PPC
PPC jelentése
A PPC az angol „Pay Per Click” kifejezése rövidítése, magyarul kattintásonkénti fizetést jelent. Az online hirdetések egy olyan formája, amelyben a hirdető el tudja helyezni a hirdetését egy felületen. Ezután akárhányszor rákattintanak a hirdetésre, a hirdetőnek egy előre meghatározott összeget kell fizetnie a felület tulajdonosának. A legnépszerűbb hirdetési felületek a keresőmotorok és a weboldalak.
Hogyan működik a fizetett keresés?
Minden alkalommal, amikor van egy elérhető hirdetési hely a keresési találatok között egy aukció zajlik le a háttérben. Ennek során számos faktor alapján: pl. licit mérete, a hirdetése minősége eldől, hogy ki lesz az, aki az első helyen fog megjelenni a fizetett találatok között.
Ezek az árverések akkor kezdődnek, amikor valaki rákeres egy olyan kulcsszóra vagy kifejezésre, amely esetén léteznek hirdetők, akik ehhez a kulcsszóhoz kapcsolódó hirdetést szeretnének megjeleníteni. Az aukció győztesei lesznek azok, akik megjelennek a fizetett hirdetési helyeken.
Ahhoz, hogy valaki benevezzen ezekre az aukciókra az adott platformokon (pl. Google Ads) be kell állítaniuk a hirdetéseiket és el kell dönteniük, hogy milyen kifejezésekre szeretnének licitálni.