PR
A Public Relations jelentése
A PR az angol Public Relations szó rövidítése.
A PR fogalma
A PR az a tevékenység, amiben egy vállalat, cég, szervezet tudatosan meghatározza a környezetével történő kommunikcáióját.
Egy cégnek mindig az adott profilhoz és környezethez kell alakítania a saját kommunikációját. Ebből következőn a PR mint tevékenység több célt is szolgálhat. Az egyik meghatározó eleme a PR-nak, hogy az adott cég építse, gondozza és megvédje a saját hírnevét.
A PR tevékenység eszközei
A Public Relations minden olyan módszert és technikát magában hordoz, amellyel pozitívan tudja befolyásolni a környezetét. Ezek a PR eszközök az alábbiak lehetnek:
- felmérések, kutatások
- közösségi média (social media)
- hírlevél (newsletter)
- márka- és imázsfilmek, videók
- konferenciák, előadások
- szponzoráció
- kiállítások, szakmai vásárok