Blog A 8 legjobb Google helyezés vizsgáló eszköz
google helyezés vizsgáló eszközök listája
írta:

A 8 legjobb Google helyezés vizsgáló eszköz

Ebben a posztban a legjobb Google helyezés vizsgáló eszközök listáját gyűjöttük össze.

A Google egyre okosabbá válik. A helyezéseket ellenőrizni éppen ezért egyre nehézkesebb.

Az egyik fő ok a folyamatosan növekvő perszonalizáció.

Nagyon nehéz egzakt választ adnunk ma már a pontos helyezésre, hiszen a Google találati lista mindenkinek más.

Mik befolyásolhatják?

  • A tartózkodási helyed, ahonnan a keresést futtattad (IP cím)
  • A keresési előzményeid (cookiek)
  • És még ezer más dolog.

A második ok, amit fontos megérteni: A keresőmotorok reklámbevételekből tartják fenn magukat. Amikor te egy eszközzel vizsgálod a helyezéseidet, akkor ezek az eszközök meglátogatják a keresőmotorokat, keresnek rajtuk (tehát terhelik a szerverek erőforrásait), de nem kattintanak reklámokra (tehát nem járulnak hozzá a keresőmotorok bevételeihez).

Éppen ezért a Google elkezdett védekezni ez ellen. Amikor észleli, hogy a keresést talán nem ember futtatja, akkor CAPTCHA-kat dob fel. Mivel az eszközök akár még ezt is ki tudják játszani, ezért elkezdték figyelni az IP-címeket is, és ha túl sok keresést futtat a helyezés vizsgáló eszköz, és túl gyorsan, akkor a Google ideiglenesen letiltja az IP-címet.

Néhány eszköz ezt ügyesen kerüli meg (pl.: IP-cím változtatással), míg más kevésbé, ezért az áraikat is így képzik. A kategorizálás alapját is ez fogja adni, illetve, hogy milyen célra használnád:

Mire szeretnéd használni az eszközt?

  • Ingyenesek (de nagyon gyorsan adnak eredményt, egyéni és ritka használatra megfelelőek)
  • Fizetősek, de olcsók (tökéletes lehet, ha keresőoptimalizálod az amúgy nem-SEO cégedet)
  • A legjobb eredményt produkálók (főleg marketing és SEO ügynökségeknek)
  • All-in-One szoftverek

A cikk végén mutatok neked egy-két haladóbb tippet, illetve egy checklist-et is, hogy te magad is leellenőrizhesd, vajon a megfelelő programot választod-e.

Google helyezés vizsgáló eszközök listája

Ingyenes eszközök

SEObook Rank Checker

SEObook Rank Checker

Kép forrása: https://www.google.hu/search?q=rank+checker&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjmlMP-8aPeAhWQZFAKHQ_VBRAQ_AUIDigB&biw=1366&bih=657#imgrc=fwux2R-7vu5uhM:

Ez egy Firefox plugin (tehát csak Firefox böngészőben tudod használni), és akkor igazán hasznos, ha gyorsan szeretnénk eredményeket kapni.

Előnye: Nagyon gyorsan tudunk vele kulcsszavakat ellenőrizni.

Hátránya: Elég könnyen le tud tiltani ideiglenesen a Google, amikor egy plugint használunk – éppen ezért csak manuálisan vizsgálhatóak vele a kulcsszavak – nincs lehetőség folyamatos figyelésre.

Ár: Ingyenes. Maximum 100 kulcsszó.

Traffic Travis

Traffic Travis helyezés vizsgáló

Saját gépre letölthető szoftver, aminek létezik ingyenes és pro verziója is.

Előnye: Lehetőség van folyamatos helyezés vizsgálásra is.

Hátránya: Letölthető szoftver, aminek nincs akkora ereje, mint egy felhő-alapú szoftvernek, mert könnyebben le tudja tiltani a Google.

Ár:

Ingyenes verzió: 20-30 kulcsszót érdemes egyszerre (efölött a tapasztalatok szerint már könnyen tilthat a Google).

Fizetős verzió: A Pro verzió 97$ évente.

CuteRank

CuteRank rangsor elemző

Saját gépre letölthető szoftver, aminek létezik ingyenes és pro verziója is. Emellett folyamatosan figyelhetőek és ellenőrizhetőek a kulcsszavak az ingyenes verzióban is.

Előnye: Az ingyenes verzió tökéletes saját használatra, hiszen a legtöbb megkötése az ügynökségekre vonatkozik.

Hátránya: Letölthető program, aminek nincs akkora ereje, mint egy külső szerveren futó szoftvernek, mert könnyebben le tudja tiltani a Google.

Ár:

Ingyenes verzió: A korlátozás a domainek számára vonatkozik, és nem a kulcsszavak számára (csak 1 oldallal használható)

Fizetős verzió: A Pro verzió megvásárlása 59.95$, és ez után csak 10$-t kell fizetnünk évente a frissítésekért.

SERPROBOT (korábban SERPLAB)

SERPROBOT serplab

Nemrég indult felhő-alapú weboldal ellenőrző szoftver (még csak béta).

Előnye: Lehetőség van folyamatos kulcsszó figyelésre, akár 2 óránként is.

Hátránya: Az oldal designja körülbelül a 2000-es évek közepét idézi.

Ár:

Ingyenes verzió: 25 kulcsszó naponta.

Fizetős verzió: Robotonként kell fizetni (egy robot 300 kulcsszó naponta, 4,99$ havonta), így elég kedvező kkv-knak is.

A fizetős verzió kipróbálható 14 napig ingyenesen (bankkártya megadás nélkül).

Fizetős, de olcsó tracking

SerpBook

SerpBook

Felhő-alapú, mikrovállalkozások számára tökéletes választás lehet.

Előnye: Két óránként frissíti az eredményeket, még a legkisebb csomagjuk is.

Hátránya: A kis csomagjaikban elég kevés kulcsszót lehet figyelni, de azokat legalább folyamatosan.

Ár: 18$-tól indul havonta (50 kulcsszó, 150 update-tel), és a legdrágább 364$/hó áron (5000 kulcsszó/15000 update-tel).

A 7-napos próbaverzióban kipróbálható akár a legdrágább csomaguk is.

RankTrackr

RankTrackr

Elég pontos helyezés vizsgáló szoftver. Különlegessége, hogy nagyon széles skálát ölel fel az árazása, így biztosan találsz egy csomagot, ami megfelel a céljaidnak.

Előnye: Használható és szép UX, pontos találatok.

Hátránya: A legnagyobb megkötést a kulcsszavak száma okozza, és nem a weboldalak száma. Emellett sajnos nincs forever-free opció.

Ár: Az árazása 9$-tól indul (50 kulcsszó, 5 különböző oldalon), és egészen 429$-ig terjed (itt már 10.000 kulcsszó 1000 weboldalon).

10 napig ingyenesen kipróbálható.

A legjobb eredményt produkálók

Authority Labs

Authority Labs

Az egyik legnépszerűbb Google helyezésvizsgáló eszköz.

Előnye: Pontos találatok, egyszerű automatizáció és vizualizáció.

Hátránya: A minőséget meg kell fizetni, ezért jóval kevesebb kulcsszót enged figyelni ugyanolyan árért, mint más szoftverek.

Ár: 49$/hó-tól indul (250 kulcsszó 50 domainen) és 450$-nál kezdődik az Enterprise (5000+ kulcsszó, végtelen domain).

30-napos (bankkártya nélküli) ingyenes próbaidőszak is rendelkezésre áll.

Advanced Web Ranking

Advanced Web Ranking

Sokféle árazású helyezésvizsgáló eszköz, aminek felhő-alapú verziója is van, de megvásárlás után akár le is tölthető. Custom árazás is kérhető tőlük.

Előnye: Ár-érték arányban elég jól teljesít.

Hátránya: Nincs free-forever opció benne.

Ár: Többféle árazása is van a Starter packtól (49$ havonta – 2000 kulcsszóig) az Enterprise packig (499$ havonta – 35500 kulcsszóig). Az eredmények exportálhatóak és folyamatosan követhetőek.

Ingyenes kipróbálható 30 napig (bankkártya adatok nélkül is).

All-in-One szoftverek

Több szoftver is van, ami rengeteg funkciót foglal magába (így a rank trackelést is), de ezeknek magasabb is az ára. Ilyen lehet például a SEO PowerSuite (itt mindenképp érdemes az ingyenes demó verziót kipróbálni), vagy a Moz Pro (99$-tól indul, de 30 napig ingyen ki lehet próbálni a 179$/hó verziót). Ide sorolható még a SEMrush és az Ahrefs is (előbbi 99.95$-os ártól indul, utóbbi 99$-tól havonta).

Haladó tippek

Amikor azt veszed észre, hogy nem vagy benne a top10 találatban az adott kifejezésre, akkor érdemes lecheckolnod, hogy egyáltalán a top100-ban benne vagy-e.

Ilyenkor végignézheted 10 találatonként a keresési oldalakat – de van erre egy ügyesebb módszer is:

  1. Keress rá Google-ben az adott kifejezésre.
  2. A keresési URL végére biggyeszd oda ezt a stringet: “&num=100”serp lista 100
    Ezzel tulajdonképpen csak annyit csinálsz, hogy 10 találat helyett 100-at hozol elő.
  3. “Ctrl + F” billentyűkombinációt lenyomva hívd elő a keresőt, és keress rá a domainedre.
  4. Ezzel automatikusan odaugrik, de nem a pontos találatot mutatja. Ekkor használd a jobb oldali csuszkát, hogy belődd, kb hányadik lehet.

Itt megnézheted egyben a folyamatot:

facebook hirdetes

Ha kiváncsi vagy még több ilyen elegáns megoldásra, írtam egy cikket, ahol csak ilyen és ehhez hasonló SEO és produktivitás trükköket mutatok.

Checklist segédlet az eligazodáshoz

Érdemes mindig utánajárnod a szoftvernek, mielőtt leteszed mellette a voksod. Megtörténhet, hogy más programot választasz (ami a listánkban nem szerepel), vagy egyszerűen történik egy változtatás a fentebb említett szoftverekben, és a cikk még nem frissült.

Ezen esetek miatt mindig érdemes magadnak is leellenőrizni néhány dolgot. Mutatom, miket:

  • Local tracking – avagy mennyire tudod lokalizáltan vizsgálni a kulcsszavakat?
  • Mobile tracking – avagy a mobilos találatokat is tudod figyelni?
  • Egyszeri tracking vagy folyamatos – avagy rá tudod-e állítani kulcsszavakra a programot, hogy folyamatosan (akár pár óránként) figyelje, vagy neked kell manuálisan figyelned a változásokat?
  • Hány kulcsszót enged figyelni azért az árért, ami belefér a büdzsédbe?
  • Hány domainen engedi ellenőrizni a kulcsszavakat?
  • Hány user használhatja a szoftvert?
  • Exportálhatóak-e az eredmények?

Ezek a legfontosabb alapszempontok, amiket vizsgálnod kell. Ha ezek megvannak, akkor már az egyéni preferenciádon múlik, hogy melyiknél jobb a UX, melyik a leghasználhatóbb számodra, stb.


Hozzászolások

Moderáld magad – vagy mi fogunk. :)
Na jó, nem fogunk, szóval csak ésszel!