UTM paraméterezés
Mit jelent az UTM paraméterezés?
Az UTM paraméterezés egy szöveg beillesztését jelenti az URL végére. Ezek a paraméterek az URL-re vonatkozó kiegészítő információt tartalmaznak, amelyet Google Analytics-ben tudunk elemezni.
Hogyan működik az UTM paraméterezés?
Az alábbi példán keresztül vizsgáljuk meg, hogy hogyan működik az UTM paraméterezés:
https://thepitch.hu?
utm_campaign=blogpost&utm_medium=social&utm_source=facebook
A kiemelt részek jelentik az UTM paramétert ebben az esetben. Fontos megjegyezni, hogy az oldal tartalmán ez a paraméter nem változtat semmit, csak az információ tárolására szolgál. Ebben az esetben láthatjuk, hogy akik erre a linkre kattintottak azok a Facebookon keresztül jutottak el az oldalra. Ez azért nagyon fontos, mert így mérni tudjuk a különböző marketing csatornák hatékonyságát és össze tudjuk hasonlítani őket.
Miket lehet követni az UTM paraméterek segítségével?
Az UTM paraméterekn segítségével több dolgot is tudunk mérni, az alábbiakban ezeket mutatjuk be:
- Kampányok: Ha bizonyos linkjeink és hirdetéseink egy adott promóciót tartalmaznak, akkor tudjunk követni hogy hányan érkeztek az oldalunkra ezeken a linkeken keresztül.
- Forrás weboldalak: Minden tetszőleges weboldal használható URL paraméterként. A legnépszerűbb felhasználása ennek a paraméterezésnek a szociális média oldalak megjelölése.
- Médium: Követhetjük azt is, hogy milyen médiumról érkezik a forgalmunk. Például: email, social, banner, cpc.
- Kontent: Ezt abban az esetben szokás használni, ha azt akarjuk mérni, hogy egy ugyanarra az oldalra mutató link vagy hirdetés közül milyen formátum működik a legjobban (pl. sidebar vagy banner).
- Kifejezés: Ez általában fizetett hirdetések esetében hasznos, láthatjuk, hogy milyen kulcsszó vagy kifejezés juttatta el a látogatót az oldalunkra.