Impression
Impression jelentése
Az impression jelentése magyarul megjelenés. Hirdetések esetében azt jelenti, hogy az adott hirdetés megjelenik a hirdetői felületen (pl. weboldal, keresőmotor). Keresőmotorok esetében pedig azt, hogy az adott weboldal megjelenik a találati listában. Fontos megjegyezni, hogy egyik esetben sem biztos, hogy a felhasználó látta az adott hirdetést, weboldalt (pl. lehet hogy nem görgetett le odáig) az csak megjelent az adott felületen.
Miért fontos a megjelenés?
A megjelenés egy fontos mérőszám, amely megmutatja, hogy hány embert ért el a hirdetésünk. Ezt használjuk fel a CPM esetében, ami egy olyan hirdetési modell, amelyben egy meghatározott számú megjelenés után kell adott összeget fizetni. Ezen kívül számos fontos mérőszámot meg tudunk határozni a segítségével, például az átkattintási arányt (CTR), amely azt mutatja meg, hogy 100 megjelenésből hány esetben kattintottak rá a hirdetésünkre.