Canonical URL

A canonical URL (magyarul: kanonikus URL) egy html kód elem, ami kiemel egy adott URL-t több, hasonló vagy azonos tartalommal rendelkező URL közül - a tartalom duplikálás megelőzéséért.

Online Marketing Szótár > Canonical URL

Canonical URL

Kanonikus URL

A kanonikus URL célja, hogy jelezze a keresőmotor számára:

Melyik oldalt, weboldalt kell előnyben részesíteni, ha az adott tartalom két URL-en is elérhető.

A canonical URL-hez tartozó HTML címkét a weboldal <head></head> részébe kell elhelyezni “rel=canonical” jelöléssel.

kanonikus url

Ennek a tartalomnak a kanonikus URL-jét az alábbi kód adja meg a weboldal <head>-jében:

<link rel="canonical" href="https://thepitch.hu/online-marketing-szotar/canonical-url/" />


Cikkek, ahol írtunk már erről a témáról

ikea webáruház keresőoptimalizálás audit

Az IKEA az egyik legismertebb bútor- és lakberendezési áruház. Évente milliók vásárolnak náluk és járnak a weboldalukon. Ebben az elemzésben egy SEO audit keretében azt néztem meg, hogy milyen a weboldal keresőoptimaliázálása, milyen hibák vannak az oldalon és hogyan kellene azokat javítani.
ementesovezet.hu seo audit

Időnként szoktam hallgatni Sebestény Balázsék műsorát a Rádió1-en. Az elmúlt hetekben nagy beharangozó mellett indult el az ementesovezet.hu weboldal, aminek Balázs is az egyik arca, tulajdonosa. Felmentem az oldalra és megnéztem, hogy SEO téren minden rendben van-e vele.