Blog Google algoritmus frissítések története
Google algoritmusok
írta:

Google algoritmus frissítések története

A Google minden évben körülbelül 500-600 alkalommal frissíti a keresőmotor algoritmusát. Ugyan ennek nagy része apró módosítás, előfordulnak “nagy” frissítések is (pl.: Google Panda, Google Penguin, RankBrain, Medic update), amelyek jelentősen képesek befolyásolni a keresési találatokat.

A SEO szakembereknek fontos lehet, hogy ismerjék:

Mikor történt egy algoritmus frissítés, mi változott, és hogyan hat ez az organikus forgalomra?

Ebben a cikkben azokat az algoritmus változtatásokat soroltam fel, amelyeknek a legnagyobb hatása volt a keresési találatokra.

Honnan kapja a nevét egy Google algoritmus?

  • Vannak olyan frissítések, amikor maga a Google adja a nevet
  • De sok esetben a SEO szakma talál ki egy nevet, és ez ragad át a köznyelvre

Emiatt gyakran előfordul, hogy egyes frissítések nevei félrevezetőek. Sokszor ugyanis egy érintett terület (Medic) vagy akár egy ártatlan viccnek szánt komment (Fred) is adhatja a nevét a frissítésnek.

2018 algoritmus frissítések

“Medic” core frissítés – 2018. Augusztus 1. [Megerősített]

A Google megerősített egy nagyobb változtatást, amely jelentősen befolyásolta a keresési találatokat. A változtatás körülbelül 1 hét alatt lépett életbe, és végül augusztus 1-2. körül változtatta meg a keresési eredményeket.

Ez a változtatás leginkább az egészséggel és wellnessel foglalkozó oldalakat érintette, de más témájú oldalaknál is jelentős változásokat eredményezett a forgalomban és a helyezésben.

A Google Medic algoritmus frissítésről itt írtam bővebben:

Hogyan tette tönkre a Medic update a teljes fogászati iparágat?

Illetve itt található egy tesztem is a témában:

Egy érdekes SEO teszt: Google Medic Update

Chrome biztonsági figyelmeztetés – 2018. Július 24. [Megerősített]

Miután a Chrome már hónapok óta figyelmeztette a nem biztonságos (nem HTTPS) oldalon böngészőket, a Chrome 68 elkezdte megjelölni az összes nem-HTTPS oldalt, mint “Nem biztonságos”.

A frissítés július 24-én lépett életbe, és az új Chrome-okon kezdik alkalmazni.

“Névtelen” frissítés – 2018. Július 21. [Nem megerősített]

Az algoritmus-figyelő szoftverek nagy ingadozást mutattak a keresési találatokban – a Google nem erősítette meg a frissítést.

Mobil sebesség – 2018. július 9. [Megerősített]

Hat hónappal a bejelentés után, a Google élesítette a mobil sebesség frissítést – ezzel rankelési faktorrá téve a mobil gyorsaságot. A Google azt állítja, hogy csak a leglassabb oldalakat érinti ez a frissítés – és nem érkezett jelentés ennek ellenkezőjéről.

Egy mobil oldal betöltési sebességét itt tudod ellenőrzni.

“Video carousel” frissítés – 2018. Június 14. [Megerősített]

Az organikus kinézetű videó találatokat a Google egy külön erre a célra kitalált videó carousel-be tette. Ugyanekkor jelentős méretű forgalomnövekedésről számoltak be a SEO közösségben a videós találatokra.

“Névtelen” frissítés – 2018. Május 23. [Nem megerősített]

Az algoritmus-figyelő szoftverek nagy ingadozást mutattak a keresési találatokban, de a Google nem erősítette meg a frissítést.

Snippet hosszúság – 2018. Május 13. [Megerősített]

Hosszas tesztelés után a Google a snippetek limitjét 300+ karakterről visszaállította 150-160 karakterre.

“Névtelen” core frissítés – 2018. Április 17. [Megerősített]

Jelentős változások történtek 17-én, és a következő héten is tartottak. A Google később elismerte, hogy egy “core” frissítést csináltak, de nem nevezték meg (és a SEO közösség sem adott nevet neki).

Mobile-first Index – 2018. Március 26. [Megerősített]

A Google bejelentette, hogy a mobile-first indexelés hónapokig tartó tesztelés után végre élessé vált.

Az egyre növekvő mobil keresések miatt a Google keresőrobotjai innentől fogva minden oldalt úgy fésültek át, mintha mobilról lenne szó. A név itt is csalóka, valóban sokkal inkább entity-first indexingnek kellene ezt a frissítést hívni.

“Nulladik-eredmény SERP” teszt – 2018. Március 14. [Megerősített]

Néhány dátum és idő lekérésnél, illetve egység átváltásnál a Google keresések elkezdtek 0. találatokat mutatni és egy “Mutasd az összes eredményt” gombot. Egy hét után abbahagyta a tesztelést a Google, de ez egy fontos jelzés arra, hogy mire törekszik a Google.

“Brackets” core frissítés – 2018. Március 8. [Megerősített]

Március 4-én és 8-án nagy változásokról szólnak a beszámolók a keresési forgalomban, és majdnem 2 hétig tartottak. Ez vagy több, kis frissítést jelent, vagy egy, lassan begördülő nagy frissítést. A Google nem közölt részleteket.

“Névtelen” frissítés – 2018. Február 20. [Nem megerősített]

Az algoritmus-figyelő szoftverek nagy ingadozást mutattak a keresési találatokban. A Google nem erősítette meg a frissítést.

2017 algoritmus frissítések

“Maccabees” frissítés – 2017. December 14. [Nem megerősített]

Több eszköz is változásokat mutatott ki, de a Google csak több kisebb frissítésről közölt részleteket, amelyek folyamatosak. Az ünnepek előtti frissítések nagy figyelmet kapnak, mivel nagyon ritkák, hiszen hatalmas változásokat okozhatnak az e-kereskedelemben.

Snippet hosszúság – 2017. November 30. [Megerősített]

2 évig tartó tesztelés után a Google élesítette a frissítést, ami kitolta a snippetek karakter-limitjét, így 155-ről 300-ra növelve azt. A Google megerősített ez időben egy frissítést, de nem közölt részleteket. (Ezt a frissítést a Google később visszavonta.)

“Névtelen” frissítés – 2017. November 14. [Nem megerősített]

Az algoritmus-figyelő szoftverek nagy ingadozást mutattak a keresési találatokban. De a Google nem erősítette meg a frissítést.

Chrome biztonsági figyelmeztetések – 2017. Október 17. [Megerősített]

A Chrome 62 bemutatásával a Google elkezdte figyelmeztetni a neten böngészőket, ha egy oldal “nem biztonságos”. Ez egy nagy lépés volt a HTTPS protokoll felé tolódásában.

“Névtelen” frissítés – 2017. Szeptember 27. [Nem megerősített]

Az algoritmus-figyelő szoftverek nagy ingadozást mutattak a keresési találatokban. A Google nem erősítette meg a frissítést.

“Google Jobs” – 2017. Június 20. [Megerősített]

A Google hivatalosan is elindította az állásportálját. Ez a keresési találatokban egy 3-eredményt mutató állásajánlat, és majdnem az összes nagyobb oldalról behúzza az adatokat (pl.: LinkedIn, Monster, Glassdoor, és a CareerBuilder).

“Névtelen” frissítés – 2017. Május 17. [Nem megerősített]

Az algoritmus-figyelő szoftverek nagy ingadozást mutattak a keresési találatokban. De a Google nem erősítette meg a frissítést.

Google legjobbjai 50%-ban HTTPS-ek – 2017. Április 16. [Nem megerősített]

A top Google találatok fele már HTTPS oldal volt 2017 tavaszára, ez az arány már közelebb volt a 75%-hoz 2017 végén.

“Fred” – 2017. Március 8. [Nem megerősített]

A Google élesített egy nagy frissítést, ami jelentős változásokat eredményezett a SEO közösség elmondásai alapján. Gary Illyes viccesen úgy hivatkozott rá, mint “Fred”, de később tisztázta, hogy ez nem egy hivatalos megerősítés volt.

“Névtelen” frissítés – 2017. Február 6. [Megerősített]

Az algoritmus-figyelő szoftverek nagy ingadozást mutattak a keresési találatokban. De a Google nem erősítette meg a frissítést.

Zavaró elemek büntetése – 2017. Január 10. [Megerősített]

A Google elkezdte büntetni azokat az oldalakat, amelyek idegesítő, a felhasználói élményt érdemben rontó elemeket, pop-upokat alkalmaznak a mobil oldalaikon.

2016 algoritmus frissítések

Névtelen frissítés – 2016. December 14. [Nem megerősített]

Az algoritmus-figyelő szoftverek nagy ingadozást mutattak a keresési találatokban. De a Google nem erősítette meg a frissítést.

“Névtelen” frissítés – 2016. November 10. [Nem megerősített]

Az algoritmus-figyelő szoftverek nagy ingadozást mutattak a keresési találatokban. A Google nem erősítette meg a frissítést.

“Penguin” (“Google Pingvin Algoritmus”) 4.0 – 2016. Szeptember 27. [Megerősített]

Szeptember 23-tól 2 héten át tartó időszak, amikor is élesítették a Penguint. A rossz linkekkel rendelkező oldalakat a továbbiakban nem bünteti a Google, hanem egyszerűen leértékeli a rossz linkeket. Ez a bejelentés inkább negatívan értékelendő, ugyanis teret nyit a black hat technikák alkalmazásának, ugyanis azt az üzenetet hordozza, hogy nem jár a spam linkbuildingért büntetés.

Képek hátrébb sorolása – 2016. Szeptember 13. [Nem megerősített]

50%-al csökkent a képpel rendelkező SERP-ek száma.

“Possum” (“Oposszum”) – 2016. Szeptember 1. [Nem megerősített]

Bár a Google nem erősítette meg, a Local SEO közösségek nagy változásokról számoltak be.

“Mobilbarát 2” – 2016. Május 12. [Megerősített]

Egy évvel az eredeti “mobilbarát” frissítés után, a Google élesített egy újabbat, amely a mobilbarát oldalak helyezéseit javítja.

“Névtelen” frissítés – 2016. Május 10. [Nem megerősített]

Az algoritmus-figyelő szoftverek nagy ingadozást mutattak a keresési találatokban. A Google nem erősítette meg a frissítést.

Adwords shakeup – 2016. Február 23. [Megerősített]

A Google rengeteg módosítást élesített az Adwordsben. Teljesen eltűntek a jobb oldali hirdetések a keresési találatokban, illetve most már 4 Adwords találatot is mutathat a SERP tetején.

Bár ez a frissítés főleg a fizetett hirdetéseket érintette, közvetve nagyon nagy hatása van többek között például a CTR-re.

“Névtelen” frissítés – 2016. Január 8. [Megerősített]

Az algoritmus-figyelő szoftverek nagy ingadozást mutattak a keresési találatokban, amiket később a Google meg is erősített: core frissítés volt.

2015 algoritmus frissítések

“RankBrain” – 2015. Október 26. [Megerősített]

A Google nagy bejelentést tett:

Felfedte, hogy a machine learning hónapok óta nagy szerepet játszik az algoritmusban. És a harmadik legerősebb faktorrá válva.

Bár most jelentették be, valójában közelebb volt 2015 tavaszához az élesítése.

A RankBrain algoritmusról itt olvashatsz bővebben.

“Panda” (Google Panda Algoritmus) 4.2 – 2015. Július 17. [Megerősített]

A Google bejelentett egy frissítést a Pandához. Hónapokig tarthat a frissítés bevezetése.

A “Minőség” frissítés- 2015. Május 3. [Megerősített]

Az algoritmus-figyelő szoftverek nagy ingadozást mutattak a keresési találatokban.

A Google pedig bejelentett egy core frissítést, ami a “minőségi jelzés”-eket célozta. De ennél több részletet nem közöltek.

Mobil frissítés, avagy a “Mobilgeddon” – 2015. Április 22. [Megerősített]

Ritkaság számba megy, de a Google előre bejelentett egy algoritmus változást, miszerint a mobil rankelések változni fognak a mobilbarát oldalakon. A rövidtávú hatása kisebb volt a vártnál.

“Névtelen” frissítés – 2015. Február 4. [Nem megerősített]

Az algoritmus-figyelő szoftverek nagy ingadozást mutattak a keresési találatokban – a Google nem erősítette meg a frissítést.

2014 algoritmus frissítések

“Pigeon” (“Galamb”) kiterjesztése (UK, CA, AU) – 2014. December 22. [Megerősített]

A Google nagy local algoritmus változtatását, a Pigeon-t kiterjesztették az Egyesült Királyságra, Kanadára és Ausztráliára. Az eredeti frissítést az USA-ban 2014 júliusában vezették be.

“Penguin” (“Pingvin”) folyamatos frissítések (UK, CA, AU) – 2014. December 10. [Megerősített]

Egy magas pozícióban lévő Google alkalmazott azt nyilatkozta, hogy a Penguinnél áttérnek a folyamatos kis frissítésekre a ritkább, nagy frissítések helyett.

“Pirate” (“Kalóz”) 2.0 – 2014. Október 21. [Megerősített]

Két évvel az eredeti DMCA/Pirate frissítés után a Google bejelentett egy új frissítést, amely a szoftver és digitális média kalózkodás ellen harcol. Ez a frissítés nagyon targetált volt, hatalmas zuhanást eredményezve relatíve kevés oldal rankelésében.

“Penguin” (“Pingvin”) 3.0 – 2014. Október 17. [Megerősített]

Több, mint egy évvel az eredeti Penguin (2.1) frissítés után a Google egy újabb frissítést jelentett be. Ez relatíve kevés keresést érintett és valószínűleg csak adatokkal volt kapcsolatos (nem egy új Penguin algoritmus). A nemzetközi élesítése nem tudni, pontosan mikor történt mert több héten keresztül tartott.

“A hírekben” doboz – 2014. Október 1. [Megerősített]

A Google megváltoztatta a keresési találatokban található hírek kinézetét, illetve kiterjesztette az ide bekerülő potenciális oldalak számát.

“Panda” 4.1 – 2014. Szeptember 23. [Megerősített]

A Google bejelentett egy jelentős Panda frissítést, ami a keresések 3-5%-át is érintheti. A pontos bevezetési dátuma nem tisztázott.

“Google Authorship” bezárása – 2014. Augusztus 28. [Megerősített]

A Google bejelentette, hogy teljesen eltávolítja a szerzői jelöléseket és ezzel bezárja a Google Authorshipet.

Másnapra az összes szerzői jelölés eltűnt.

“HTTPS/SSL” frissítés – 2014. Augusztus 6. [Megerősített]

A Google hónapokig tartó spekulációk után bejelentette, hogy a “biztonságos” oldalakat előnyben fogja részesíteni a nem-HTTPS oldalakkal szemben.

“Pigeon” (“Galamb”) – 2014. Július 24. [Megerősített]

A Google egy hatalmas frissítést csinált a local algoritmusában, amivel alaposan felkavarta a local SEO világ állóvizét. Nyilatkozatuk szerint ezzel jobban összekapcsolódott a local algoritmusuk és a core algoritmusuk

“Google Authorship” fotók eldobása – 2014. Június 28. [Megerősített]

John Mueller meglepetést okozó nyilatkozatot tett: A Google el fogja dobni a szerzői képeket a találatokból (a Google+ és a szerzői profil összekapcsolásának erőteljes promózása után). 3 nappal később az összes arckép eltűnt a keresőből.

“Payday Loan” (“Fizetésnapi kölcsön”) 3.0 – 2014. Június 12. [Megerősített]

Kevesebb, mint egy hónappal a “Fizetésnapi Kölcsön 2.0” anti-spam frissítés után a Google egy újabbat jelentett be. A 2.0 elvileg célzott webhelyekre vonatkozott, a 3.0 már a spames kereséseket hivatott célozni.

“Panda” 4.0 – 2014. Május 19. [Megerősített]

A Google bejelentett egy nagy frissítést mind az algoritmusban, mind az adatokban. Az angol nyelvű keresések mintegy 7,5%-a érintett.

“Payday Loan” (“Fizetésnapi Kölcsön”) 2.0 – 2014. Május 16. [Megerősített]

A Google frissítette a Fizetésnapi Kölcsön algoritmusát, ami főleg a spames kereséseket hivatott célozni.

“Névtelen” frissítés – 2014. Március 24. [Nem megerősített]

Az algoritmus-figyelő szoftverek nagy ingadozást mutattak a keresési találatokban. A Google nem erősítette meg a frissítést.

“Oldal elrendezés” frissítés – 2014. Február 6. [Megerősített]

A Google frissítette az oldalak elrendezését figyelő algoritmusát – büntetve azokat az oldalakat, amiknek a tetején (legörgetés nélkül) túl sok reklám található.

2013 algoritmus frissítések

“Google Hummingbird” – 2013. Augusztus 20.

A Hummingbird a Caffeine-hez hasonló core algoritmus frissítés volt és főként a szemantikus keresés és a Knowledge Graph fejlődését alapozza meg.

2012 algorimtus frissítések

“Google Pingvin” (Penguin) – 2012. április 24.

  • A Pingvin algoritmus frissítés során a Google a gyenge minőségű oldalakról származó linkeket bünteti. A korai időszakban “Webspam Update”-nek is hívták ezt a frissítést.

2010 algoritmus frissítések

“Caffeine” – 2010. Június 1.

A Google Caffeine egy nagyon fontos infrastruktúra fejlesztés volt, amely elősegítette, hogy a Google crawling és indexing rendszere sokkal gyorsabb legyen. Legalább 50%-kal gyorsabb és frissebb lett így a Google indexálási képessége, amely kiemelten fontos a jövő növekvő sebességigényét figyelembe véve.


Hozzászolások

Moderáld magad – vagy mi fogunk. :)
Na jó, nem fogunk, szóval csak ésszel!