Black Friday akció!

Online marketing és SEO képzések 30-60% kedvezménnyel!
Akció kezdetéig hátralévő idő:

UTM paraméterezés

Az UTM paraméterezés egy szöveg beillesztését jelenti az URL végére. Ezek a paraméterek az URL-re vonatkozó kiegészítő információt tartalmaznak, amelyet Google Analytics-ben tudunk elemezni.

Online Marketing Szótár > UTM paraméterezés

UTM paraméterezés

Mit jelent az UTM paraméterezés?

Az UTM paraméterezés egy szöveg beillesztését jelenti az URL végére. Ezek a paraméterek az URL-re vonatkozó kiegészítő információt tartalmaznak, amelyet Google Analytics-ben tudunk elemezni.

Hogyan működik az UTM paraméterezés?

Az alábbi példán keresztül vizsgáljuk meg, hogy hogyan működik az UTM paraméterezés:

https://thepitch.hu?
utm_campaign=blogpost&utm_medium=social&utm_source=facebook

A kiemelt részek jelentik az UTM paramétert ebben az esetben. Fontos megjegyezni, hogy az oldal tartalmán ez a paraméter nem változtat semmit, csak az információ tárolására szolgál. Ebben az esetben láthatjuk, hogy akik erre a linkre kattintottak azok a Facebookon keresztül jutottak el az oldalra. Ez azért nagyon fontos, mert így mérni tudjuk a különböző marketing csatornák hatékonyságát és össze tudjuk hasonlítani őket.

Miket lehet követni az UTM paraméterek segítségével?

Az UTM paraméterekn segítségével több dolgot is tudunk mérni, az alábbiakban ezeket mutatjuk be:

  1. Kampányok: Ha bizonyos linkjeink és hirdetéseink egy adott promóciót tartalmaznak, akkor tudjunk követni hogy hányan érkeztek az oldalunkra ezeken a linkeken keresztül.
  2. Forrás weboldalak: Minden tetszőleges weboldal használható URL paraméterként. A legnépszerűbb felhasználása ennek a paraméterezésnek a szociális média oldalak megjelölése.
  3. Médium: Követhetjük azt is, hogy milyen médiumról érkezik a forgalmunk. Például: email, social, banner, cpc.
  4. Kontent: Ezt abban az esetben szokás használni, ha azt akarjuk mérni, hogy egy ugyanarra az oldalra mutató link vagy hirdetés közül milyen formátum működik a legjobban (pl. sidebar vagy banner).
  5. Kifejezés: Ez általában fizetett hirdetések esetében hasznos, láthatjuk, hogy milyen kulcsszó vagy kifejezés juttatta el a látogatót az oldalunkra.

 


Cikkek, ahol írtunk már erről a témáról

link rövidítés - bit.ly használata

A link rövidítő célja, hogy a hosszú linkeket egy rövidebb linkké varázsolja. De emellett néhány trükkel sokkal többet is ki tudsz belőlük hozni! A cikkből az is kiderül, hogyan!
195 feliratkozó 4 nap alatt

A blog indulásakor azt ígértük, hogy transzparensek leszünk és sok olyan információt osztunk majd meg, amelyekből tényleg tanulni lehet. Itt a példa, hogy igazat mondtunk. :) Arról írtunk, hogyan gyűjtöttünk 4 nap alatt 195, 2 hét alatt pedig 500+ feliratkozót.