Keresőmarketing
Mi az a keresőmarketing?
SEM jelentése
A SEM a Search Engine Marketing angol kifejezés mozaikszava, rövidítése. A SEM magyarul keresőmarketinget jelent.
A keresőmarketing (SEM) két nagy részből áll:
- Keresőoptimalizálás (SEO)
- Keresőhirdetés (SEA / ADS)
A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization) célja, hogy egy weboldal az organikus találatok között a lehető legjobb pozíciót érje el.
Ezzel szemben a keresőhirdetések (Search Engine Advertising vagy Search Ads) célja, hogy a fizetett hirdetések, találatok közötti pozíciókban legyen minél előkelőbb helyen egy weboldal.
Keresőmarketing vs keresőoptimalizálás
Közös mind a két rendszerben, hogy kulcsszó alapon működnek. Vagyis az adott találatok (akár organikus, akár fizetett hirdetés) csak akkor jelennek meg, hogyha a felhasználó rákeres egy adott kulcsszóra, kifejezésre (keyword, query).
A keresőmarketing tehát a keresőoptimalizálás és a keresőhirdetések együttese.
- SEM = SEO + SEA azaz SEM = SEO + ADS
A legismertebb keresőhirdetések a világon:
- Google Ads (régen Google Adwords)
- Bing Ads