Retargeting
Retargeting jelentése
A retargeting jelentése újra megjelenítés. A működése a következő: amikor valaki meglátogatja a weboldalunkat, akkor egy cookie-t helyezünk el a böngészőjében. Ezután ha az illető egy másik weboldalt látogat meg és az a weboldal tagja egy adott hirdetési hálózatnak (pl. Google Adwords) akkor a saját oldalunk hirdetései fognak megjelenni ott.
A retargeting kampány céljai
A retargeting kampány céljait két fő kategóriába soroljuk:
- Figyelemfelkeltése: Ezeknek a kampányoknak a célja, hogy információkat adjon a különböző termékekről, szolgáltatásokról. Ezt azoknál a látogatóknál érdemes használni, akik nem töltöttek sok időt az oldalunkon.
- Konverzió: Ebben az esetben a cél az, hogy a látogató megvásárolja a termékeinket, szolgáltatásainkat. Olyan esetekben érdemes használni, amikor az illető már sok időt töltött a weboldalunkon, de még nem vette rá magát a vásárlásra.
Milyen tényezőkre figyeljünk retargeting esetén?
Annak érdekében, hogy minél hatékonyabb legyen egy retargeting kampány érdemes a következő tényezőket figyelembe venni.
Érdeklődés
Egy látogató kétféleképp viselkedhet, amikor a weboldalunkra kerül: érdeklődhet és elkattinthat pár másodperc után. Érdemes azokra fókuszálni, akik érdeklődne, azaz több időt töltenek az oldalon, hiszen nálunk jóval nagyobb az esély arra, hogy valamikor majd vásárolni szeretnének tőlünk.
Idő
Itt több dolgot is érdemes átgondolni:
- Mikor lássa az illető először a hirdetésünket miután meglátogatta a weboldalunkat?
- Mikor lássa az illető utoljára a hirdetésünket miután meglátogatta a weboldalunkat?
- Milyen gyakran lássa az illető az egyes hirdetéseket?
Új termékek
Abban az esetben ha új termékeink, szolgáltatásaink jelennek meg vagy éppen valami szezonális akció indul a weboldalunkon érdemes lehet egy retargeting kampányt folytatni azok számára, akik már vásároltak nálunk.