URL

Az URL röviden egy weboldal webcímét jelenti, amely a "Uniform Resource Locator" angol kifejezés rövidítése. Tehát az URL jelentése magyarul: "egységes erőforrás-azonosító”.

URL

Mi az URL jelentése?

Mi az az URL? Az URL fogalma egyszerre megközelíthető a technológia, a felhasználók, de a keresőoptimalizálás oldaláról is. A technikai megvalósítások mellett ugyanis egyre fontosabbá vált, hogy egy URL felhasználóbarát legyen, amit a Google is előnyben részesít.

De miért fontos az URL SEO szempontból? Azért mert:

Az URL benne van a top 3 tartalmi SEO rangsorolási faktorban.

URL felépítése

Az interneten megtalálható URL-ek 3 részből állnak:

  1.  Az első rész a Protokoll, amellyel az internetre csatlakozik az adott weboldal. Ez lehet a http vagy https.
  2. A második rész a Tartomány név, más néven a domain név. Ezen weboldal ez a thepitch.hu.
  3. A hamardik rész az elérési út magához a tartalomhoz. Ez a tartalom neve. Ebben a tartalomban ez a /url/ rész.

URL jelentése

Az URL-ek viszont nagyon hosszúak és kuszák is lehetnek, főleg ha nincsen a generálásuk mögött tudatosság. Az ilyen „csúnya” linkek pedig nem keltenek bizalmat a felhasználókban. Éppen az ilyen esetek miatt jött létre az URL rövidítés, melyről a linkre kattintva olvashatsz többet.

URL fajtái

Az URL fogalma, szerkezete és felépítése után még érdemes megemlíteni a webcímek fajtáit is (alap szinten).

Az URL-eknek két fajtája van:

  1. Statikus URL: nem változó URL, ami (általában) nem tartalmaz semmilyen paramétert.
  2. Dinamikus URL: az URL különböző paraméterek függvényében változik, generálódik.

Egy másik bontás szerint pedig egy URL lehet:

  1. Abszolút URL (absolute URL): az abszolút URL-be bele van foglalva a domain neve is.
  2. Relatív URL (relative URL): a relatív URL nem tartalmazza a domain nevet, ezért csak az adott oldalon működnek.

Keresőbarát URL beállítása

A helyesen megadott, keresőbarát URL az egyik legfontosabb SEO rangsorolási faktor.

WordPress CMS (tartalomkezelő) rendszer esetében a következő módon kell beállítani a „SEO barát” URL-t:

Keresőbarát URL beállítása

A bal oldali oldalsávban válaszd a Beállítások menüt, azon belül pedig a Közvetlen hivatkozások almenüt. A beállítási panelen pedig válaszd a bejegyzés címe URL struktúrát, így teljesen egyedi webcímet tudsz megadni.

A saját URL szerkezet is ideális lehet SEO szempontból, ami a kategorizálásra alkalmas. A saját szerkezet választásával úgynevezett subfoldert is tudsz létrehozni. Ez az „URL” szócikk is subfolder felépítésű, ami így néz ki:

https://thepitch.hu/online-marketing-szotar/url/

Tehát keresőoptimalizálási szempontból érdemes a bejegyzés címe vagy a saját szerkezet URL struktúrát választani, ha jól szeretnél teljesíteni a Google találati listáján.

A keresőbarát URL-ekről bővebben itt olvashatsz.


Cikkek, ahol írtunk már erről a témáról

tartalmi seo szempontok

Gondolkoztál már azon, hogy vajon melyik on-page seo elem a legfontosabb? Melyik a legkevésbé fontos? Én igen. Úgyhogy ennek jártam utána több teszt keretében.
SEO elemzés

Mindennapi keresőoptimalizálási munkánk során a tartalmi SEO egy rendkívül fontos összetevő, mellyel Magyarországon már sokszor közel önmagában elérhetjük a Google top helyezéseit. A következő cikkben összefoglaltam, mik azok a tényezők, melyekre mindenképp érdemes odafigyelni.
google találati lista frissítés

Már közel egy éve átálltunk a thepitch.hu bloggal http-ről https protokollra. A https migráció során az összes szempontot összeírtam, amire oda kell figyelni. Valami azonban mégse stimmelt.
link rövidítés - bit.ly használata

A link rövidítő célja, hogy a hosszú linkeket egy rövidebb linkké varázsolja. De emellett néhány trükkel sokkal többet is ki tudsz belőlük hozni! A cikkből az is kiderül, hogyan!