SERP
Mi a SERP jelentése?
A SERP a keresőmotor találati oldala, tehát azok a tartalmak amelyeket egy keresőmotor mutat bizonyos kifejezésekre. A betűszó az angol search engine results page szavakból származik. Idővel a Google és egyéb keresőszolgáltatások jelentősen átalakították a SERP felületeket. A változások lényege a keresési szándék pontosabb és kényelmesebb kielégítése, illetve a felhasználó retenció.
Milyen részekre osztható a keresőmotor találati oldala?
Fizetett tartalmak
A SERP felületen megjelenő tartalmak egy része fizetett hirdetés. Ezek a tartalmak azért kerülhetnek a találatok elejére, mert az adott oldal PPC (pay per click) hirdetést futtat. Míg korábban a Google ügyelt arra, hogy vizuálisan elkülönüljenek ezek a tartalmak, idővel a PPC hirdetések és organikus találatok megjelenése hasonlóvá vált. Jelenleg a title felirat feletti félkövér “Szponzorált” felirat jelzi a fizetett hirdetéseket.

Organikus találatok
Organikus találat alatt azokat a képeket, videókat és weboldalakat értjük, amelyeket a keresőmotor természetes, azaz nem fizetett módon jelenít meg. A keresőoptimalizálás célja, hogy egy adott weboldal növelje releváns organikus forgalmát. Az organikus találatok sorrendjét a keresőmotor minden esetben algoritmus alapján határozza meg. Ezen algoritmus rangsorolási faktorai csupán részben ismertek.

Milyen SERP funkciók érhetőek el a Google keresőben?
Idővel a Google keresőmotor számos új funkcióval bővült. A SEMRush adatai alapján a SERP felületek több mint 98%-a rendelkezik valamilyen extra funkcióval. Mutatjuk, melyek a leggyakoribb funkciók.
Kiemelt panel (featured snippet)
A kiemelt panel (angolul featured snippet) olyan, a normál találatok felett megjelenő doboz, amely tartalmát a Google kiemelt fontosságúnak ítéli meg. A keresőmotor célja, hogy a felhasználó gyorsan és kényelmesen választ kapjon kérdésére.

Google Térképek
A keresés helye is hatással lehet a látott eredményekre. Ez különösen igaz az olyan kulcsszavakra, amelyek alapján a keresési szándék feltételezhetően lokális vállalkozáshoz vagy szolgáltatáshoz kapcsolódik. Ilyen lehet a “fogászat”, “autószerelő” és számos egyéb kulcsszó.

Videók
A keresési találatok között megjelenhetnek kapcsolódó videók, amelyek rendszerint a keresőmező alatti szekcióban láthatóak. Egyre gyakoribb, hogy a videókban konkrét időbélyegek találhatóak, így a keresési szándéknak megfelelő szegmenstől indul a videó.

Extra információ találat (rich snippets)
Az extra információ találat (angolul rich snippets) olyan organikus találat, amely a meta címen és leíráson kívül extra infókat tartalmaz, ilyen lehet például a vásárlói értékelés és ár egy termék esetén.
Kapcsolódó kérdések (people also asked)
A SERP felületen megjelenhetnek kapcsolódó kérdések, melyek a kulcsszóhoz hasonló, releváns kérdések és válaszok.

Tudás doboz (knowledge panels)
A tudás doboz hasonló, mint a Kiemelt panel, azonban rendszerint egy fontos eseményről vagy kiemelt személyről tartalmaz információt. Megjelenése némileg eltér, desktop eszközről tekintve a keresési találatok mellett jobb oldalon látható.
Képek
A SERP felületen megjelenhetnek képdobozok is, amelyek általában 3 sorban jelenítik meg a kulcsszóhoz kapcsolódó fényképeket.
