Facebook borítókép méret – Mekkora képet válasszak?
Ebben a cikkben
Ebben a cikkben hasznos és praktikus tanácsokat találsz arra vonatkozóan, hogy 2020-ban milyen Facebook borítókép méreteket érdemes használni. Sőt mindenhol készítettem Photoshop (PSD) templateket is, amelyeket le is tudsz ingyen tölteni.
Miért jó ez?
A Photoshop temaplatet felhasználva nem kell bajlódni a beállításokkal, méretekkel.
Ha nem használsz Photoshopot, mert túl bonyolult és körülményes – semmi gond. Igazából nem is kell mindenkinek webdesignernek lenni.
Mielőtt beleugrunk az agyzsibbasztó pixel méretek tengerének tanulmányozásába, pár hasznos gondolat és történés a Facebook változtatásokról és magának a social médiának az online reputációra gyakorolt hatásáról.
Az elmúlt pár évben a közösségi médián való erős jelenlét – már igazából nem előny, hanem minimum követelmény (jellemzően a B2C piacon). Nincs ez másként 2019-ben sem. Ezért kulcsfontosságú, hogy az online reputációnk kialakítása során ne kövessünk el amtőr hibátakat. Egyszerű dolgokra érdemes gondolni ilyenkor, mint például:
- nincsenek megfelelő módon szerkesztve az általunk használt képek (rossz képméret)
- rossz minőségű képet használunk (nem éles, nem elég világos stb.)
- nem vesszük figyelembe a Facebook kék alapszínét hirdetésekhez használt szövegek és képek választásakor stb.
Fentiek alól nem kivétel sem a céges oldal, sem egy márka, és még az egyéni oldalak sem.
Ahogy említettem a közösségi média óriási szerepet játszik mind a civil, mind az üzleti életünkben. A Facebook pedig továbbra is a világ legnagyobb közösségi oldala. Több mint 2 milliárd (!) aktív felhasználóval. A növekedés nem állt meg sem a felhasználók számát illetően, sem a technológia fejlesztések terén sem. Évente többször változik a platform algoritmusa, kezelőfelülete és ezzel együtt minden tudás, ami „múlt hónapban még tudtunk” frissítésre szorul.

facebook zero algoritmus változások FELIRAT
Több mint 1 éve (2017. ősz) a Facebook új, jelentős algoritmus frissítést mutatott be, ami a hírfolyamon megjelenő tartalmakat befolyásolja. Konkrétan drasztikusan lecsökkentette az üzleti oldal tartalmának láthatóságát és elérését a felhasználók előtt. A Facebook egyik szakértője, Mari Smith ezt a frissítést Facebook Zero-nak nevezte el és azóta jellemzően mindenki így hivatkozik rá:
A “Facebook Zero” algoritmus újdonságai
Tartalmak, amelyek kevesebb láthatóságot kapnak:
- Üzleti oldal bejegyzések (business page post)
- Clickbait bejegyzések (clickbait post)
- Embereket “láncként” említő bejegyzések
- Politikai ellentmondásokhoz vezető bejegyzések
Tartalmak, amelyek megjelennek a hírfolyamban:
- Barátok és ismerősök által posztolt tartalom
- Megosztott tartalom a barátoktól és a családtagoktól
- Hiteles kommentekkel rendelkező tartalom
- Csoportos beszélgetéseket kezdeményező tartalom
- Nagyon pontosan célzott hirdetések
Facebook kép szövegtartalmának ellenőrzése
Az elmúlt években 20%-ban volt maximalizálva a képen látható szöveg aránya Facebook hirdetések esetében. Habár a Facebook megváltoztatta ezt a 20%-os szabályt a hirdetések esetében és elfogad képeket hirdetésfeladásnál, ahol magasabb ez a százalékos arány. De a Facebook algoritmus továbbra is komolyan figyelembe veszi a kép-szöveg arányt, amikor a hirdetés megjelenítéséről beszélünk.
Továbbra is szöveg nélküli képek vannak preferálva és nem hivatalosan továbbra is kb ez a 20%-os arány él. Tömören a lényeg:
Minél kevesebb a szöveg a képen, annál jobban tud a hirdetésünk „futni”.
Természetesen sok minden egyéb is befolyásolja. De a kép-szöveg arányt mindenkép érdemes hirdetés feladás előtt ellenőrizni. Ehhez van a Facebooknak saját ellenőrző eszköze (a Text Overlay), ami már szintén nem %-os arányt ad meg, de a következő kategóriák szerint osztályozza a képet:
- Ok – a hirdetés normál módon fog megjelenni
- Low – kevés szöveg
- Medium – közepes mennyiségű a szöveg
- High – túl sok a szöveg rajta, a hirdetés valószínűleg el se indul
Alább grafikával illusztrálva található az összes fontos Facebook képméret (pl: fejléc méret vagy háttérkép méret vagy akár poszt képmérete) a konkrét dimenziókkal, és néhány hasznos tippet is tartalmaz, amelyek segítenek abban, hogy minél jobb fotókat használjunk a közösségi média platformon.
Facebook Business Page képméret
A márkánk/üzletünk imázsának kialakítása kulcskérdés. Ha az első benyomás negatív, amikor egy új ügyfél/vásárló találkozik velünk a virtuális világban (vagy akár a való életben) egy szempillantás alatt veszítjük el őt – akár örökre. Ezért fontos, hogy a Facebook oldalunkat is készítsük fel a pozitív első találkozásra.
Töltsünk ki minden fontos adatot, elérhetőséget, nyitvatartási időt, weboldal címet stb. Mindemellett fordítsunk figyelmet a Facebook üzleti oldal borító méretre és minőségre. Ha nem jól állítjuk be a méretet, akkor elmosódott lesz és jellemzően el is csúszik a kép. Végeredményként pedig rossz reputáció fog kialakulni a cégedről és rólad.
- Profil kép: 180 x 180 pixel. Optimális megjelenés a 160 x 160 méretnél lesz, ha négyzet alakú képet töltünk fel (360×360, 720×720 or 960×960). Facebook profilkép keretének a mérete (frame size) az 183×183 pixel.
- Facebook borítóképek méret: 828 x 315 pixel (851x315px személyes profilon)
- Hírfolyam link képméret: 1200 x 900 pixel
- Hírfolyam link képarány: 4:3
- Desktop hírfolyamban megjelenő kép: 470 x 470 pixel
- Mobile hírfolyam hírfolyamban megjelenő kép: 626 x 840 pixel
- Jobb oldali oszlopban megjelenő kép: 254 x 133 pixel
- Szöveg: Desktopon megjelenő hírfolyamban (desktop news feed) 500 karaktert, mobilon 110 karaktert, míg a jobb oldali oszlopban 90 karaktert lesz megjelenítve.
Video, Carousel és App méretek
Facebook Video képméret
- Thumbnail képméret: 1200 x 675 pixel
- Aspect ratio: 16:9 vagy 1:1
- Video: h.264 tömörítés, fix frame szám (max 30 fps)
- Formátum: .mp4 kiterjesztés
- Audio: sztereo aac, legalább 128kbps ajánlott
- File méret: egészen 4gb-ig
- Jobb oldali oszlopban megjelenő kép: 254 x 133 pixel
- Szöveg: Desktopon megjelenő hírfolyamban (desktop news feed) 500 karaktert, mobilon 110 karaktert, míg a jobb oldali oszlopban 90 karaktert lesz megjelenítve.
Facebook Carousel képméret
- Képméret: 600 x 600 pixel
- Képarány: 1:1
- Desktop hírfolyamban megjelenő kép: 300 x 300 pixel
- Mobile hírfolyamban megjelenő kép: 460 x 460 pixel
- Jobb oldali oszlopban megjelenő kép: 125 x 125 pixel
- Szöveg: Desktopon megjelenő hírfolyamban (desktop news feed) 500 karaktert, mobilon 120 karaktert, míg a jobb oldali oszlopban 90 karaktert lesz megjelenítve.
Facebook App képméret
- Képméret: 1200 x 628 pixel
- Képarány: 1.9:1
- Desktop hírfolyamban megjelenő kép: 470 x 246 pixel
- Mobile hírfolyam hírfolyamban megjelenő kép: 560 x 293 pixel
- Jobb oldali oszlopban megjelenő kép: 254 x 133 pixel
- Szöveg: Desktopon megjelenő hírfolyamban (desktop news feed) 500 karaktert, mobilon 110 karaktert, míg a jobb oldali oszlopban 90 karaktert lesz megjelenítve.
Clicks to Website
- Képméret: 1200 x 628 pixel
- Képarány: 1.9:1
- Desktop hírfolyamban megjelenő kép: 470 x 246 pixel
- Mobile hírfolyam hírfolyamban megjelenő kép: 560 x 292 pixel
- Jobb oldali oszlopban megjelenő kép: 254 x 133 pixel
- Szöveg: Desktopon megjelenő hírfolyamban (desktop news feed) 500 karaktert, mobilon 110 karaktert, míg a jobb oldali oszlopban 90 karaktert lesz megjelenítve.
Group és Event méretek
Facebook Group Cover képméret
Valami különös oknak köszönhetően a Facebook Csoport cover képméret az különbözik a Facebook Page képmérettől. A Facebook Group Cover képmérete 820 pixel széles és 462 pixel magas. A látható méret ennél kicsit kisebb, egészen pontosan 820×250 pixeles.
- Képméret: 820 x 462 pixel (mobilon teljes méretben látszik)
- Desktop hírfolyamban megjelenő kép: 820 x 250 pixel (kép teteje és alja kerül levágásra)
Facebook Event képméret
Facebook esemény képmérete sem egyezik meg a különböző megjelenési lehetőségek esetében. Az optimális Facebook Event cover képméret az 1920 pixel széles és 1080 pixel magas, a képméret aránya 16:9. Ha ennél szélesebb a kép, akkor a jobb és baloldal le lesz vágva a képnek. Ha magasabb, akkor a teteje és az alja lesz megcsonkítva.
- Képméret: Az ajánlott méret Facebook eseményhez a 1920 x 1080 pixel (16:9 képarány)
- Desktop hírfolyamban megjelenő kép: 470 x 174 pixel
- Mobile hírfolyam hírfolyamban megjelenő kép: 560 x 208 pixel
- Jobb oldali oszlopban megjelenő kép: 254 x 133 pixel
- Szöveg: Desktopon megjelenő hírfolyamban (desktop news feed) 500 karaktert, mobilon 110 karaktert, míg a jobb oldali oszlopban 90 karaktert lesz megjelenítve.
Lead Generation képméret
- Képméret: 1200 x 628 pixel
- Képarány: 1.9:1
- Desktop hírfolyamban megjelenő kép: 470 x 246 pixel
- Mobile hírfolyam hírfolyamban megjelenő kép: 560 x 292 pixel
- Szöveg:Desktopon megjelenő hírfolyamban (desktop news feed) 500 karaktert, mobilon 110 karaktert.
Offers, Page Like és Text méretek
Facebook Offers képméret
- Képméret: 1200 x 628 pixel
- Képarány: 1.9:1
- Desktop hírfolyamban megjelenő kép: 470 x 246 pixel
- Mobile hírfolyam hírfolyamban megjelenő kép: 560 x 292 pixel
- Jobb oldali oszlopban megjelenő kép: 254 x 133 pixel
- Szöveg: Desktop and mobile news feeds display 90 characters.
Facebook Page Likes képméret
- Képméret: 1200 x 444 pixel
- Képarány: 1.9:1
- Desktop hírfolyamban megjelenő kép: 470 x 174 pixel
- Mobile hírfolyam hírfolyamban megjelenő kép: 560 x 208 pixel
- Jobb oldali oszlopban megjelenő kép: 254 x 94 pixel
- Szöveg: Desktopon megjelenő hírfolyamban (desktop news feed) 500 karaktert, mobilon 110 karaktert, míg a jobb oldali oszlopban 90 karaktert lesz megjelenítve.
Facebook Text
- Maximálisan engedélyezett karakterek száma: 500
- Ideális szöveghossz: 150 karakter vagy akár még kevesebb.
Facebook borítóképek – sablonok pontos mérettel
Elkészítettük a leggyakrabban használt Facebook képmértekhez igazodó psd sablonokat. Ha szeretnéd letölteni, akkor a következő linkre kattintva megteheted: Facebook kép psd template
Érdemes a könyveljőzők közé elmenti ezt az oldalt és használni egyfajta „cheat sheet” gyanánt. Ha eddig általunk nem használt Facebook szolgáltatást kezdünk használni és nem tudjuk a pontos képmértetet hozzá, akkor keresgélés nélkül itt megtalálod.
Facebook kép és az Open Graph
Nem elég a képméreteket jól megadni a Facebookon, kifejezetten érdemes figyelni az ún. Open Graph adatok helyes megadására is. Mi is az az Open Graph?
Az Open Graphot a Facebook vezette be 2010-ben. Ez a technológia tulajdonképpen lehetővé teszi a Facebook és a felhasználó és annak weboldala közötti integrációt. Az Open Graph metacímkéknek a weboldal head részébe való integrálásával a Facebook azonosítani tudja, hogy a megosztani kívánt weboldalnak melyik elemeit (kép, cím stb.) szeretnénk, hogy használva legyen.
Tipikus probléma miután írtunk egy új poszot/a weboldalunkon készítettünk egy új oldalt és azt megosztottuk a Facebookon vagy Messenger üzenetben küldtük el ismerőseinknek, hogy a megjelenített képpel nem voltunk elégedettek. Sőt! Lehet, hogy egyáltalán nem volt kép megjelenítve.
Tehát ennek a problémának kiküszöbölésére való az Open Graph adatok megadása. A thepitch.hu oldalon a Yoast SEO Plugint használjuk erre, ami WordPress oldalak esetében az egyik legjobb és legismertebb seo eszköz. A Facebooknak saját toolja is van az ilyen problémák felfedezésére és kijavítására, amit Facebook Debugger néven találtok meg. Erről részletesen írt Dávid a Facebook Debugger használata WordPress képhibák kiküszöbölésére cikkben. Mindenképp érdemes elolvasni!
Összeségében elmondható, hogy az online reputáció pozitív kialakítása során rengeteg apró dologra kell és érdemes figyelni. Az a bizonyos első találkozás a márkánkkal, üzletünkkel sorsdöntő lehet a későbbi vásárlóvá, ügyféllé való konvertálás folyamatában. Elsőre valószínű senki nem fog várásolni tőlünk, hiszen az egy sok iterációs folyamat (sales funnel), megannyi mikrokonverzióval. Ha lehet, akkor ne kövessük el azt a hibát, hogy rögtön az első lépésben (mikrokonverziónál) már elriasztjuk a látogatót. Figyeljünk a minőségi és helyes képmegjelenítésre, építsük pozitívan az imázsunkat.
Más social média platformok (Instagram, LinkedIn, Twitter) képméreteit is szeretnéd ebben a cikkben látni? Írd meg kommentben, hogy melyikre lenne szükséged.
A cikk szerzője: Seres Zsigmond Gábor
Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Akkor iratkozz fel és küldünk egy emailt, ha hasonló cikket írunk!
Hozzászólások
Moderáld magad – vagy mi fogunk. :)
Na jó, nem fogunk, szóval csak ésszel!