A YouTube keresőoptimalizálás alapjai és haladó tippek
Ebben a cikkben
A YouTube a világ második legnagyobb keresője, ennek ellenére sokak számára egy igencsak elhanyagolt csatorna SEO szempontból. A YouTube keresőoptimalizálásnak köszönhetően azonban könnyen előrébb tudjuk hozni a saját videóinkat egy-egy keresésre. És ez nem is olyan bonyolult, mint azt sokan gondolják.
A YouTube SEO alapjai
Ahhoz, hogy egy videót megfelelően tudjunk optimalizálni, az alábbi fő tényezőkre érdemes odafigyelnünk:
- A YouTube csatorna optimalizálása
- Videós kulcsszavak felkutatása
- Saját videó elkészítése
- Videó feltöltése kulcsszó + SEO fókusszal
- Megtekintések szerzése
Ezzel az 5 lépéssel nagyon sokat tudunk azért tenni, hogy a videóink jobb helyen szerepeljenek 1-1 YouTube-os keresés során.
A YouTube csatorna optimalizálása
Itt 3 egyszerű elemre érdemes figyelni:
- Válassz jó nevet a csatornának
- Add meg jól a leírást
- Figyelj oda a kulcsszavakra
Ha egy olyan csatornát indítunk, ami egy határozott tematika mentén épül majd fel, akkor érdemes már a csatorna címét is tudatosan megválasztani.
Itt hasznos egy jól megjegyezhető fantázianevet kitalálni és ezt kiegészíteni a fő témával, kulcsszóval.
Ha például egy online marketinges blog csatornát akarunk indítani, akkor választhatjuk a „The Pitch – online marketing videók” nevet. Ezzel van egy márkanevünk (The Pitch) és a témát is ki tudjuk jelölni (online marketing videók).
Arra figyeljünk, hogy ne halmozzuk a kulcsszavakat a címben, azaz tényleg inkább címnek nézzen ki, ne csak kulcsszavak felsorolásának. A Shapr3D esetében ez jelenleg így néz ki:
Ezt követően adjuk meg csatorna leírását (description-jét). Itt ügyeljünk arra, hogy jól írjuk le, hogy miről szól a csatorna, és figyeljünk arra, hogy itt se halmozzuk a kulcsszavakat.
A kulcsszavak megadásánál is az alábbi oldalon tudjuk megtenni:
- kattintsunk a YouTube oldalának jobb felső sarkában lévő profilképre
- válasszuk a „Videókezelő” lehetőséget (Creator Studio)
- Bal oldalt keressük meg a „Csatornabeállítások” gombot (Channel)
- ott a „Speciális” almenüpontot (Advanced)
- Állítsuk be az országot majd a „kulcsszavakhoz” írjuk be a keyword-öket
- A kulcsszavakat szóközzel válasszuk el, ha pedig párosítani szeretnénk kifejezéseket, akkor használjunk idézőjelet (pl: „3D modeling”).
A Shapr3D YouTube optimalizálásánál ezeket az adatokat adtam meg elsőként:
Videós kulcsszavak felkutatása
Mielőtt vadul nekiállunk a kulcsszókutatásnak; érdemes tudni, hogy videós szempontból két típusú kulcsszó létezik:
- normál kulcsszó
- kifejezetten videós kulcsszó
A normál kulcsszavaknál csak akkor kapunk videót találatként, ha konkrétan a YouTube-on keresünk. Míg ha videós keywordre keresünk, akkor már a Google találatok között is megjelenhetnek videók.
Ezt azért jó tudni, mert ha jól optimalizálunk egy-egy kifejezést és ott releváns a videós tartalom, akkor nemcsak a YouTube hanem a Google találatok között is egyszerre ott tudunk lenni.
A videós kulcsszavak között vannak a „how to” jellegű kifejezések például, vagy azok is, ahol sokkal valószínűbb, hogy videós tartalmat keres egy felhasználó (pl: „nyakkendő kötés”, „parketta felcsiszolása”).
Ha szeretnél jó keyword research-öt csinálni, ezt a kulcsszókutatásról szóló cikket olvasd el mindenképp.
Ha pedig még ennél is jobban el akarsz mélyülni a témában akkor érdemes ezt a képzést végigcsinálnod:
7 haladó és profi kulcsszókutatási technikát mutatok be benne.
Saját videó készítése
Egy jó videónak ezek az ismérvei a YouTube szerint:
- mennyien nézték meg eddig a videót (pl 35 ezren)
- meddig nézték meg átlagosan a videót (pl 50%-ig)
- feliratkozók száma a videó megtekintése után
- közösségi oldalon mennyien osztották meg
- mennyien jelölték „kedvenc”-nek
- mennyien kedvelték (thumbs up)
- mennyire hiteles maga a csatorna
A YouTube saját analitikája sokat segíthet ennek a feltérképezésében: https://www.youtube.com/analytics?o=U
Általános tanács az, hogy az 5 percnél hosszabb videók jobban szoktak jellemzően teljesíteni, mint az ennél rövidebb videók.
Videó feltöltése SEO fókusszal
A YouTube az alábbi elemeket kifejezetten elemezni szokta egy-egy videó feltöltése során és felhasználja a rangsorolásnál is:
1. fájl neve
- tartalmazza a kulcsszót (pl: 3d-modeling.mp4)
2. videó címe
- legyen benne a kulcsszó
- legyen 5 szónál hosszabb
3. legyen hozzá felirat
- user value-t ad és növelheti a kulcsszósűrűséget is
4. ajánlott videóként legyen beállítva
- Channel Settings / Featured Video oldalon be tudjuk állítani hogy ajánlja az adott videót más videók lejátszása során ha az releváns lehet
5. adjunk hozzá leírást (description)
- az első 25 szóban legyen ott a kulcsszavunk
- tegyük bele a saját weboldal linkjét a leírásba
- legyen minimum 250 szavas a description
- akár több változatban is legyen benne a keyword
6. használjunk címkéket (tag)
- utaljon a videó tartalmára
- akár a versenytársak nevét is használhatjuk
Ha a videót feltöltöttük és mindenki számára elérhető már (public), akkor áttérhetünk a következő lépésre.
Szerezzünk megtekintéseket
Minél több lesz a valódi megtekintés egy videón, annál nagyobb eséllyel indul majd el felfele a rangsorban egy-egy keresés során. Ezért promótálhatjuk is az adott videót. Akár ingyenes, akár fizetős formában. Ha maradunk az ingyenes verziónál, akkor kirakhatjuk:
- a saját weboldalunkra,
- céges blogra,
- az email aláírásunkba,
- a közösségi oldalinkra
- fórumokra,
- más szakmai blogokra.
Ha a fenti lépéseket betartod, akkor jó eséllyel indulsz versenybe azért, hogy a videóid a találati listák elején legyen az általad kiválasztott kulcsszavakra.
Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Akkor iratkozz fel és küldünk egy emailt, ha hasonló cikket írunk!
Hozzászólások
Moderáld magad – vagy mi fogunk. :)
Na jó, nem fogunk, szóval csak ésszel!