B2B
Business-to-business kommunikáció
B2B kommunikáció során olyan információközlésről és kapcsolattartásról van szó, ahol a hirdető nem fogyasztókkal (B2C, azaz business-to-consumer), hanem üzletfelekkel kommunikál. Több B2C és DTC modellhez képest itt jellemző a többirányú kommunikáció (van feedback, visszacsatolás vagy akár konkrét párbeszéd is).
A B2B kommunikáció eszköztára
A B2B kommunkációhoz jellemzően a direkt csatornák kapcsolódnak. Ilyen eszközök lehetnek:
- levél, postai és elektronikus küldemény
- internetes (intranetes) felületek
- telemarketing
- sajtókapcsolatok, PR
- esemény-marketing (event marketing)
A B2B kommunikációs tevékenység tartalma és formája
A kommunikáció esetében fontos megkülönböztetni, hogy első kapcsolatfelvételről / ajánlattételről van szó, vagy már meglévő, korábbi kapcsolatok ápolásáról (esetleg újraélesztéséről).