Blog Interjú Tóth-Czere Péterrel, a Digital Cube Conf előadójával
toth-czere péter interjú
Írta:

Interjú Tóth-Czere Péterrel, a Digital Cube Conf előadójával

Bár a koronavírus a Digital Cube eredeti időpontját is elsodorta, de reméljük, hogy az új időpontban (2020. október 15-16.) már semmi nem áll utunkba, hogy másodjára is megtartsunk az ország legnagyobb analitika, PPC és SEO konferenciáját.

Az extra idő pedig jó lehetőség arra, hogy sokkal alaposabban és mélyebben megismerjétek az előadókat, a háttérsztorijukat és azt is, hogy miről fognak majd előadni a Cube-on októberben.

SEO téren elsőként Tóth-Czere Petivel beszélgettünk, aki érdekes dolgokat osztott meg magáról, a múltról és a jelenlegi munkájáról is.

Hogy kerültél erre a területre? Mióta foglalkozol online marketinggel?

tóth-czere péterHúha, ezt nem is követem már nagyon. Mivel alapvetően teljesen más területen dolgoztam előtte, így két fázisa volt az online marketingnek az életemben.

Először 2007-2008 körül, amikor eldöntöttem, hogy ezzel akarok foglalkozni, de még épp minőségbiztosító voltam az MKB-nál, majd még ugyanitt folyamatszervező.

De itt már aktívan készültem a váltásra és minden nap tanultam valamit.

A váltás 2009-2010 körül jött el, körülbelül két évnyi felkészülés után, amikor már felelősségteljesen tudtam munkát elvállalni, pénzért, marketing témában.

Előtte inkább ingyen dolgoztam be a nappali műszak mellett, hogy legyen gyakorlatom.

Pontosan milyen területtel foglalkozol? Miért azzal és nem mással?

Amióta belevágtam a marketinges létbe, nincs megállás. Voltam családi kkv-nál mindenes marketinges és kezeltem PPC kampányokat, Facebook és Insta oldalt, írtam szöveget, terveztem blogot és blogger csapatot rekviráltam hozzá. Kezeltem a webanalitikát, a SEO feladatokat, de még havi kétszer rakodtam dobozokat is. 🙂

Utána már dedikáltan, mint SEO és tartalommarketing szakértő kerültem a Telenorhoz és ott dőlt el, hogy ez lesz az irány, ami engem a legjobban foglalkoztat.

Ez a téma lett, ami miatt végül a saját ügynökséget is létrehoztam. Ami bár SEO és tartalommarketing céllal jött létre, elég hamar nőtte ki magát full service irányba. Egyszerűen erre volt igény az ügyfelek részéről.

Hogy miért a SEO és a tartalommarketing? Jó kérdés.

Mindig is adat párti voltam, imádtam a méréseket, a statisztikákat és ezekkel varázsolni. De mellette iszonyatosan grafomán is voltam egyszerre. Ennek a két ellentétnek lett szerintem alapvetően a végeredménye a SEO és a tartalom.

Persze az is motivált, hogy jól láthatóan ezeken a területeken mérhetetlen mennyiségű kókler volt/van a piacon és engem zavart, hogy emberek átvernek másokat. Ez már inkább egyfajta szentimentális küldetéstudat volt a háttérben.

Ma már, ahogy bővült a csapat és a feladatok köre, sokkal több stratégiai tanácsadás és tervezés is van a feladataim között, mert ez így már egy nagyon komplex mix és nehéz sok esetben átlátni. A SEO-s vonal mellett talán ez az, amit még nagyon élvezek csinálni.

Mi volt a legmeghatározóbb élményed a területtel kapcsolatban?

Két nagyon fontos eleme volt annak, hogy miért akarom ezt csinálni és miért akarom jól csinálni.

Az egyik egy olyan ügyfél volt, akinek végül pro bono dolgoztunk. Egyszerűen azzal keresett meg minket, hogy a harmadik marketinges csapat húzza le és lassan tönkremegy, tudunk-e tanácsot adni. Végül talpra állt, de izgalmas fél év volt. Ez megmutatta milyen felelősség van nálunk.

A másik már inkább személyesebb szál. Mikor építettük az ügynökséget a feleségemmel közösen, volt egy pillanat, amikor a 8 órás telenoros munka mellett a 8 órás saját munka már sok volt és kórházba kerültem. Azóta egészen tiszta a kép, hogy csak SEO-val akarok foglalkozni, mert azzal tudok szerintem a legtöbb “jót” tenni.

Mi a legnagyobb félreértés, amivel mindig meg kell küzdeni a munkád során?

Ez egyszerű.

A legáltalánosabb, bár hál istennek ez már kikopó félben van, hogy a SEO az kamu. Éveken át ez volt a legnagyobb gát.

Persze mindig voltak pionírok, akik már látták a jövőt és volt munka. De 3-4 évvel ezelőtt is voltak olyan időszakok, amikor minden típusú marketing munkát kért tőlünk az ügyfél, mert szeretett velünk dolgozni, de a SEO olyan volt, mintha mordori nyelven szólaltam volna meg.

Ami maradt, hogy milyen eredményeket és milyen időtávban lehet elvárni a SEO-tól. Ezzel napi szinten foglalkozunk. Ma már nem is olyan nagy kihívás talán.

Mi volt a legnagyobb kudarc a munkád során?

Szakmai kudarc, mint SEO-st szerencsére nem ért. Mindig is szőrszálhasogató és maximalista voltam magammal szemben. Bár ez kifelé szerencsére nem látszik annyira.

De kudarcként éltem meg azt, amikor egy hazai nagyvállalattal elkezdtünk együtt dolgozni, minden szépen elindult, majd menet közben derült ki, hogy olyan munkát is ránk bíztak, amire házon belül fájt már a foga valakinek… Egy ilyen szituból nehéz jól kijönni.

Ma már másképp kezelném azt a helyzetet is és több, mint valószínű, hogy meglennének most is ügyfélként. Ami jó lenne, mert nagyon bírtam az ottani csapatot.

Mi volt az eddigi legnagyobb falat?

Eddig a legnagyobb kihívást az egyik első nemzetközi ügyfelünk adta. Mivel már több mint 3 éve megvan, így elárulom a végét előre: megugrottuk.

Nemzetközi piacra dolgoznak, 5 nyelvű oldallal, ami oldal 4 különböző CMS rendszerben futott még akkor, 7 különböző domain-subdomain kombinációval.

Itt kellett kb 3 hónap, mire átláttuk rendesen, hogy mit-hol kell állítani. Azóta a helyzet normalizálódott és a 3 év tökéletesen elég volt arra, hogy egy elég kompetitív piacon is, mint kisebb szereplő, szép szeletet hasítsanak ki maguknak a tortából.

Honnan jött a CoffeeBreak Consulting elnevezés? Mit jelent? Volt más alternatíva helyette?

Nagyon jó kérdés! Talán ezen gondolkoztam a legtöbbet, mikor belevágtunk. Rengeteg egyéb ötlet volt menet közben, hogy legyen benne valahogy a content, az optimalizálás, a marketing szavak valamelyike, vagy legyen mozaikszó, vagy legyen valami trendi (amivel végképp nem tudtam azonosulni, mert nem vagyok az a trend követő típus). Végül azért kötöttünk ki ennél, mert: alapvetően van benne egy nagyon pici humor, ami nekem fontos mindenhol.

Vallom, hogy ha egy dolgot meg lehet beszélni faarccal és komolyan, de meg lehet beszélni vigyorogva is, akkor az utóbbi jobb.

Másrészt volt egy olyan üzenete is, hogy egy kávé szünetnyi idő is elég sok esetben arra, hogy nagyon jó dolgokat találjunk ki egy ügyféllel közösen.

Nekem ezt a két dolgot jelenti.

Fun fact, hogy a név miatt már keresett minket specialty kávét forgalmazó webshop is.

Miről fogsz előadni a Digital Cube konferencián?

A konferencián arról fogok majd beszélni, hogy milyen SEO eredményeket lehet elérni akkor, ha nincs a SEO portfólióban linképítés.

Fontosnak tartom ezt a témát kiemelni, mert tény, hogy a linképítés az egyik legjobb SEO eszköz, de sokan félnek tőle és drágának találják.

Ilyenkor jó megoldás, ha az oldalt maxoljuk ki. A folyamat szerintem hosszabb, de ugyanúgy működik és szép eredményeket lehet vele hozni.

Példaként 2 eltérő piac és eltérő verseny:

Ez valamivel nagyobb és pörgős téma, nehezen hozható versenytársakkal. KKV-ként előzi be most a legnagyobb multikat is.

google search console grafikon

Ez meg egy niche téma, marginális, de annál hamarabb vásárló közönséggel és rettenetesen nagy versennyel.

GSC grafikon

Ha már konferencia: melyik volt a legjobb konferenciaélményed eddig? Mitől volt ez a legjobb?

Néhány évvel ezelőtt a HVG felkért, hogy legyek a szakmai partnerük az épp aktuális tartalommarketing konferenciájuk megszervezésénél. Ez önmagában elég lett volna.

De a konferencia után záporoztak a mailek, hogy mennyire jó volt, mennyire tetszettek a résztvevőknek a témák.

Elő is adtam ott, ami után a helyszínen is tök sokan jöttek oda csak beszélgetni és kérdezni akár.

Ez nagyon jó élmény volt, ráadásul a HVG következő évben is felkért, amikor már Tartalommarketing és SEO lett a téma.

Ha most épp nem ezen a területen dolgoznál, akkor mivel foglalkoznál? Mi az álommunkád?

Hát nehéz dolog, mert azt érzem, hogy ez az álom munkám. Azt a munkát végzem, amiben jó vagyok, ráadásul a párommal közösen…

Ha nem marketinggel foglalkoznék, akkor szerintem a másik irány a hatékonyság lenne. Most is egyike vagyok annak a pár embernek, aki certifikált GTD tréner itthon és igyekszem minél több helyen foglalkozni azzal, hogyan lehet hatékonyan dolgozni/élni/lenni.

Ez szerintem a mostani elég sztresszes világban fontos dolog. Rengeteg visszajelzést kapok, hogy nyugodtabbak a tanítványaim a tréningek után.

Emiatt is készítettem el most rohamtempóban egy online képzést Todoist témában, hogy más is úgy tudjon hatékony lenni, ahogy én is élem a (munka)napjaimat. Szerintem nagyon fontos, hogy legyen egy biztos fókusz pont mindenkinek az elintézendő feladatokkal kapcsolatban, mert a “mindenhol van Post-it” megoldás megbízhatatlan. Erre most a legjobb megoldás az volt, ha megosztom, hogy én hogyan dolgozom home office-ban már évek óta.

Zárásként van esetleg bármi tanácsod azok számára, akiket érdekel SEO területe vagy maga a konferencia?

Akit a SEO, vagy a tartalommarketing érdekel, azt csak arra tudom bátorítani, hogy mélyedjen el benne jobban. Nagyon tág téma és könnyű csak a felszínt kapargatva elhinni, hogy már mindent tud az ember.

Ilyenkor mindig keresni kell adatokat, amit lehet elemezni és majd azok rávilágítanak, hogy tényleg mennyire tudunk mindent.

Az ilyen mélyebb tudás megszerzésére szerintem tökéletes a Digital Cube Conf. Ezért is örülök, hogy idén én is előadhatok majd.

digital cube conf

Digital Cube Conf: Magyarország legnagyobb dedikált Analitika, PPC és SEO konferenciája.


Hozzászólások

Moderáld magad – vagy mi fogunk. :)
Na jó, nem fogunk, szóval csak ésszel!