem is maradtak el. Globálisan az iparág egyik legolvasottabb blogja az övék. Éves szinten pedig milliós látogatóforgalmuk van egy niche (node.js) piacon.

#6 Youtube, a szerzői jogok liberális értelmezése

A ma egyik legnépszerűbb csatorna erős versenykörnyezetben született meg, nem volt egyszerű számára a növekedés a kezdeti időkben. A versenytársak is gyorsan fejlődtek, ezért számos trükköt bevetettek.

Az áttörést a szerzői jogokat védő törvény (DMCA) laza értelmezése tette lehetővé, mivel jogvédett tartalmak mindenki számára elérhetővé tételével növelték a nézettségeket.

Emellett hirdetésmentessé váltak, ami a UX-et jelentősen növelte. Ráadásul a Flash player technológia remekül beágyazható volt más oldalakra is (mint az akkor nagyon népszerű MySpace).

Tovább: https://www.quora.com/How-did-YouTube-gain-its-initial-traction

#7 Pinterest: automatikus követés

Amikor regisztrálunk Pinterestre, alapbeállításként néhány magas színvonalú felhasználó követőivé válunk. Ezzel a trükkel oldották meg a kezdeti nehézségeket a felhasználók számára, miszerint nem tudják, hogyan induljanak el, kiket kövessenek. Így rögtön kaptak rendszeres, ráadásul jó tartalmat.

Kevésbé ismert történet, hogy a kezdeti időszakban a Pinterest alapítója könyvtárakba és nyilvános netkávézókba járt napi szinten, ahol a Pinterestet állította be alapértelmezett kezdőlapként. Minden gépre. Így próbálta meg (ha nem is idő-, de) költséghatékonyan eljuttatni a terméket sok emberhez.

#8 Instagram megosztás

Azzal, hogy a feltöltött képeinket megoszthatjuk olyan nagy platformokon, mint a Facebook és Twitter, az Instagram olyan mély benyomást tett ismerőseinkre, ami segített növelni a felhasználók számát a korai időszakban.

Bővebben: http://thenextweb.com/entrepreneur/2014/01/26/5-famous-effective-growth-hacks-time/

#9 Dropbox referral program, a jutalmazás ereje

Ez a megoldás kicsit hasonlít a Paypal GH trükkjére, azonban ebben az esetben nem pénzt kapnak az ajánlásért a felhasználók, hanem nagyobb tárhelyet. Ennek a hacknek a bevetésével a Dropbox 2 év alatt 100 ezerről 4 millióra tudta növelni felhasználóinak számát.

Annak idején egyetemistaként én is több embert meghívtam a rendszerbe, megcsináltam minden ajánlott tárhelynövelő akciót, alkalmaztam 1-2 trükköt és eljutottam oda, hogy 54GB tárhelyem volt, térítésmentesen (!).

Tovább: http://www.quora.com/How-effective-is-Dropboxs-referral-program-at-bringing-in-*paying*-users-i-e-how-many-subscribers-do-they-have

#10 Mailbox várólista

A Mailbox csapata készített egy nagyon jó videót, amiben elhintették az információt, hogy rengetegen várakoznak az alkalmazás használatára. Az appot pedig a várólistának megfelelő sorrendben lehetett csak letölteni. Amikor valaki feliratkozott a várólistára, akkor pontosan látta, hogy hányadik a sorban. Volt viszont még egy trükk a rendszerben. Ha meghívtad egy ismerősödet, hogy ő is csatlakozzon a várólistára, akkor előrébb kerültél a listán. Ezzel gyakorlatilag duplán hackelték meg a rendszert.

Ezzel a kis trükkel óriási figyelmet tudtak szerezni blogjuk számára, és közösségi hálón is terjedt a nevük. 6 hét múlva egymillió érdeklődő volt a várólistájukon. Egy olyan appra, ami még kész se volt.

Több a sztoriról: http://techcrunch.com/2013/02/07/mailbox-goes-live-you-still-have-to-wait/

Tanulság

A fenti történetekből jól látszik, hogy a growth hackek a legtöbbször teljesen különböző területekről jönnek. Van ahol jogi, van ahol technikai, van ahol megosztáson és emberi kíváncsiságon alapulnak.

A legtöbb ilyen hack esetében azonban egy biztos: ezek mind olyan megtervezett akciók, amik egy folyamat és stratégia részei.


Hozzászólások

Moderáld magad – vagy mi fogunk. :)
Na jó, nem fogunk, szóval csak ésszel!