Blog A 10 legjobb online marketing könyv (frissítve: 2019)
online marketing könyv
Írta:

A 10 legjobb online marketing könyv (frissítve: 2019)

Az online marketing az egyik leggyorsabban változó szakma. Ennek sok következménye van. Az egyik, hogy nehezen tudják hatékonyan oktatni egyetemeken, főiskolákon. A legtöbb tudást online lehet összeszedni, és rendszerint az iparági blogok, a podcastek és az online kurzusok nyújtják a legnagyobb és legfrissebb tudásalapot. És nem a könyvek. De azért vannak kivételek ezen a területen is. Akadnak ugyanis nagyon jó online marketinges könyvek.

A marketing erőteljesen támaszkodik az iparági segédeszközökre (az online marketing különösen), ezek pedig folyamatosan frissülnek, fejlődnek, változnak.

Ezért olyan médiumok alakultak ki, amik le tudják követni ezt a gyorsaságot – és könnyen meg tudják osztani a legfrissebb tippeket, trükköket, szinte azonnal.

A könyvek életciklusa és fejlődési üteme teljesen más ritmust követ, így nagyon nehéz lenne felvennie a versenyt a gyorsan frissülő információforrásokkal.

Azonban mint minden más, a marketing is univerzális alapelveken nyugszik, hiszen az ember és az emberi agy évmilliók óta változatlan.

A legjobb marketing könyvek pedig ezeket az univerzális elveket mutatják meg, megtanítva a szilárd alapokat, amelyekre tovább tudjuk építeni a mindennap frissülő tudást.

Összegyűjtöttem 10 olyan könyvet, amelyek örökzöldek és el-nem-évülő alapot tudnak lefektetni számodra.

Ezek a könyvek nagyon fontosak lehetnek a kezdő marketingesek számára, de ha régóta csinálod, és kimaradtak eddig, akkor érdemes minél gyorsabban bepótolnod!

A listában lesznek nemzetközi és magyar könyvek is – de kivétel nélkül mind megtalálható magyar nyelven a könyvesboltok polcain! Az angol nyelvűek pedig letölthetőek Amazon-ról is ebook vagy audiobook formában.

A legjobb online marketing könyvek

1. Bal egyenes, jobb horog

Bal egyenes, jobb horog

Gary Vaynerchuk 2013-as könyve (angolul Jab, Jab, Jab, Right Hook) mára már klasszikussá vált.

Az egész elgondolás mögötte egy időtlen, soha el nem öregedő alapelven nyugszik:

Adj mindig többet, mint amennyit kérsz.

Erre is utal a neve, amit a box-ból vett kölcsön: az apró, balos szúrkálások (jab jab) és a hatalmas jobb horog (right hook) – amely azt jelenti szimbolikusan, hogy adj, adj, és megint adj. Majd csak utána kérj.

Fordítva sajnos kisebb eséllyel fog működni.

A könyv rengeteg hasznos példán és a közösségi médián keresztül mutatja be, hogyan is működik ez a szemlélet.

És mi sem bizonyítja jobban:

Gary Vaynerchuk könyv

Azért érdemes követni őt, mert nem az a fajta marketinges, aki a tanításaiból vált híressé, hanem olyan, aki fogta a családi borászatukat, és az USA egyik legnagyobb borokkal foglalkozó oldalává és webshopjává tette. Tehát nem csak elméletben tudja.

2. 4 órás munkahét

4 órás munkahét

Timothy Ferriss 4-Hour Workweek könyve a megírása óta folyamatosan az eladási listák élén van – és ez cseppet sem meglepő.

Nem csak szakmailag van rendben ez a könyv, de vállalkozásépítés témában is a legjobbak között van.

Több, mint 1 millió példány kelt el belőle, ami a marketing piacon óriási számnak minősül. Én annak idején egy nyaralásból hazafele jövet a reptéren és a repülőn hallgattam meg audiobook formában. Megérte letölteni.

3. Sikerpont

Sikerpont

Brian Tracy és Christina Stein neve ismerős lehet számodra, ha nem is a marketing területéről, de az önfejlesztési könyvekből és tanfolyamokból. Ők egy apa és lánya csapat.

A Find your Balance Point könyvben tulajdonképpen a siker kikövezett útját próbálják felvázolni, mindezt a saját, minden nap alkalmazott technikáikból összerakva.

Leginkább belső értékek elsajátításában lesz nagy segítségre a könyv, és abban, hogyan is találd meg a saját sikerpontjaidat.

4. Lost and Founder

Lost and Founder

Amennyiben képben vagy a SEO-val kapcsolatban, akkor Rand Fishkin neve biztosan ismerős.

Ő az, aki édesanyjával együtt felépítette a világ egyik legnagyobb SEO cégét, a Moz-t.

Viszonylag friss (2018-as) könyvében, a Lost and Founderben viszont nem annyira SEO-ról, mint cégépítésről, startupokról, kudarcokról, és élettörténetekről lesz szó. Őszintén, a startup kultúrára jellemző rózsaszín mézes-mázas bevonat nélkül mutatja meg a vállalkozói élet olykor keserves, fárasztó mivoltát.

Szemléltetésnek pedig a saját életét használja, a személyes történeteit és mindazt a hatalmas tapasztalatot, amit átélt a Moz életének több, mint egy évtizede alatt.

Ebből a könyvből sikerült egy dedikált példányt is szereznem 2018-ban Brightonban.

lost and founder papp gabor

Brighton SEO, Rand Fishkin, Papp Gábor

5. Hatás

hatás

Talán nem túlzás azt állítani, hogy Cialdini Influence című könyve a marketing bibliája. Sőt, nem csak a marketing, de minden olyan iparág, ahol az eladás különösen fontos.

Márpedig az ember az ideje nagy részét eladással tölti. Nem csak a munkahelyén, de otthon is, például a férjével/feleségével töltött időben is próbálja meggyőzni a másikat a saját gondolatai helyességéről, a döntései jogosságáról.

Merthogy eladni nem csak terméket lehet, de eszméket, gondolatokat, ötleteket, és szinte bármit. És legfőképpen: magadat!

Gondolj csak egy állásinterjúra.

Azt ajánlom, hogy ezt a könyvet mindenképpen olvasd el, bármivel is foglalkozol jelenleg!

6. Minden marketinges sztorizik

Minden marketinges sztorizik

Seth Godin talán a leghíresebb online marketinges, aki már a 2000-es évek elején megjósolta, hogy a listaépítés és a tartalommarketing mekkora durranás lesz.

Hogy igaza lett-e?

Marketing trend

Amikor ő megszólal, érdemes nagyon figyelni. Az All Marketers are Liars könyve az egyik legjobb írása az elmúlt 20 évből.

7. Ragályos!

Ragályos

Jonah Berger könyve, a Contagious: Why Things Catch On az egyik legfontosabb a szakmában. Azt kutatta, hogy mi az, ami miatt az egyes ötletek terjedni kezdenek.

6 alapelvet talált, amelyek bár nem tesznek minden ötletet virálissá, de jócskán megnövelik az esélyét, hogy szájról-szájra óriási mennyiségű emberhez fognak eljutni.

A külföldi könyvek mellett pedig vannak a hazai szakirodalomban is jó könyvek.

8. Hogyan urald a Google találati oldalát?

A keresőoptimalizálásról őszintén

A legjobb online marketingesek T-alakú tudással rendelkeznek.

Mit is jelent ez?

marketing könyv

Röviden azt, hogy képben vannak az egész online marketinggel generális szinten, de 1-2 marketingcsatornába belemélyednek, és ezekben kiemelkedő szaktudást szereznek.

Ebből alakul ki a T-alak, ahogy az ábrán is láthatod.

Az egyik ilyen csatorna, amire érdemes a fókuszt helyezned:

Az online marketing talán legjövedelmezőbb marketing csatornája: a SEO.

Rand Fishkin után Magyarországról, a saját tollamból ajánlok egy SEO-specifikus könyvet, amit még azoknak is érdemes elolvasni, akiknek nem a legnagyobb fókusz a keresőoptimalizálás (az előbb említett T-szint miatt, hogy meglegyen az alaptudás SEO-ban is).

A Webshop SEO újratöltve bár webshopokra lett szabva, de 2 könyvből áll:

  1. Az első a keresőoptimalizálást általános elveit és alapjait mutatja be
  2. A második már egy sokkal inkább Ecommerce-re szabott, gyakorlatias útmutató

A könyvet itt tudod beszerezni: https://tudascsomag.webshop-seo.hu/

9. Klausz Melinda könyvei

közösségi média nagykönyve

A sok nemzetközi bestseller közé muszáj beékelni magyar szereplőket is, mert minőségben felveszik a versenyt.

Melinda főleg a közösségi médiával foglalkozik, és azt tanítja, hogyan alakíthatod ki a saját magad, vagy céged márkáját az online térben.

Rengeteg díjat nyert már karrierje során, több, mint egy évtizede foglalkozik a social médiával – és már akkor Facebook hirdetéseket futtatott, amikor Magyarországon a legtöbben még azt sem tudták, mi az a Facebook.

10. Hogyan készíts eredményes Facebook hirdetéseket?

Facebook marketing könyv

Egy újabb, és egyben az utolsó magyar könyv a listában. Lévai Richárd azon kevesek közé tartozik, akiknek Facebook Blueprint tanúsítványa van. Ezt magától a Facebooktól lehet megszerezni egy hosszas felkészülés, majd vizsgázás után.

Magyarországon egy kezen meg lehet számolni, hány ember rendelkezik ilyen tanúsítvánnyal.

Ez jól szemlélteti, mennyire is ért a szakterületéhez Lévai Ricsi.

Amennyiben a közösségi médiában szeretnél kiemelkedő tudást szerezni, érdemes megvenni a könyvét.

Összegzés

Van olyan könyv a listában, amiről még nem hallottál?

Mindenképpen pótold be a hiányosságod, mert ennek a 10 könyvnek a hatására könnyedén szintet tud lépni bárki. Legyen szó kezdő marketingesről, vagy egy tapasztalt veteránról.

Lemaradt egy könyv, amelyik szerinted benne kellett volna legyen a top 10-ben? Jöhet kommentben!


Hozzászólások

Moderáld magad – vagy mi fogunk. :)
Na jó, nem fogunk, szóval csak ésszel!