Blog SEO beállítások: 13 pontos csekklista tippekkel spékelve
SEO beállítások

SEO beállítások: 13 pontos csekklista tippekkel spékelve

Van néhány olyan SEO beállítás, amit ha elvégzel, akkor könnyebben az élre törhetsz az utolsó rajtrácsról. Összegyűjtöttem 13 db olyan SEO beállítást, amit mindenképp ellenőrizz le a saját weboldalad kapcsán. A lépések mellett egyéb hasznos tippeket is hoztam.

Egy gyors ismétlés: a keresőoptimalizálás három klasszikus alapelemből tevődik össze:

  1. Technikai SEO: Milyen jól lehet indexelni a weboldal tartalmait?
  2. On-page SEO // Tartalmi SEO: Milyen jól optimalizált a tartalom a potenciális kulcsszavakra?
  3. Off-page SEO // Linképítés: Mennyire hiteles az oldal a Google (és mások) szemében?

A SEO beállítások leginkább az első két területet érintik, ezért ebben a cikkben ezekről lesz szó. És ezek felett is van a legnagyobb kontrollod.

Technikai SEO beállítások

A mai “aranyszövegünk” a következő:

Egy jó tech SEO setup áldás, de egy rossz pedig átok.

Mit jelent ez? A SEO beállítások jelentős részét technikai fronton kell megcsinálni vagy, ha a honlap nem képes rá, akkor fejlesztőnek kell lefejlesztenie. Úgyhogy ebben a cikkben ez lesz a leghangsúlyosabb fejezet.

1. Indexelési beállítások

A legelső lépés az, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy a Google megfelelően látja és indexeli a preferált URL-jeinket. Ez meglévő honlapok hibakeresése, honlap átalakítások, megújítások (pl. CMS migráció) vagy teljesen új weboldalak esetén is az egyik első lépés. Ennek többféle módszerrel is neki lehet ugrani.

„site:” keresési operátor

A legegyszerűbb, ha rákeresünk a honlapra a Google-ben a következő paranccsal:

site:atedomained.hu

A site: keresési operátorral gyorsan ellenőrizheted, hogy a Google mit tart az indexében rólad.

Site: operátor

Konkrét URL-re vagy kulcsszóra is kereshetsz. Azokat érdemes megnézned, amiket biztos szeretnél a Google-ben látni. Ha megtalálod ezeket, akkor annyit tudtál meg, hogy a Google látja és az indexben el is helyezte az ellenőrzött tartalmaidat. Hogy ennél biztosabbra menj, szükséged lesz a Google Search Console szoftverre. Mindjárt folytatjuk ezzel.

Ha nem látod a tartalmaidat, akkor ellenőrizd a következő dolgokat.

Site szintű noindex

A honlapok jelentős része WordPress-en fut, ezért a Beállítások -> Olvasás -> Keresőmotor láthatóság alatt győződj meg arról, hogy nincs bepipálva. A fejlesztők sajnos néha úgyfelejtik egy-egy átállás után.

Noindex beállítása WordPress-ben

A főoldal vagy bármilyen más URL forráskódját megnézve az index,follow meta robots címkét kell látnod.

Ha itt úgy tűnik, hogy minden rendben, de mégsem jelensz meg a Google-ben, akkor érdemes tovább menni.

Robots.txt fájl tesztelése

A robots.txt egy útmutató a keresőrobotoknak. A weboldalon a legegyszerűbb, de legkönnyebben elrontható fájl.

A robots.txt-ben különböző direktívákat (utasításokat) helyezhetünk el, amik megmutajták a robotoknak, hogy miként viselkedjenek a weboldal feltérképezése során.

Ez a fájl a domain root folderében érhető el: atedomained.hu/robots.txt

Esetleg az alábbi parancsot látod benne?

User-agent: *
Disallow: /

Ezzel bizony letiltunk minden user-agent-et! A csillag (*) azt jelenti, hogy minden keresőrobotra érvényes, a slash (/) pedig azt, hogy mindent letiltunk. Ha nem lenne ott a perjel, akkor minden robotnak megengednénk, hogy bejárja a teljes honlapot.

Nagyobb technikai fejlesztések, például CMS vagy domain migráció után érdemes ellenőrizni, hogy ne maradjon tiltva az átállást követően! Nagyon figyeljünk, mert csak néhány karakteren múlik, hogy letiltsuk a teljes weboldalunk indexelését.

Tehát az az első kérdés, hogy a weboldal feltérképezhető-e a Google botja számára? Megteremtettük-e az indexelés feltételeit?

Pro tipp: Érdemes megnézni versenytársak robots.txt fájlját! Ha még nem tetted, akkor szánj rá időt, és nézd végig a piacodon jelenlévő top szereplők robots.txt-jét. Megvizsgálhatod, hogy ők hogyan viszonyulnak a robotokhoz, kiket tiltanak esetleg ki vagy a weboldaluk mely részét zárják le előlük.

Az emag.hu robots.txt fájlja például itt érhető el: https://www.emag.hu/robots.txt

Érdekesség, hogy tiltják többek között az Ahrefs botot, de az is érdekes, hogy listázzák a sitemap-jeiket (ami egyébként egy best practice). A listában pedig a belső keresőoldalaikat tartalmazó oldaltérképet is meg lehet találni.

Ha erős a gyanúnk, hogy a robots.txt fájllal valami gond van, akkor használjuk a (régi) Google Search Console Robots Testing Toolját.

2. Google Search Console beállítása

Sokszor megdöbbenünk azon, hogy a Google Search Console még hány (akár több éve működő) weboldalnál nincs beállítva. Arról már nem is beszélve, hogy sokan a használatához sem értenek, pedig egy Analyticshez hasonlítva egyáltalán nem űrtechnika.

A GSC egy aranybánya, leginkább abban segít, hogy

konkrétan megmutatja milyen kulcsszavakra mennyi kattintást szereztünk a Google-ből, azokra a kattintásokra milyen megjelenítési számunk volt és milyen pozíciókban melyik URL-ünk van.

Fontos, hogy ezeket az infókat legfeljebb 16 hónapra visszamenőleg láthatjuk, onnantól kezdve, amint bekötésre került. Tehát, ha nem tudod, hogy van-e ilyen szoftveretek, akkor mindenképp kérdezz rá házon belül. Ha pedig nincs, akkor mielőbb kössétek be a domain szintű hitelesítést.

Search Console domain hitelesítés

Pro level tipp: a domain szintű hitelesítés ellenőrizhető DNS rekorddal. Erről bővebben a Patreonon olvashatsz: https://www.patreon.com/pappgabor

3. Vegyes kiszolgálás ellenőrzése

Ha már GSC, akkor azért van szükség a domain szintű hitelesítésre, hogy a teljes adatbázist megkapd a Google-től, hogyha esetleg vegyes kiszolgálásaitok vannak (vagy subdomaineket is használtok).

A vegyes kiszolgálás azt jelenti, hogy a weboldal http és https protokollon és/vagy www-vel, de www nélkül is elérhető.

Ezt nagyon gyorsan szintén egy site: kereséssel ellenőrizheted.

  • site:thepitch.hu inurl:www megmutatja, hogy van-e olyan URL az indexben, ami tartalmaz www-t
  • site:thepitch.hu -inurl:www ez az előző reciproka, egy kötőjel a különbség
  • site:thepitch.hu inurl:https
  • site:thepitch.hu -inurl:https

Így nagyon gyorsan láthatod, hogy miket indexelt a Google.

Mégegyszerűbb manuális teszt, ha beírod a tesztelni kívánt domaint a négyféle változatban, és megnézed, hogy a böngésző miként viselkedik.

Amit látni szeretnél: 3 verzió konzekvensen ugyanarra az 1-re irányít át.

Tipp: Minderre használhatsz egy crawlert is, például Screaming Frogot, hogy a belső linkhálózatot is ellenőrizd.

A lényeg, hogy csak egy verziót használj, és lehetőleg SSL hitelesítést a többiről pedig történjen automatikus 301-es átirányítás. A belső és külső linkeket is ennek megfelőlen építsd.

4. SSL protokoll

Még a mai napig találkozni akár nagy cégek weboldalaival is, amik nem használnak HTTPS kapcsolatot. Ez különösen a webáruházaknál fontos technikai feltétel. A Google pedig a rangsorolás során pozitívabban bírálhat el SSL tanúsítvánnyal rendelkező honlapokat.

Tipp: ha http-ről https-re migráltok, akkor minden URL-t át kell irányítani 301-el, valamint az adatbázisból is cserélni a belső linkeket. Utóbbit szintén sokat elfelejtik. Ha pedig más domainre álltok át, ami korábban https volt, akkor a régi domainen be kell állítani az SSL megújítást. Ha lejár a régi domainen az SSL cert, akkor eltörik az összes régi redirect.

5. Sitemap ellenőrzése és bekötése

Az oldaltérkép egy XML fájl, ami tartalmazza a honlap összes indexelésre szánt hivatkozását, egyéb adatokkal kiegészítve. Általános hiba, hogy nincs feltöltve a Search Console fiókba vagy egy korábbi, már nem létező sitemap van megadva.

Általában elég feltölteni a sitemap index fájlt, ami tartalmazza az összes sitemapet.

Ha még nem láttál oldaltérképet, akkor kezdésként megnézheted a miénket:

https://thepitch.hu/sitemap_index.xml

Ez egy sitemap index fájl, ami tartalmazza a bejegyzések, az oldalak és a kategóriák oldaltérképeket is.

Ha nincs ilyenetek, akkor hozzatok létre. Ha nem tudtok ilyet készíteni, akkor egyesével adjátok hozzá a sitemapeket a GSC felületén (ha több van).

A sitemap “szokásos helye”, elérési útvonala a https://peldadomain.hu/sitemap.xml

Pro tipp: Ha neked nem itt van, akkor beállíthatsz a sitemap.xml URL-ről egy 301-es átirányítást a sajátodra.

A sitemapre vonatkozó Google irányelvek, amik sokszor nincsenek szem előtt tartva:

  • A sitemap automatokusan frissüljön: ha egy URL-t noindexre állítunk, az kerüljön ki, ha egy hivatkozás megszűnik, az szintén, ha feltöltünk 100 új terméket, azt ne manuálisan kelljen hozzáadni, stb.
  • A sitemap csak 200-as válaszkódú – és indexable URL-eket tartalmazzon. Tehát ne szaladjon végig 3-4 átirányítási láncon vagy olyan se szerepeljen benne, ami no-indexre van állítva vagy épp 500-as szerver hibára fut.
  • Subdomainekre külön sitemap. Ha domain hitelesítést használunk és több subdomain is használatban van, akkor ezekre külön sitemapeket hozzunk létre.
  • A sitemap csak self-referring canonical (saját magára kanonikus) URL-eket tartalmazzon.

Ha mindez szuperül működik, akkor az utolsó lépés, hogy feltöltsük a Google Search Console Oldaltérképek menüjébe.

Oldaltérkép feltöltése a GSC-be

Sitemapre azért is van szükség, mert előfordulhat az, hogy vannak fontos oldalaink, de ezek “árvák”. Az árva oldalak olyanok, amelyekre kevésszer vagy egyáltalán nem hivatkoznak más oldalak a honlapon belül, és mivel nem csatlakoznak be a linkstruktúrába, a keresőrobotoknak nehezebb (vagy teljességgel lehetetlen) ezeknek a feltérképezése. Emellett a sitemapből sokkal gyorsabban értesülhet a Google egy új URL-ről, vagy egy régebbi tartalom frissítéséről, mintha a teljes oldalt fel kéne térképeznie. A sitemap tehát lerövidítheti azt az időt is, ami alatt a Google indexel egy-egy tartalmat.

6. Canonical beállítások

A canonicalt a Google, a Yahoo és a Microsoft alkotta meg még 2009 környékén, hogy könnyebbé tegyék a keresőrobotok életét. Ennek ellenére nagyon sok weboldal egyáltalán nem használ ilyet a forráskódban.

A canonical megmutatja két vagy több tartalom közül, hogy melyik az eredeti.

Ez jellemzően a kategória oldalaknál, szűrőknél probléma vagy ha a termékoldal url-e örökli a kategória útvonalat. Ha egy termék több kategóriában is benne van, akkor sokszorzhatjuk a termék URL-jeink számát.

A canonical használatánál fontos:

  • belső (és külső) linkhálózat építésekor mindig a kanonikus URL-t adjuk meg
  • átirányítást is csak self-referring canonicalra állítsunk be
  • figyeljünk a trailing slash-re is

A trailing slash az utolsó perjel egy link mögött.

Ennek a cikknek az URL-je a következő: https://thepitch.hu/seo-beallitasok/

Trailing slash nélkül pedig így néz ki (egy perjel nincs a végén): https://thepitch.hu/seo-beallitasok

Teljesen mindegy melyiket használod. Mi a perjeleset preferáljuk, nemes egyszerűséggel azért, mert tudjuk, hogy ott biztos vége az URL-nek. A lényeg, hogy a választott struktúra konzekvens legyen az egész oldalon, és az egyikről a másikra 301-es átirányítás legyen beállítva.

7. SEO bővítmény beállítása

Ez mind szép és szuper, de felmerülhet a kérdés, hogy hogyan tudom mindezt beállítani?

  1. Ha saját/egyedi fejlesztésű weboldalad van, akkor önszántadból sajnos sehogy. Mindenképp a fejlesztő(k) segítségét kell kérned.
  2. Ha WordPress alapú weboldalad van, akkor pedig telepítened kell egy SEO bővítményt.

Mi utóbbira legtöbbször a Yoast SEO-t szoktuk javasolni. Vannak nagyobb tudású bővítmények is a piacon (pl. RankMath), de ezek közül több inkább “tech heavy” usereknek valók. Kiemelkedő SEO teljesítményt bármilyen SEO bővítménnyel (vagy anélkül) is el lehet érni. TL;DR a Yoast SEO-val évek óta nem lehet melléfogni. Könnyű a beállítása, folyamatosan fejlesztik és karbantartják.

WordPress SEO képzés

Állítsd be velünk a Yoast SEO plugint weboldaladon!

Melyik a legjobb SEO plugin? Tényleg a Yoast a legjobb? Megéri a fizetős verziót megvenni? A képzés minden kérdésre választ ad. Lépésről lépésre bemutatja a Yoast SEO plugin telepítését, beállítását, és hasznos tippeket, trükköket és tanácsokat tartalmaz.

Képzés megtekintése

8. Teljesítmény és Core Web Vitals mutatók

A legtöbb weboldal esetén a Google már alapból a mobil nézetet fogja crawlolni és indexelni (mobile first crawling & indexing), ezért kifejezetten fontos, hogy mobilon is megfelelő legyen a weboldalad teljesítménye.

Nem véletlen használom azt a kifejezést, hogy “megfelelő”, konkrét számérték helyett.

Kicsit hüvelykujj mateknak tűnhet, de a technikai hátteret (oldalbetöltést, oldalméret, szerver válaszidő, stb.) érdemes hozzánézni a versenytársakéhoz.

Gyűjtsd egy listába a saját és a top 3 versenytársad különböző tartalmi formátumait. És válassz ki mindegyikre 1-1 minta URL-t, amit elemezni tudsz. Például:

  • főoldal
  • termékkategória oldal
  • termék oldal
  • szolgáltatás oldal
  • blogposzt

A sebességelemző szoftverekben pedig mindegyiket hasonlítsd össze. Így fogsz kapni egy egészséges képet arról, hogy mi a piaci átlag. Azon alul ne teljesíts, de nem kell 94%-os honlapodnak sem lennie. Itt mindig érdemes a piaci benchmarkot figyelni. Ha nem maradsz el jelentősen tőlük, akkor SEO téren nincs komoly félnivalód. Ha jobb is vagy náluk, akkor jó úton jársz. A Google 2023-as álláspontja szerint a sebesség és a CWV már nem számítanak önálló ranking signalnak, de ettől még egy gyors weboldal jó hatással van a SEO-ra és a konverzióra is. Ezért érdemes ezt normális keretek között “kimaxolni”, amennyire lehet, de nem kell túlzásokba sem esni.

9. Képek SEO beállításai

A websebességhez szorosan kapcsolódik a képek minősége és mennyisége egy-egy tartalmon belül. A képekről technikailag a következőket érdemes tudni:

  • Ne töltsük fel (jóval) nagyobb felbontásban, mint amekorrában a weboldalon ténylegesen látszani fog. Tehát, ha a blog szövegtörzse maxmimálisan 800 px széles, akkor felesleges feltöltenünk egy 1920 px széles képet a szövegbe, ha ráadásul fel sem lehet nagyítani.
  • Legyen beállítva a lazy load, azaz a lusta betöltés.
  • A képek fájlnevét is igyekezzünk kulcsszavak alapján optimalizálni. Tehát ne DSCI20230503.jpg legyen a fájlnév, hanem a “kulcsszo-kisbetuvel-kotojelekkel-elvalasztva.jpg”
  • Feltöltés előtt végezzük el a veszteségmentes tömörítést, pl. a tingyjpg.com oldalon. WordPress alá official bővítményük is van, több okosságot is tud.
  • A .jpg jobban tömöríthető mint a .png, tehát ha nem áttetsző háttérre van szükségünk, akkor válasszuk a JPG-t vagy, ha bátrak vagyunk, az új WEBP-t.
  • Töltsük ki a médiatárban az alt textet, azaz a helyettesítő szöveget. Röviden írjuk le, hogy mi látható a képen. Úgy válasszunk képeket, hogy körülírják a kulcsszavainkat.

A fájlnév generálását és az alt text kitöltését automatizálni is lehet. Ez főleg nagy webshopoknál lehet érdekes. A fejlesztőket megkérhetjük, hogy oldják meg a feltöltött kép újraméretezését, veszteségmentes tömörítését, a fájlnév megadását és az alt text beállítását is. Utóbbi kettő esetében például a feltöltött termék neve és attribútumai alapján adja meg ezeket az értékeket.

Bár a képek SEO beállításainak nagyon kicsi a “a SEO-hoz hozzáadott értéke”, néha pont ezeken az apróságokon múlik, hogy megelőzöd-e a konkurenciát vagy sem.

10. Átirányítások beállítása

Van néhány háromjegyű szám, amire mindig oda kell figyelni, ha SEO-zol:

  • 404: legyen szabályos 404-es hibaoldalunk, amin tájékoztatjuk a felhasználót, hogy az URL megszűnt vagy hibásan került beírásra. A 404-eket mindenképp logoljuk és időnként elemezzük!
  • 301: ha egy URL megszűnik vagy komplett URL struktúrát módosítunk, akkor mindenképp állítsunk be azonnal 301-es átirányítást! Ezzel jelezzük a Google felé, hogy a tartalom végleg megszűnt, és mit kínálunk helyette.
  • 302: ezt a válaszkódot akkor használjuk, ha ideiglenes átirányításról van szó.

Tartalmi SEO beállítások

Tartalmi fronton már sokkal kevesebb az a klasszikus SEO beállítás, amit csak be kell kapcsolni, működik és teszi a dolgát. A tartalom során sokkal inkább a minőségi, értékes tartalom készítése a cél. De mégis van néhány olyan dolog, aminek bár technikailag meg kell teremteni a feltételét, mégis a tartalmi részhez sorolom.

A három legfontosabb SEO faktor:

  • URL
  • Title
  • H1

Ha egyedi CMS-el van dolgod, és a fenti három faktor nem következik egymásból, akkor instant hátrányból indulsz. Ha WordPress-t használsz, akkor egy jól megválasztott kulcsszó és egy megfelelő címadás (ahol a kulcsszó lehetőleg  a title elején szerepel) már fél siker lehet.

11. Keresőbarát URL struktúra: beszédes URL-ek

A három közül tehát az egyik legfontosabb rangsorolási faktor az URL. Törekedj arra, hogy mindig rövid és beszédes URL-t adj meg, ami tartalmazza a kulcsszót lehetőleg minél előbb, ragozatlan formában.

Sok olyat láttunk már, hogy a rendszer (ha nincs külön slug megadva) nem a címből generálja az URL-t, hanem a page id alapján.

WordPress esetén a Beállítások -> Állandó hivatkozások -> Állandó hivatkozások struktúrája menüpont alatt tudod megadni a kívánt beállítást.

WordPress állandó hivatkozások átállítása

Tehát először tudnod kell, hogy mi az a kulcsszó, amire optimalizálod a tartalmat, majd utána állítod be a slugot.

Webshopok esetén gyakran visszatérő kérdés, hogy hogyan is épüljön fel a kategória-alkategória-termék URL struktúra.

  • Kategóriák esetén célszerű követni a “/fokategoria/alkategoria/alkategoria/” felépítést. Emellett analitikai szempontból jó döntés lehet valamilyen azonosítót rakni a struktúrába, hogy tudjuk, épp kategória oldalakat vizsgálunk. Ez lehet mondjuk a “category” részlet is. Ezzel bár magunkon segítünk, a versenytársaink is könnyebben elemezhetnek minket.
  • Ez bár egyéni preferencia, én termékek esetén azt szoktam javasolni, hogy ne kerüljön bele az URL struktúrába a kategóriák fastruktúrája. Legyen egyszerűen csak annyi, hogy /product/marka-modell-termeknev-id-stb/.

Ha nem működik megfelelően a canonical a webshopon, és egy termék több kategóriában is szerepel, akkor duplikációt érünk el, ami hosszú távon komoly problémákat okozhat. Több webshop ezt úgy oldja meg, hogy bár vizuálisan a böngészősávban beleteszi a fastruktúrát (létező linket mutat), de a canonical már teljesen más URL-t tartalmaz.

Ezt valahogy a következőképp kell elképzelni:

Nike Airmax

Van egy Nike cipő, ami egy webshopon két kategóriában is szerepel:

  • Férfi sportcipők: https://legjobbcipok.hu/ferfi/sport/nike-air-max-90-gtx-gore-tex-dj9779-002-black
  • Sportcipők férfiaknak: https://legjobbcipok.hu/sport/ferfi/nike-air-max-90-gtx-gore-tex-dj9779-002-black

Itt duplikált tartalmakról beszélünk, mert bár más az URL, a termék pontosan ugyanaz. Ilyenkor a canonicallal kell játszani.

1. Az egyik opció, ha valamelyik kategóriát kinevezzük “főnöknek”, például a nem szerinti bontást. Akkor a canonical kód így fog kinézni:

<link rel="canonical" href="https://legjobbcipok.hu/ferfi/sport/nike-air-max-90-gtx-gore-tex-dj9779-002-black" />

2. Vagy kiszedjük a kategóriát az URL-ből:

<link rel="canonical" href="https://legjobbcipok.hu/termek/nike-air-max-90-gtx-gore-tex-dj9779-002-black" />

Én egyiket sem javaslom. A legtisztább megoldás, ha a termék URL-jében eleve nem helyezzük el a kategória útvonalat.

12. Meta adatok: page title és meta leírás

Ha egyedi technikai setuppal dolgozunk, akkor a fejlesztőket kérjük meg arra, hogy lehessen módosítani az admin felületről a page title és a meta description értékeket.

WordPress esetén ezzel nem lesz gondunk, bármelyik SEO bővítmény alapból tudni fogja ezt.

Ha létrehozunk egy új tartalmat a címadás és a meta leírás megadása során vegyük figyelembe a SEO szövegírás szabályait.

13. Rich text, WYSIWYG

Évente néhány alkalommal belefutunk abba, hogy az ügyfél nem fér hozzá a weboldal adminisztrációs felületén szövegformázási opciókhoz. Ez azért van, mert a CMS nem rich text editort használ. Ilyenkor kérni kell a fejlesztőt, hogy ne csak egyszerű HTML mezők legyenek, hanem tegyen be valamilyen editort.

De addig is, amíg ez a fejlesztés elkészül, nem vagyunk meglőve, mert bármilyen online html szerkesztőt is tudunk használni. Én a következőt szoktam ilyen esetben:

https://html-online.com/editor/

A bal oldali osztott képernyőre bármilyen szövegszerkesztő programból copy-paste berakhatod a szöveget, és a jobb oldali részén kidobja neked a hozzá tartozó html kódot.

Itt érdemes egy formázás tisztítással kezdeni (clear formatting gomb), majd újból manuálisan beállítani a kívánt formázást. Így tiszta kódot kapsz. A stílusért pedig a weboldal CSS kódja fog felelni.

Online HTML editor

Összegezve

Ahogyan a bevezetőben is kezdtem:

Egy jó tech SEO setup áldás, de egy rossz pedig átok.

Egy technikailag jól összerakott weboldallal könnyű és élvezet dolgozni, míg egy elavult honlappal nehéz és körülményes. Nézzétek át házon belül a cikkben bemutatott SEO beállításokat:

  1. Indexelési beállítások
  2. Google Search Console beállítása
  3. Vegyes kiszolgálás ellenőrzése
  4. SSL protokoll beállítása
  5. Sitemap ellenőrzése és bekötése
  6. Canonical beállítások
  7. SEO bővítmény beállítása
  8. Teljesítmény és Core Web Vitals mutatók
  9. Képek SEO beállításai
  10. Átirányítások beállítása
  11. Keresőbarát URL struktúra
  12. Meta adatok
  13. Rich text editor

Ha az alapok rendben vannak, utána lehet menni mélyebbre és még több okos dolgot lefejleszteni. Az alza.hu és az emag.hu például már automatikusan generált tartalmakkal is tud jó helyen rangsorolni. Csak nézzük meg ezt a példát:

Legjobb nyomtató

Míg más piaci versenytársak banális technikai hibákat vétenek:


Hozzászólások

Moderáld magad – vagy mi fogunk. :)
Na jó, nem fogunk, szóval csak ésszel!