Miért zseniális a TransferWise SEO stratégiája?
Évek óta figyelem, ahogy kifejezetten digitális (azaz digital first vagy akár digital only) cégek nekimennek hagyományos iparágaknak. És szép lassan elkezdik megenni azokat.
Ilyen iparág a pénzügyi és banki szektor is, ahol vannak több 10 éve a piacon levő intézmények. Ám sokszor alig 5-6 éves cégek és projektek jelentős forgalmat és ügyfélkört szipkáznak el a nagyoktól.
SEO téren az egyik kedvenc példám a TransferWise esete, amelyik kifejezetten jól használja ki azt, hogy egy digitális cégről van szó.
SEO stratégia
Ami kifejezetten érdekes a TransferWise esetében, hogy olyan témákat és kulcsszavakat céloznak, amelyek szorosan összefüggnek az üzleti tevékenységükkel. Indulása óta a TransferWise egy kedvező árú nemzetközi átutalást biztosító online rendszer. Igaz ma már külföldi bankszámla opciót is biztosítanak. De vissza a külföldi utalásokra.
Miket szoktak az emberek külföldi utalásnál megnézni?
- mennyibe kerül az utalási költség?
- milyen árfolyamon váltják át a különböző pénznemeket a bankok?
- milyen technikai adatok kellenek, hogy a jó számlaszámra utaljunk egy összeget?
Pontosan ezek azok a témák, amiket zseniálisan lefed a TransferWise.
Nézzük meg néhány konkrét példát.
Árfolyam átváltása
Ha rákeresünk arra, hogy „euro forint átváltás”, akkor a TransferWise a 2. találat a Googleben.
Ha épp arra keresünk, hogy „euró dollár átváltás”, akkor az 1. helyen van.
És számtalan hasonló kombinációra is ott vannak a top3-ban.
Ez azért jó, mert elképesztően sok forgalmat tudnak az oldalra terelni. Ráadásul nem csak ide terelik a látogatót, hanem konkrétan már a konverzióban is segíteni tudnak. Nem kell egy fiókba vagy valutaváltóba besétálni, hanem online intézhető minden, ha rendelkezésünkre áll számlapénzként az összeg.
SWIFT kód
A másik hasonló terület, ami a banki utalásokhoz kapcsolódik. Ilyenkor szükség van a SWIFT kódra, ami az adott bankhoz köthető.
A TransferWise ezen a téren is a top3 Google találat közöt van. Gyakran megelőzi még magát az adott bankot is!
Itt például arra kerestem rá, hogy „MBK SWIFT kód”. Ki az első? A TransferWise. És nem az MKB Bank. Pedig ez egy márkázott (branded) kifejezés.
Ez jó hír a TransferWise számára. És nagyon szomorú a hazai bankoknak. Mert van egy olyan cég, amelyik a digitális eszközöket sokkal hatékonyabban kihasználva, és a költségvetés töredékéből meg tudja őket előzni még a márkázott kifejezésekre is.
Az egész persze itt nem ér véget. Mert hiába terelsz forgalmat egy oldalra, ha valaki csak megszerzi az információt és már megy is tovább.
Ha ugyanis rákattintasz az adott találatra (pl MKB swift kód), akkor az alábbi landing page fogad.
Megtalálod a keresett információt. De már egyből ott van a termék és a benefit is. Méghozzá az, hogy külföldi utalást a TransferWise segítségével olcsóbban tudsz intézni mint egy hagyományos bank esetében.
És máris kész az önműködő akvizíciós csatorna. Jó pozíció releváns kifejezésekre a Google keresőben. Majd aki nálad landol az nem csak az információt találja meg, hanem már az üzleti ajánlat is előtte van.
És mi a probléma például jelen esetben az MKB Banknál? Bár ők a második Google találat, de hiába megyünk fel erre az oldalra, ezen fent sincs a SWIFT kód.
A TransferWise SEO stratégiája tehát egyértelmű:
- olyan kifejezéseknek kell nekimenni, amik üzletileg is fontosak és hasznosak
- ha pedig valaki már az oldalunkon jár, akkor próbáljuk meg egy landing page segítségével konvertálni is őket.
Ez adja a modell zsenialitását. Mert nem csak az organikus forgalomterelés valósul így meg, hanem egyben már a konverziós cél is.
Nincs egyébként semmi ördöngösség abban amit csinálnak. De nem véletlen, hogy mégis egy digital first / digital only pénzügyi cég az, amelyik előrukkol egy ilyennel és nem egy hagyományos hazai bank.
Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Akkor iratkozz fel és küldünk egy emailt, ha hasonló cikket írunk!
Hozzászólások
Moderáld magad – vagy mi fogunk. :)
Na jó, nem fogunk, szóval csak ésszel!