Blog Facebook borítókép méret – Mekkora képet válasszak?
Írta:

Facebook borítókép méret – Mekkora képet válasszak?

Ebben a cikkben hasznos és praktikus tanácsokat találsz arra vonatkozóan, hogy 2020-ban milyen Facebook borítókép méreteket érdemes használni. Sőt mindenhol készítettem Photoshop (PSD) templateket is, amelyeket le is tudsz ingyen tölteni.

Miért jó ez?

A Photoshop temaplatet felhasználva nem kell bajlódni a beállításokkal, méretekkel.

Ha nem használsz Photoshopot, mert túl bonyolult és körülményes – semmi gond. Igazából nem is kell mindenkinek webdesignernek lenni.

Mielőtt beleugrunk az agyzsibbasztó pixel méretek tengerének tanulmányozásába, pár hasznos gondolat és történés a Facebook változtatásokról és magának a social médiának az online reputációra gyakorolt hatásáról.

Az elmúlt pár évben a közösségi médián való erős jelenlét – már igazából nem előny, hanem minimum követelmény (jellemzően a B2C piacon). Nincs ez másként 2019-ben sem. Ezért kulcsfontosságú, hogy az online reputációnk kialakítása során ne kövessünk el amtőr hibátakat. Egyszerű dolgokra érdemes gondolni ilyenkor, mint például:

  • nincsenek megfelelő módon szerkesztve az általunk használt képek (rossz képméret)
  • rossz minőségű képet használunk (nem éles, nem elég világos stb.)
  • nem vesszük figyelembe a Facebook kék alapszínét hirdetésekhez használt szövegek és képek választásakor stb.

Fentiek alól nem kivétel sem a céges oldal, sem egy márka, és még az egyéni oldalak sem.

Ahogy említettem a közösségi média óriási szerepet játszik mind a civil, mind az üzleti életünkben. A Facebook pedig továbbra is a világ legnagyobb közösségi oldala. Több mint 2 milliárd (!) aktív felhasználóval. A növekedés nem állt meg sem a felhasználók számát illetően, sem a technológia fejlesztések terén sem. Évente többször változik a platform algoritmusa, kezelőfelülete és ezzel együtt minden tudás, ami „múlt hónapban még tudtunk” frissítésre szorul.

facebook zero algoritmus változások

facebook zero algoritmus változások FELIRAT

Több mint 1 éve (2017. ősz) a Facebook új, jelentős algoritmus frissítést mutatott be, ami a hírfolyamon megjelenő tartalmakat befolyásolja. Konkrétan drasztikusan lecsökkentette az üzleti oldal tartalmának láthatóságát és elérését a felhasználók előtt. A Facebook egyik szakértője, Mari Smith ezt a frissítést Facebook Zero-nak nevezte el és azóta jellemzően mindenki így hivatkozik rá:

A “Facebook Zero” algoritmus újdonságai

Tartalmak, amelyek kevesebb láthatóságot kapnak:

  • Üzleti oldal bejegyzések (business page post)
  • Clickbait bejegyzések (clickbait post)
  • Embereket “láncként” említő bejegyzések
  • Politikai ellentmondásokhoz vezető bejegyzések

Tartalmak, amelyek megjelennek a hírfolyamban:

  • Barátok és ismerősök által posztolt tartalom
  • Megosztott tartalom a barátoktól és a családtagoktól
  • Hiteles kommentekkel rendelkező tartalom
  • Csoportos beszélgetéseket kezdeményező tartalom
  • Nagyon pontosan célzott hirdetések

Facebook kép szövegtartalmának ellenőrzése

Az elmúlt években 20%-ban volt maximalizálva a képen látható szöveg aránya Facebook hirdetések esetében. Habár a Facebook megváltoztatta ezt a 20%-os szabályt a hirdetések esetében és elfogad képeket hirdetésfeladásnál, ahol magasabb ez a százalékos arány. De a Facebook algoritmus továbbra is komolyan figyelembe veszi a kép-szöveg arányt, amikor a hirdetés megjelenítéséről beszélünk.

Továbbra is szöveg nélküli képek vannak preferálva és nem hivatalosan továbbra is kb ez a 20%-os arány él. Tömören a lényeg:

Minél kevesebb a szöveg a képen, annál jobban tud a hirdetésünk „futni”.

Természetesen sok minden egyéb is befolyásolja. De a kép-szöveg arányt mindenkép érdemes hirdetés feladás előtt ellenőrizni. Ehhez van a Facebooknak saját ellenőrző eszköze (a Text Overlay), ami már szintén nem %-os arányt ad meg, de a következő kategóriák szerint osztályozza a képet:

  • Ok – a hirdetés normál módon fog megjelenni
  • Low – kevés szöveg
  • Medium – közepes mennyiségű a szöveg
  • High – túl sok a szöveg rajta, a hirdetés valószínűleg el se indul

Alább grafikával illusztrálva található az összes fontos Facebook képméret (pl: fejléc méret vagy háttérkép méret vagy akár poszt képmérete) a konkrét dimenziókkal, és néhány hasznos tippet is tartalmaz, amelyek segítenek abban, hogy minél jobb fotókat használjunk a közösségi média platformon.

Facebook Business Page képméret

A márkánk/üzletünk imázsának kialakítása kulcskérdés. Ha az első benyomás negatív, amikor egy új ügyfél/vásárló találkozik velünk a virtuális világban (vagy akár a való életben) egy szempillantás alatt veszítjük el őt – akár örökre. Ezért fontos, hogy a Facebook oldalunkat is készítsük fel a pozitív első találkozásra.

Töltsünk ki minden fontos adatot, elérhetőséget, nyitvatartási időt, weboldal címet stb. Mindemellett fordítsunk figyelmet a Facebook üzleti oldal borító méretre és minőségre. Ha nem jól állítjuk be a méretet, akkor elmosódott lesz és jellemzően el is csúszik a kép. Végeredményként pedig rossz reputáció fog kialakulni a cégedről és rólad.

  • Profil kép: 180 x 180 pixel. Optimális megjelenés a 160 x 160 méretnél lesz, ha négyzet alakú képet töltünk fel (360×360, 720×720 or 960×960). Facebook profilkép keretének a mérete (frame size) az 183×183 pixel.
  • Facebook borítóképek méret: 828 x 315 pixel (851x315px személyes profilon)
  • Hírfolyam link képméret: 1200 x 900 pixel
  • Hírfolyam link képarány: 4:3
  • Desktop hírfolyamban megjelenő kép: 470 x 470 pixel
  • Mobile hírfolyam hírfolyamban megjelenő kép: 626 x 840 pixel
  • Jobb oldali oszlopban megjelenő kép: 254 x 133 pixel
  • Szöveg: Desktopon megjelenő hírfolyamban (desktop news feed) 500 karaktert, mobilon 110 karaktert, míg a jobb oldali oszlopban 90 karaktert lesz megjelenítve.

facebook business page képméret

Video, Carousel és App méretek

Facebook Video képméret

  • Thumbnail képméret: 1200 x 675 pixel
  • Aspect ratio: 16:9 vagy 1:1
  • Video: h.264 tömörítés, fix frame szám (max 30 fps)
  • Formátum: .mp4 kiterjesztés
  • Audio: sztereo aac, legalább 128kbps ajánlott
  • File méret: egészen 4gb-ig
  • Jobb oldali oszlopban megjelenő kép: 254 x 133 pixel
  • Szöveg: Desktopon megjelenő hírfolyamban (desktop news feed) 500 karaktert, mobilon 110 karaktert, míg a jobb oldali oszlopban 90 karaktert lesz megjelenítve.

facebook video képméret

Facebook Carousel képméret

  • Képméret: 600 x 600 pixel
  • Képarány: 1:1
  • Desktop hírfolyamban megjelenő kép: 300 x 300 pixel
  • Mobile hírfolyamban megjelenő kép: 460 x 460 pixel
  • Jobb oldali oszlopban megjelenő kép: 125 x 125 pixel
  • Szöveg: Desktopon megjelenő hírfolyamban (desktop news feed) 500 karaktert, mobilon 120 karaktert, míg a jobb oldali oszlopban 90 karaktert lesz megjelenítve.

facebook carousel képméret

Facebook App képméret

  • Képméret: 1200 x 628 pixel
  • Képarány: 1.9:1
  • Desktop hírfolyamban megjelenő kép: 470 x 246 pixel
  • Mobile hírfolyam hírfolyamban megjelenő kép: 560 x 293 pixel
  • Jobb oldali oszlopban megjelenő kép: 254 x 133 pixel
  • Szöveg: Desktopon megjelenő hírfolyamban (desktop news feed) 500 karaktert, mobilon 110 karaktert, míg a jobb oldali oszlopban 90 karaktert lesz megjelenítve.

facebook app képméret

Clicks to Website

  • Képméret: 1200 x 628 pixel
  • Képarány: 1.9:1
  • Desktop hírfolyamban megjelenő kép: 470 x 246 pixel
  • Mobile hírfolyam hírfolyamban megjelenő kép: 560 x 292 pixel
  • Jobb oldali oszlopban megjelenő kép: 254 x 133 pixel
  • Szöveg: Desktopon megjelenő hírfolyamban (desktop news feed) 500 karaktert, mobilon 110 karaktert, míg a jobb oldali oszlopban 90 karaktert lesz megjelenítve.

facebook click to website képméret

Group és Event méretek

Facebook Group Cover képméret

Valami különös oknak köszönhetően a Facebook Csoport cover képméret az különbözik a Facebook Page képmérettől. A Facebook Group Cover képmérete 820 pixel széles és 462 pixel magas. A látható méret ennél kicsit kisebb, egészen pontosan 820×250 pixeles.

  • Képméret: 820 x 462 pixel (mobilon teljes méretben látszik)
  • Desktop hírfolyamban megjelenő kép: 820 x 250 pixel (kép teteje és alja kerül levágásra)

Facebook Event képméret

Facebook esemény képmérete sem egyezik meg a különböző megjelenési lehetőségek esetében. Az optimális Facebook Event cover képméret az 1920 pixel széles és 1080 pixel magas, a képméret aránya 16:9. Ha ennél szélesebb a kép, akkor a jobb és baloldal le lesz vágva a képnek. Ha magasabb, akkor a teteje és az alja lesz megcsonkítva.

  • Képméret: Az ajánlott méret Facebook eseményhez a 1920 x 1080 pixel (16:9 képarány)
  • Desktop hírfolyamban megjelenő kép: 470 x 174 pixel
  • Mobile hírfolyam hírfolyamban megjelenő kép: 560 x 208 pixel
  • Jobb oldali oszlopban megjelenő kép: 254 x 133 pixel
  • Szöveg: Desktopon megjelenő hírfolyamban (desktop news feed) 500 karaktert, mobilon 110 karaktert, míg a jobb oldali oszlopban 90 karaktert lesz megjelenítve.

Lead Generation képméret

  • Képméret: 1200 x 628 pixel
  • Képarány: 1.9:1
  • Desktop hírfolyamban megjelenő kép: 470 x 246 pixel
  • Mobile hírfolyam hírfolyamban megjelenő kép: 560 x 292 pixel
  • Szöveg:Desktopon megjelenő hírfolyamban (desktop news feed) 500 karaktert, mobilon 110 karaktert.

facebook lead generation képméret

Offers, Page Like és Text méretek

Facebook Offers képméret

  • Képméret: 1200 x 628 pixel
  • Képarány: 1.9:1
  • Desktop hírfolyamban megjelenő kép: 470 x 246 pixel
  • Mobile hírfolyam hírfolyamban megjelenő kép: 560 x 292 pixel
  • Jobb oldali oszlopban megjelenő kép: 254 x 133 pixel
  • Szöveg: Desktop and mobile news feeds display 90 characters.

facebook offers képméret

Facebook Page Likes képméret

  • Képméret: 1200 x 444 pixel
  • Képarány: 1.9:1
  • Desktop hírfolyamban megjelenő kép: 470 x 174 pixel
  • Mobile hírfolyam hírfolyamban megjelenő kép: 560 x 208 pixel
  • Jobb oldali oszlopban megjelenő kép: 254 x 94 pixel
  • Szöveg: Desktopon megjelenő hírfolyamban (desktop news feed) 500 karaktert, mobilon 110 karaktert, míg a jobb oldali oszlopban 90 karaktert lesz megjelenítve.

facebook page like képméret

Facebook Text

  • Maximálisan engedélyezett karakterek száma: 500
  • Ideális szöveghossz: 150 karakter vagy akár még kevesebb.

facebook szöveg méret

Facebook borítóképek – sablonok pontos mérettel

Elkészítettük a leggyakrabban használt Facebook képmértekhez igazodó psd sablonokat. Ha szeretnéd letölteni, akkor a következő linkre kattintva megteheted: Facebook kép psd template

Érdemes a könyveljőzők közé elmenti ezt az oldalt és használni egyfajta „cheat sheet” gyanánt. Ha eddig általunk nem használt Facebook szolgáltatást kezdünk használni és nem tudjuk a pontos képmértetet hozzá, akkor keresgélés nélkül itt megtalálod.

Facebook kép és az Open Graph

Nem elég a képméreteket jól megadni a Facebookon, kifejezetten érdemes figyelni az ún. Open Graph adatok helyes megadására is. Mi is az az Open Graph?

Az Open Graphot a Facebook vezette be 2010-ben. Ez a technológia tulajdonképpen lehetővé teszi a Facebook és a felhasználó és annak weboldala közötti integrációt. Az Open Graph metacímkéknek a weboldal head részébe való integrálásával a Facebook azonosítani tudja, hogy a megosztani kívánt weboldalnak melyik elemeit (kép, cím stb.) szeretnénk, hogy használva legyen.

Tipikus probléma miután írtunk egy új poszot/a weboldalunkon készítettünk egy új oldalt és azt megosztottuk a Facebookon vagy Messenger üzenetben küldtük el ismerőseinknek, hogy a megjelenített képpel nem voltunk elégedettek. Sőt! Lehet, hogy egyáltalán nem volt kép megjelenítve.

Tehát ennek a problémának kiküszöbölésére való az Open Graph adatok megadása. A thepitch.hu oldalon a Yoast SEO Plugint használjuk erre, ami WordPress oldalak esetében az egyik legjobb és legismertebb seo eszköz. A Facebooknak saját toolja is van az ilyen problémák felfedezésére és kijavítására, amit Facebook Debugger néven találtok meg. Erről részletesen írt Dávid a Facebook Debugger használata WordPress képhibák kiküszöbölésére cikkben. Mindenképp érdemes elolvasni!

Összeségében elmondható, hogy az online reputáció pozitív kialakítása során rengeteg apró dologra kell és érdemes figyelni. Az a bizonyos első találkozás a márkánkkal, üzletünkkel sorsdöntő lehet a későbbi vásárlóvá, ügyféllé való konvertálás folyamatában. Elsőre valószínű senki nem fog várásolni tőlünk, hiszen az egy sok iterációs folyamat (sales funnel), megannyi mikrokonverzióval. Ha lehet, akkor ne kövessük el azt a hibát, hogy rögtön az első lépésben (mikrokonverziónál) már elriasztjuk a látogatót. Figyeljünk a minőségi és helyes képmegjelenítésre, építsük pozitívan az imázsunkat.

Más social média platformok (Instagram, LinkedIn, Twitter) képméreteit is szeretnéd ebben a cikkben látni? Írd meg kommentben, hogy melyikre lenne szükséged.

A cikk szerzője: Seres Zsigmond Gábor

Seres Zsigmond Gábor
Seres Zsigmond Gábor

SEO consultant


Hozzászólások

Moderáld magad – vagy mi fogunk. :)
Na jó, nem fogunk, szóval csak ésszel!