Title tag
Mi a title tag jelentése? Mi a SEO cím?
A keresőoptimalizálás kapcsán gyakran felmerülő kérdés: mi a SEO cím? A válasz egyszerű: a SEO cím, vagy más néven meta cím a SERP felületen és a böngészőfülön megjelenő keresési találatok max. 60 karakter hosszú címe. A Google kereső algoritmusa direkt rangsorolási tényezőnek tekinti a meta címet, így, ha szeretnénk tudatos SEO tevékenységet folytatni, akkor érdemes a megfelelő SEO címről gondoskodni.

Milyen a megfelelő SEO cím?
1. Tartalmazza a kulcsszót
A megfelelő SEO cím minden esetben tartalmazza a fő kulcsszót, vagyis azt a kifejezést, amire szeretnénk, hogy rangsoroljon weboldalunk. Esettanulmányok alapján feltételezhető, hogy előnyös a meta title első részén elhelyezni a kifejezést. Amennyiben lehetséges, érdemes alternatív, kapcsolódó long-tail kifejezéseket is elhelyezni a meta címben.
2. Max. 60 karakter hosszú
Fontos, hogy a meta title maximális hossza 60 karakter. Amennyiben ennél hosszabb címet adsz meg az oldalnak, akkor a keresőmotor levágja a fennmaradó részt. Ez csökkentheti a CTR értéket és negatívan befolyásolhatja az oldal átlagos pozícióját idővel. Ne felejtsd, hogy a karakter limitbe beletartozik a meta címben elhelyezett márkanév is. A márkanevet mindenképp a végére érdemes elhelyezni az elválasztóval együtt, így minden esetben ez kerül majd levágásra.

Egy scraper, például Screaming Frog segítségével nagyon gyorsan és könnyedén ellenőrizni lehet egy weboldal összes title tag elemét. A Screaming Frog külön listába szedi a megfelelő hosszúságú, a túl rövid és a túl hosszú SEO címmel rendelkező URL-eket, így gyorsan áttekinthetővé válik, hol van feladatunk.
Screaming Frog SEO képzés
12 magyarázó videó
Tanuld meg profi szinten használni a Screaming Frogot, ami az iparág vezető szoftvere. Nemcsak technikai SEO-ra, hanem tartalmi optimalizálásra vagy linképítésre is kiválóan alkalmas.

3. Figyelemfelhívó, de nem clickbait
Érdemes a meta title megadásakor figyelemfelhívó és a keresési szándékhoz kapcsolódó címet választani. Ez növelheti az átkattintási arányt, amely segíthet növelni a SEO teljesítményt. Azonban minden esetben kerüld el a clickbait cím használat, vagyis az olyan title tag megadását, amely valótlan és megtévesztő állítással csalja a felhasználót az oldalra. Ez az un. pogo sticking hatáshoz vezethet, vagyis ahhoz, hogy a felhasználó gyorsan elhagyja az oldalt és más találatra kattint. Ez a Google felé azt indikálhatja, hogy a saját weboldalad képtelen kielégíteni a keresési szándékot és idővel hátrasorol a keresőmotor.
Hogyan néz ki a title tag?
A title tag a HTML kódban található rész, amely tartalmazza a meta címet. Így néz ki a forráskódban:
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<title>A SEO cím, ami a böngészőfülön és a Googleben is megjelenik</title>
</head>
<body>
<h1>Elsődleges címsor</h1>
<p>Paragrafus az oldalon.</p>
</body>
</html>

Ahogy a fenti HTML kódban is látszik, a H1 tag és a title tag nem azonos. Míg az utóbbi a meta címért, addig az előbb a legmagasabb fokú címsorért felelős. Általában H1-es címet szoktak használni a weboldalak az adott oldal főcímeként.
A legtöbb modern CMS-ben, mint például a WordPress-ben, egyszerűen módosítható a meta cím a grafikus kezelőfelületen vagy plugin segítségével.
