Blog Megjelent életem első verses kötete!
seo verses kötet
Írta:

Megjelent életem első verses kötete!

Az elmúlt években több könyvet is írtam. Ezek között volt 250 oldalas SEO szakmai könyv, de olyan könnyedebb írás is, ami Amazon Best Seller lett. Most viszont teljesen új területen próbáltam ki magam. Egy verses kötetet írtam. Nem is akárhogy.

József Attila chatbot

Gimnáziumban József Attila volt a kedvenc költőm. Hobbiból készítettem is anno egy József Attila chatbotot, ami minden kérdésre József Attila stílusában válaszolt. Ha megkérdeztem tőle, hogy milyen az idő épp Budapesten, akkor így válaszolt:

G: Milyen az idő most Budapesten?

József Attila chatbotom válasza:

Budán a szél most andalog,
felhők közt fény táncolva forog,
az utcák kövén lágy eső pereg,
de néhol a nap mégis nevet.
Az ég haragja csak játékos lárma,
szürke és kék vegyül furcsa táncba,
a város szívében csend és zaj ölelkezik,
az idő ma ily szeszélyesen érkezik.

Vagy ha megkérdeztem tőle: miért késik mindig a MÁV?, akkor ezt írta:

Chatbot válasza:

A sínek között rozsdás a múlt,
mely időt harap, s a percre fújt.
A gép sóhajt, nehézkes vágy,
s az ember keze gyakran hibát vág.
Az órák lánca szétesett régen,
mert rend a káoszban ritkán lép éden.
Így késik mindig, mint ábrándos szív,
mely sosem találja, hol az út hív.

Aztán pár éve ránk rúgta az ajtót az AI-t és mára mindenki számára elérhető ez a technológia, csak tudni kell ügyesen promptolni hozzá.

Egyik nap azon kaptam magam, hogy József Attila mellett megannyi költő stílusában kértem választ olyan kérdésekre, amikről nekik nyilván nem sok fogalmuk lehetett. Honnan tudná mondjuk Shakespeare, hogy milyen kenőolajat kell használni egy John Deere traktorba? Vagy mondjuk Babits Mihály szerint melyek a legjobb tech cuccok karácsonyra? És akkor előkerült a fő kérdés, hogy ki mit gondolhatott a SEO-ról?! Innentől pedig nem volt megállás.

Az AI segítségével olyan szerzőket ihlettem meg mint Petőfi Sándor, Ady Endre, Arany János, Szabó Lőrinc, Tóth Árpád vagy épp Juhász Gyula. Majd elkalandoztam Esterházy Péter, Spiró György, Márai, Murakami, Örkény, Spiró, Grecsó, Garaczi és még sok egyéb is. Első körben végül több mint 50 ismert magyar (és külföldi) író, költő szemszögéből vizsgáltam meg, hogy mit érdemes tudni ma a keresőoptimalizálásról.

Így született meg az alábbi kötet:

Digitális Múzsák: SEO versek klasszikus költők stílusában

Írta és promptolta: Papp Gábor

digitális múzsák

Mit tanultam belőle?

Meglepően sokat. Egyrészt szakmailag alig volt hiba, abban amit írtak. Konkrétan jobb és hasznosabb tanácsokat adtak mint 1-2 SEO-val foglalkozó weboldal és szakmai blog.

Másrészt tényleg szellemi felüdülést okozott egy-két anyagot olvasni. Vagy azért mert egyszerűen csak szép volt, ahogy megírták a választ. Vagy azért, mert annyira groteszk / szarkasztikusan igaz volt amit olvastam. Hoztam is egy rövid válogatást, hogy érezhető legyen a stílusbeli különbség.

Petőfi Sándor: A kereső hőse

Mit nekem a Google útja,
Hirdetésnek cifra pultja?
Keresőben ott a helyem,
Első oldalt célba veszem.

Algoritmus, te nagy titok,
Kulcsszavakkal versenyt futok.
Meta tagok, linkek hada,
Cikkek végén várt diadal.

Mit nekem a hirdetés,
Organikus felemelés!
PageRank, backlink, szép remény,
Felkap a SEO szél!

Mint a vándor sík mezőn,
Úgy haladok az úton el,
Míg a találatok között
Első leszek, s ott a hely!

De ha nem jő Google áldás,
Jöhet már a kulcsszómágnás,
Folyton frissül oldalam,
S a net mélyén nem marad!

(írta és promptolta: Papp Gábor, 2024)

Weöres Sándor: Keresőben szálló szavak (részlet)

Szó születik, szó repül,
Google-tájon fény derül.
Hegyeken túl, völgyeken át,
keresők fonják hálóját.

Kulcsszavak hintve, mint magok,
holnapra nőnek rangos lapok.
Meta szól, címke surran,
linkek járnak éji úrban

[…]

(írta és promptolta: Papp Gábor, 2024)

Örkény István: A meta cím tragédiája (részlet)

[…]

Hirtelen értesítés érkezett: „Google Search Console figyelmeztetés: Az Ön által írt meta cím túl általános és nem egyedi.”

– Általános?! – kiáltott fel, miközben a levegőbe boxolt. A szobája azonban némán figyelte őt. Az algoritmusok rideg logikája nem ismerte az emberi lelket.

Másnap reggel a SEO-menedzsert holtan találták a klaviatúrájára borulva. A monitoron villogott az utolsó próbálkozása: „Egyedi ajánlatok – Most Ön is kattinthat!”

A temetésén csak a kollégái jelentek meg. A sírkőre azt vésték:
„Végül megtalálta az örök helyezést: 404-es szekció.”

Tanulság: Az algoritmus nem ismeri a szánalmat, de a bounce rate-et annál inkább.

(írta és promptolta: Papp Gábor, 2024)

Pilinszky János: Meta-üresség

Csend van.
Az oldal nem mozog,
keresőmotorok mélyén,
szavakra várok.

Kulcsszavak
hullnak lassan,
mint törött mondatok.

A találat:
néma, mozdulatlan.
Tartalom sincs,
csak meta.

Fenn a cím,
lenn a linkek.
Közöttük elrejtve
egy régi oldal emléke.

Kattintanak,
de senki nem érkezik.
A SEO itt marad,
s mint egy régi ima,
elhallgat.

(írta és promptolta: Papp Gábor, 2024)

Donald Trump: A legnagyobb, legjobb SEO titkok, amiket senki más nem ismer, de Én igen! (részlet)

Hölgyeim és Uraim, hadd mondjam el önöknek: a keresőoptimalizálás (SEO) elképesztő dolog! Nagyon fontos, talán az egyik legfontosabb. És tudják mit? Senki sem csinálja jobban, mint én. Egyesek próbálkoznak, de nem érnek fel hozzám. Úgyhogy most elárulok pár hatalmas titkot, amikkel a weboldala az első helyre kerülhet. Hidd el, ezek óriásiak.

1. Kulcsszavak: Használj győzteseket!

Senki nem tud jobban kulcsszót választani, mint én. Az emberek azt mondják, „Donald, hogyan találod meg a legjobb kulcsszavakat?” Egyszerű: olyanokat kell keresned, amikre mindenki rákeres. Nem bonyolult, igaz? De sokan mégsem csinálják. Őrület! És használj LSI kulcsszavakat. Az LSI… fantasztikus. Minden keresőimádó ezt akarja látni!

[…]

(írta és promptolta: Papp Gábor, 2024)

Haruki Murakami: Az algoritmus tengerében (részlet)

[…]

„Az írás olyan, mint egy híd a két világ között: egyszerre kell kiszolgálni az algoritmus logikáját és az emberek érzelmeit.

Az a pillanat, amikor a tartalom szövege összeér az olvasó szívével, az a keresőoptimalizálás végső célja.

A SEO-ban rejlik valami misztikus, mint a régi rádiók állomáskeresésében: finoman tekergetve a gombot, lassan megtalálod a tiszta frekvenciát. Ha elég türelmes vagy, a zaj elcsitul, és megérzed a ritmust. Az algoritmus nem ellenség, hanem partner, akivel együtt kell táncolnod ebben a végtelenített folyamban.”

[…]

(írta és promptolta: Papp Gábor, 2024)

Bödőcs Tibor: A Google bűvöletében (részlet)

[…]

„A SEO – amit egyébként nem szabad kimondani hangosan, mert még a végén becsuknak érte – a „Search Engine Optimization” rövidítése, ami szabad fordításban annyit tesz, hogy „Hogyan nyaljunk szépen, hogy a Google előre engedjen a sorban”. Olyan ez, mint a disznóvágás: ha nem tudod, mit csinálsz, akkor abból sok jó nem sül ki. Ha meg jól csinálod, akkor füstölt sonkát kapsz, meg első oldali találatokat.

Van még ez a kulcsszó dolog. Ez egy olyan bűvös szó, amit ha elégszer elmondasz, a Google felkapja a fejét. Persze nem mindegy, hogy mit mondasz. Nem mondhatod azt, hogy „Béla kovászos uborkája a legjobb a szomszédban”, mert azt legfeljebb az uborka algoritmus érti meg. Neked az kell, hogy „legjobb kovászos uborka recept”, mert ezt keresik a népek, miközben nem tudják, hogy Bélától kéne kérdezni.

A SEO-ban van egy olyan titkos fegyver, amit úgy hívnak, hogy linképítés. Ez a régi jó „kinek a kocsija áll a polgármester előtt” korszerű verziója. Ha sokan mutogatnak rád, mondván „Nézd csak, ez a srác ismer valamit a kovászos uborkáról!” – akkor a Google is elhiszi, hogy tényleg tudsz valamit. Minél többen mutatnak rád, annál jobb. Ezért kell haverkodni a többi oldallal, mert ők hozzák neked a dicsfényt.
Nos, kedves barátaim, a SEO olyan, mint a magyar egészségügy: ha nem figyelsz rá, összeomlik. Ha meg jól csinálod, talán még a várólistán is előre kerülsz.

[…]

(írta és promptolta: Papp Gábor, 2024)

Márai Sándor: A láthatóság művészete (részlet)

[…]

„Ma, ha szavak kerülnek a papírra – vagy képernyőre –, a harc azonnal kezdetét veszi. Harc a figyelemért, a helyért az algoritmus kegyében. Miért? Mert a láthatatlanság ma már nem magányos visszavonulás, hanem ítélet. Egy weboldal, amely nem jelenik meg az első oldalon, olyan, mint egy regény, amelyet senki nem talál meg az eldugott antikvárium polcán.”

[…]

(írta és promptolta: Papp Gábor, 2024)

Petri György: A kulcsszó süllyedése

Meta-címek alatt gubbaszt a csend,
hirdetések közt – eltévedt kattintás.
A szerver válaszol: négy nullanégy,
egy hiba. S a tartalom sehol.

Helyezések csúsznak, mint kő a lejtőn,
gyorsítótárban rekedt ígéretek.
A CTR karistolja a konverziót,
mint kávéscsésze alja a konyhaasztalt.

Linkek fonata, mint pókháló,
dofollow és nofollow vegyül –
de kiérzi meg? A robot nem kérdez,
csak olvas, indexel, és továbbáll.

Canonical álruhák,
URL-ek torzuló vonalai közt,
a tartalom ígér: maradj.
De a bounce rate is ellene szól.

És ott a végső kérdés:
ki keres, s kit talál meg?
Az algoritmus súlyos hallgatása
alatt mi mind elveszünk.

(írta és promptolta: Papp Gábor, 2024)

A sort persze a végtelenségig lehetne folytatni. De most jönnie kell a konverziós blokknak, Petri György és Örkény is megmondta. Nincs helye a bounce rate-nek, jöjjön hát a CTA meg a CTR!

Kötet megvásárlása

A kötetet a Black Friday időszak alatt most akciós áron tudod megvásárolni itt:

https://thepitch.hu/online-marketing-kepzesek/seo-verses-kotet/

Vagy Black Friday alatt további kedvezménnyel itt: https://thepitch.hu/black-friday/


Hozzászólások

Moderáld magad – vagy mi fogunk. :)
Na jó, nem fogunk, szóval csak ésszel!