Blog Miért nincs annyi cikk egy ideje a blogon? Ezért!
miért nincs cikk
Írta:

Miért nincs annyi cikk egy ideje a blogon? Ezért!

Sokaknak feltűnt, hogy az elmúlt években futószalagon jöttek a blogposztok. Korábban éves szinten akár 20-30 cikket is írtam a The Pitch blogjára. Most pedig 2022-ben 9 hónap leforgása alatt összesen 5 cikk jelent meg, amit én írtam. Mi az oka, hogy kevesebbet írok? Nem a „kifogások”, hanem mik a tényleges okok? Erről írtam részletesen ebben a cikkben.

Miért van kevesebb cikk, mint régen?

A válasz sokrétű és nyilván összetett. Nem egy tényezőre vezethető vissza. De vegyük először őket sorra listaszerűen, aztán kifejtem őket bővebben is.

  • belefáradtam (igen, de nem)
  • kevesebb a téma, amiről írni lehet (nem valódi ok)
  • kevesebb időm van (igaz, de nem a valódi ok)
  • kevesebb időm van szövegírásra (nem teljesen igaz)
  • máshova megy a fókusz idő (igaz, de hova?)

Ez így elég általános, szóval nézzük meg a tételmondatok mögötti tényleges okokat.

Belefáradtam

Igen, de nem. Nehezebben jön az, hogy leüljek a gép elé és írjak. De amikor írok, akkor megvan a régi ihlet, motiváció és sebesség. Továbbra is nagyon élvezem, amikor cikket írhatok. Ezt a cikket is este 10-kor kezdtem el írni. Pedig nézhetnék focimeccset, sorozatot, feküdhetnék egy kád meleg vízben vagy csinálhatnék bármit, amit mások szoktak ilyenkor hétfő este.

Kevesebb a téma

Ez nagyrészt igaz. Az elmúlt 5-6 évben elképesztően sok cikket írtam, valahol 150-200 körül, ami együtt jár azzal is, hogy nagyon sok SEO témát már feldolgoztam. Igazából biztosan sokan szívesen olvasnának a 7. weboldal migrációs esettanulmányról, de ha 6-szor megírtam valamit, akkor nem annyira izgalmas még egyszer megírni. Téma egyébként így is van, legalább 30 cikk van draftban, amit már elkezdtem írni az évek során, csak soha nem fejeztem be őket. Pedig 1-2 cikknek 20-30 percnél nem kéne több, hogy publikálható legyen. És ezen felül mindig felmerülnek új ötletek, ha látok valamit a neten. Szóval a téma persze kevesebb lett, de így is van bőven. Szóval nem ez a valódi ok. Az mondjuk igaz, hogy a Covid miatt nem jutok el annyi külföldi konferenciára (értsd azóta egyen se voltam), így az utazással és új impulzusokkal járó motivációs löketek hiányoznak néha, amit anno szövegírásba és cikkekbe fordítottam át.

Kevesebb az időm

Ez abból a szempontból igaz, hogy Covid óta rengeteg dolog meg- és átváltozott. Egyrészt belekezdtünk 2020-ban egy végeláthatatlan házfelújításba, ami még 2 évvel később is tart. Ennek a fő oka, hogy a dolgok nagy részét saját magunk csináljuk családilag. Kertet építünk, elektromos dolgokat szerelünk, medencét és kerti konyhát építünk, térkövezünk, kemencét és ismerős hajóját újítjuk fel, festünk, bútort készítünk. Ezek nagyon komoly órákat, napokat és leginkább heteket visznek el. Például csak a medencébe (ásás, zsalukő, betonozás, hegesztés, fedés, elektronika stb.) 30 embernap ment bele, aminek a felét tavasszal és nyáron én raktam bele. Ez 15 teljes napnyi munka volt (120-150 óra), ami nyilván sokszor abból a szabadidőből ment el, amit régen cikkírásra szántam (hétvégék, délutánok, esték). De még emellett is belefért volna több cikk. Tehát igaz, de nem ez a valódi ok.

Kevesebb időm van szövegírásra

Az idei évben valószínűleg több cikket írtam már, mint a bármelyik évben korábban a The Pitch blogra. Csak idén ezek jelentős része nem erre a blogra ment fel, hanem máshova. Vagyis a szövegírás nem lett érdemben kevesebb, csak más oldalakat erősítenek.

Más van a fókuszban

Bár az összes többi ok is igaz valamennyire, de a tényleges és valódi ok ebben a pontban keresendő. Bár valahol korábban is tudtuk Sepsey Barnával közösen, de az első Covid hullám idején jött a nagy felismerés, hogy bizony nagyon sok olyan terület és iparág van, amelyek digitális téren borzasztóan el vannak maradva. Akár 20-30 évvel is akár. Ezek között pedig találtunk olyat, amihez még valamennyi affinitásunk is volt. És ezért úgy döntöttünk, hogy a céges, ügynökségi munka mellett belevágunk egy ilyen projektbe.

Ez lett a Lazy Jack (lazyjack.hu) hajós, motorcsónak és vitorlás oktató iskola. Vagyis ott találtuk magunkat, hogy csináltunk egy oktatással foglalkozó iskolát 2020 elején. Aztán néhány teljesen véletlen dolog együttállása miatt 2021-ben belekezdtünk egy hajós és vitorlás boltba is mellette, aminek van egy fizikai üzlete Budaörsön és egy webshopja is. Ez a shipstore.hu. Bár mindig azt gondolja az ember, hogy „áh, ez az egy plusz dolog még belefér, hagy szóljon”, mindig rá kell jönni, hogy azért végesek az erőforrások. És valahonnan el / visszább kell venni. A legkönnyebb a „2-3-4 fókusz órákat” volt elvenni, amit korábban The Pitch cikkírásra vagy cikk szerkesztésre szántam. Merthogy az elmúlt 1.5 évben 40-nél is több blogposztot írtam a két hajós projekt blogjára, emellett 10+ szolgáltatás oldalt építettem fel nulláról, több tíz kategória dolgoztam ki, és több ezer terméket raktam fel, optimalizáltam. Vagyis ami eddig a időben a thepitch.hu-ba ment bele, az most nagyrészt a lazyjack.hu-ra és a shipstore.hu-ra terelődött át.

A hajós és vitorlás piac abból a szempontból nagyon érdekes, hogy a SEO-hoz képest határozottan szezonális. Májusban elkezdődik, aztán augusztus végével gyakorlatilag földbe áll. Ez azt is jelenti, hogy a szezoban végig foglalkozni kell vele, mert oktatások, szerelések, képzések, árubeszerzések, rendelések, csomagolások, kiküldések vannak. Viszont ilyenkor semmi idő nincs „fejleszteni”, mert az ügyfelekkel és diákokkal kell foglalkozni. Vagyis, ahogy az alapítótársunk András mondta:

Szezon közben nincs idő marketinggel foglalkozni.

Tehát az összes marketinges tevékenységet szezonon kívül, magyarosan „off-season kell összerakni”. Tehát ősszel és télen. Ez a cikk is részben ennek az „előre gondolkodásnak” köszönhető. Ugyanis azon kezdtem el gondolkodni, hogy 2023-ban mitől lesz több és jobb a Lazy Jack és Ship Store a 2021 és 2022-es évhez képest.

Amikor fejben összeraktam az eddigi utat plusz a jövőbeli terveket, akkor egyfajta mini üzleti és marketing MBA esettanulmány rajzolódott ki előttem.

Aztán rájöttem, hogy egy ilyen cikket például én is szívesen elolvasnék. Honnan indult, hova tart, mik az üzleti döntések, hogy épül fel, mik a buktatók?

Nyilván az egy jó dolog, amikor valaki sok-sok ügyfélprojekten keresztül sok ecommerce weboldal SEO-ján dolgozik, de amikor a sajátját kell felépíteni és jól megcsinálni, akkor bejönnek extra rétegek is, amiket korábban nem látott és nem ismert. Vagyis más dolog kizárólag külső SEO tanácsadóként nézni egy ecommerce webshopot, mint ténylegesen csinálni. Ezért például az idei évtől a tantermi ecommerce SEO képzésünket is esettanulmány alapra helyeztem át és a slideok egy jelentős része a saját tapasztalatokról és a Ship Store-ról szól már.

2021 őszén, egy évvel ezelőtt pedig Sepsey Barna is ennek a két hajós cégnek a felépítéséről adott elő a Digital Cube Confon.

Sokan tudják, de lehet mindenki, hogy anno 2014-ben a The Pitch blogját úgy kezdtem el írni, hogy a fő célcsoport és perszóna saját magam voltam. Vagyis a cikkeket, esettanulmányokat úgy írtam, hogy „a 2-3 évvel ezelőtti (vagy a mostani) énem ezt szívesen olvasná egy blogon?” Ha a válasz igen volt, akkor a cikket megírtam. Vagy addig alakítottam a közepes szintű szöveget, amíg el nem érte a kívánt szintet.

Így találtam rá egy méltó következő tartalomra és kihívásra, amit én magam is szívesen olvasnék bárhol máshol a hazai marketinges weben. Pár napon (de inkább héten) belül publikálni fogom itt a blogon a Ship Store és a Lazy Jack háttérsztoriját + esettanulmányát. A cél, hogy szakmailag mély, alapos, olvasmányos és tanulságos legyen. Lesz benne bőven SEO rész is, de az is kiderül majd hogyan keveredtem a hajózás és vitorlázás környezetébe, és főleg hogy lettem duplán cégtulajdonos ezen a téren, amikor igazából se hajózni, se vitorlázni nem szerettem.


Hozzászólások

Moderáld magad – vagy mi fogunk. :)
Na jó, nem fogunk, szóval csak ésszel!