
A Google Ads váltja a Google AdWords-öt. De miért?
Ebben a cikkben
Mi az a Google Ads?
2018. június 27-én bejelentette a Google, hogy 17-18 év használat után visszavonultatja az AdWords & DoubleClick brandeket, mert teljesen újrahúzzák és egyszerűsítik a hirdetésekhez kapcsolódó elnevezéseket, márkanevet.
Mit jelent ez a gyakorlatban?
Valójában sok érdemi dolog nem fog változni a Google Ads-re történő váltással. De azért akad pár módosítás.
Itt a Google promó videója a termékről:
Az új logó:
A változást jellemzően azzal indokolta a cég, hogy már korábban is ebbe az irányba mentek. Egyszerűen csak most jutottak el oda, hogy „konszolidálják” a felületeket és termékeket. Alapból ez egy logikus lépésnek tűnik. De az ördög nyilván mindig a részletekben rejlik.
Miben új az Ads?
A névváltoztatás mellett akad egy komolyabb fejlesztés is a rendszer mögött. Egy új, „Smart campaign” típusú kampányt vezetnek be, amelynek az célja, hogy segítse a KKV-t abban, hogy könnyebben és hatékonyabban tudjanak elindulni és hirdetni az egyébként elég komplex AdWords felületen. Ráadásul ez lesz az alapbeállítás az új kampányoknál.
Miért volt szükség a váltásra?
Amikor 2000-ben a Google létrehozta az AdWords márkát, akkor a web teljesen másként működött. Az elmúlt 18 évben viszont a technológia és a lehetőségek túlnőttek a keresőhirdetéseken. Valószínűleg ezt akarta a Google is jelezni a felhasználók felé:
A Google hirdetési szolgáltatásai már nem csak a keresőről szólnak.
Ebből a szempontból hasznos lehet a brandváltás, minden hátrányával együttvéve. Kérdés, hogy a Google az általános bejelentések kívül mennyit foglalkozik majd váltás kommunikációján, vagy igazából a piaci szereplőkre bízza az edukációt.
De nézzük, hogy mit gondol a váltásról a hazai PPC szakma?
Mit gondol a hazai PPC szakma?
Az egyik, hanem a legjobb PPC-s online közösség a PPC Pro Facebook csoportban található.
A bejelentés óta sok vélemény napvilágot látott, és jellemzően nem túl pozitívak. Persze jó adag irónia is kapcsolódik a dologhoz.
Itt kiragadtam néhány kommentet és véleményt az első reakciókat illetően. Szándékosan név nélkül, de a csoportban megnézheted, hogy egy-egy idézet kihez is kapcsolódik. (Update: aki kérte, annak persze beraktam a nevét a komment mögé.)
„A Google meg az ő névváltásai… 1,5-2 évig megszokásból, utána pedig renitenciából fogom AdWordsnek hívni.” – Bay Áron
„émmá akkó pépécéztem, amikó’ még edvörcnek hítták…” Feribácsi (82)
„Bezzeg akkor még volt kézi CPC…”
Valaki aki ott van az Agency Day-en szóljon már nekik, hogy az adwords.googleblog.com subdomaint át kéne irányítani valahova, lehetőleg 301-el. Kár lenne a sok évnyi munkáért. 🙂
„A Smart kampányomban bekapcsolom az automatikus CPC-t és megtolom egy kis intelligens cuccal, aztán még bekapcsolom az automatikus hirdetésszöveg ajánlót és aktiválót és hátra is dőlhetek 3 hónapra!”
Valahogy így fognak kezdődni azok a vélemények, ahol lehúzzák az AdWords-öt (bocs, Google Ads-ot!), mert nem úgy hozza az eredményeket, ahogy elvárják. A jövő „senior PPC-sei” már így születnek majd 😀
Ez a Google megoldása erre a problémára:
– „A Google AdWords szar, csak elégettük a pénzt és nem hozott semmit.
– Oké, de a Google Ads Smart kampányt már próbáltad?
– Nem, az mi?
– Új cucc, sokkal jobb, mint az AdWords volt.”
Meg az a párezer cég aki az elmúlt években rommá seózta a site-ját adwords szóra. Érdeklődve várom, hogy a YouTube-ot mikor nevezik át OnlineVideos-ra.
De a kedvencem ez a mém. Röviden, tömören és hatékonyan összefoglalja a lényeget.
Egyéb változások
A Google az Ads mellett két másik brandet is létrehozott.
Google Ad Manager
Az egyik a Google Ad Manager lett, amely a DoubleClick for Publishers és a DoubleClick Ad Exchange összevonásából jött létre.
Google Marketing Platform
A másik új márka a Google Marketing Platform. Itt a DoubleClick Digital Marketing és Google Analytics 360 termékeket vonták össze. Itt pedig a Display & Video 360 jelenik meg új termékként, ami a DoubleClick Bid Manager, Campaign Manager és Studio and Audience Center egyes részeit kombinálja majd.
Nyilván idővel kiderül, hogy a névváltás, az összevonások és új termékek szebb jövőt hoznak vagy sem. Elsőre annyit le lehetett szűri, hogy a PPC és AdWords szakértők oldaláról azért nem aratott osztatlan sikert a dolog.
Mikor jön az átállás?
A legfrissebb Google kommunikáció szerint:
Starting July 24, 2018, you will begin to see the new Google Ads brand — including the new name and logo — reflected in the product interface, Help Center, billing documents, and more. Our URL will also be changing from adwords.google.com to ads.google.com.
Vagyis 2018. július 24-től kezdve lépnek életbe a változások.
Mit hoz ez SEO szempontból?
A névváltás okozhat idővel gondot SEO fronton. Nagyon sok cég van, akik az AdWords kifejezésre írtak elképesztően sok tartalmat és erre optimalizáltak évek óta. Ennek köszönhetően ahogy elkezd lassan átalakulni a keresési kifejezés, úgy veszíthetnek területet azok, akik eddig az AdWords-re mentek rá. És ezzel együtt feljöhetnek azok, akik a Google Ads-et teszik majd előtérbe. Az persze jó kérdés, hogy ez a váltás mennyi idő alatt megy végbe. Itt inkább hónapokról és évekről van szó, mintsem hetekről.
Minimális szinten az is megoldás lehet egyeseknek, hogy a korábbi „AdWords” kifejezéseket lecserélik majd vagy kiegészítik az Ads kulcsszóval.
Azt persze senkinek nem tanácsolom, hogy a CMS-ben CTRL+F kombinációval keresse ki az összes „adwords” kulcsszót és CTRL+H-val cserélje ki „Ads”-re.
Ennek ellenére igaz, hogy érdemes figyelni arra mikor indul el a „Google Ads” kifejezés trendje és keresési mennyisége.
Mert amint meglódul, jól járunk vele, ha felvesszük a kulcsszavaink közé.
Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Akkor iratkozz fel és küldünk egy emailt, ha hasonló cikket írunk!
Hozzászólások
Moderáld magad – vagy mi fogunk. :)
Na jó, nem fogunk, szóval csak ésszel!