Blog Google scraping: így gyűjtsd le az összes kapcsolódó kulcsszót és keresési kifejezést
google scraping related search
írta:

Google scraping: így gyűjtsd le az összes kapcsolódó kulcsszót és keresési kifejezést

A Google találati lista alján található kifejezések sokat segítenek a SEO-ban. Egyrészt jól mutatják a keresési szándékot, másrészt pedig extra kulcsszavakat tudunk meríteni belőlük. De nem csak annyi kapcsolódó kifejezés létezik, amennyit a Google mutat. Hanem sokkal több.

Néhány egyszerű lépésben az összes ilyen keresési kifejezést össze lehet gyűjteni. Ehhez egy egyszerű scrapert kell írni, ami összegyűjti nekünk a kapcsolódó kifejezéseket.

Kapcsolódó kifejezések

Keressünk rá bármilyen kifejezésre a Google találatok között. Legyen ez most a “keresőoptimalizálás” kulcsszó.

Majd görgessünk le az oldal aljára. Itt megtaláljuk a kapcsolódó kifejezéseket (Related Searches)

Itt ezt a 8-at látjuk most:

  • keresőoptimalizálás ingyen
  • keresőoptimalizálás google
  •  keresőoptimalizálás jelentése
  • keresőoptimalizálás árak
  • keresőoptimalizálás tippek
  • keresőoptimalizálás tanfolyam
  • keresőoptimalizálás budapest
  • keresőoptimalizálás alapjai

Most azt fogom megmutatni, hogy lehet a 8 helyett az összes kapcsolódó kifejezést megtalálni.

Erre sok megoldás létezik. Ezek közül most egy alternatívát veszek végig részletesen, de persze bármilyen más eszközzel vagy módszerrel meg lehet ezt oldani.

Scraper telepítése

Első lépésként telepítünk egy egyszerű scrapert a Google Chrome-on belül. Én erre a Scraper-t használom, de bármilyen más megoldást lehet választani. A Scraper Chrome extensiont pár kattintással telepíteni lehet az Add to Chrome gombbal.

Ez a Chrome jobb felső sarkába rakja ezt a bővítmény ikonját, közvetlenül a böngészőt bezáró “X” gomb alá. Ha a telepítéssel kész vagyunk, mehetünk is tovább.

Google keresés

Keressünk rá egy kifejezésre. Nálam ez most a “keresőoptimalizálás”. Ez a hozzá tartozó Google URL:

https://www.google.hu/search?q=keresőoptimalizálás

Itt megkapjuk a klasszikus Google találati listát, amit a cikk elején is látunk.

Ezt követően aktiváljuk a Scrapert a Chrome jobb felső sarkában és rákattintunk a “Scrape similar…” gombra.

Ez megkeresi nekünk a “hasonló” elemeket majd. A következő lépésben szükségünk lesz azonban még egy technikai beállításra.

XPath crawling

Itt a Selector-nál a jQuery helyett XPath-t választunk és megadjuk a XPath értékét, ami azonosítja, hogy az oldal forráskódjából melyik részt akarjuk kiszedni:

//div[contains(@id,'eobd_')]/div

Ez segít majd abban, hogy az összes kapcsolódó kifejezést (related search) ki tudjuk olvasni.

Amint ezzel megvagyunk, rányomunk a “Scrape” gombra. És a program le is húzza nekünk a kifejezéseket.

Ezeket ki tudjuk másolni a vágólapra vagy akár egy Google Docs-ba is exportálhatjuk.

A teljes kezelőfelület így néz ki:

  • bal fent az XPath Selector
  • Alul a “Scrape” gomb
  • jobb oldalt pedig  a kapcsolódó kifejezések és találatok

Összes related search

A korábbi 8 kifejezés helyett így pedig már 39 találatot kapunk. Vagyis 31 extra találatra bukkanhatunk pár másodperc munkával.

  1. keresőoptimalizálás tippek
  2. keresőoptimalizálás ingyen
  3. keresőoptimalizálás budapest
  4. keresőoptimalizálás árak
  5. keresőoptimalizálás pdf
  6. seo tanfolyam
  7. keresőoptimalizálás ingyen
  8. keresőoptimalizálás budapest
  9. search engine optimization
  10. seo tanfolyam
  11. keresőoptimalizálás árak
  12. keresőoptimalizálás pdf
  13. keresőoptimalizálás ingyen
  14. keresőoptimalizálás budapest
  15. seo optimalizálás árak
  16. keresőoptimalizálás tanfolyam
  17. keresőoptimalizálás lépésről lépésre pdf
  18. netposition
  19. keresőoptimalizálás árak
  20. keresőoptimalizálás ingyen
  21. marketing professzorok
  22. google keresőoptimalizálás árak
  23. seo képzés okj
  24. seo online tanfolyam
  25. google keresőoptimalizálás ingyen
  26. seo tanfolyam ingyen
  27. linképítés fogalma
  28. online marketing 101
  29. online marketing cégek
  30. keresőoptimalizálás lépésről lépésre
  31. keresőoptimalizálás célja
  32. seo cikk
  33. honlapra fel
  34. keresőoptimalizáló tanfolyam
  35. seo szolgáltatás
  36. keresőoptimalizálás ingyen
  37. keresőoptimalizálás referenciák
  38. keresőoptimalizálás árak
  39. weboldal tárolt változat

A folyamatot pedig bátran ki lehet terjeszteni több kifejezésre, vagy akár teljes témákra is.

Ezt a technikát két okból szeretem nagyon:

  • sokkal több információhoz lehet hozzájutni, mint amihez mások hozzáférnek (hisz a Google limitálja a találatok számát alul)
  • ráadásul mindezt ingyen, gyorsan és hatékonyan tudjuk megtenni

Pontosan emiatt érdemes felvenni ezt a módszert az aktív, napi szintű SEO praktikák közé.

Nem mellesleg azért, mert ezt nem csak SEO, hanem Google Adwords kampányoknál is elég hatékonyan lehet használni. Gondolj csak bele:

  1. rákeresel egy kifejezésre egy adott témában, amire hirdetni akarsz,
  2. legyűjtöd az összes kapcsolódó kifejezést,
  3. kiszűröd a valójban jó és hasznos találatokat,
  4. majd ezekre ugyanúgy adhatsz fel Adwords hirdetést.

Pár perc munkával többszörésére növelhető a célzott kulcsszavak és kifejezések, kifejezéskombinációk száma, amikre releváns forgalmat tudsz terelni az oldalra. Akár SEO, akár Adwords fronton.

 

SearchDay 2018

A The Pitch Education első alkalommal rendezi meg az egész napos hazai SEO képzését a SearchDay 2018-at június 13-án, Budapesten. Képzeld el úgy mint egy konferenciát, ahol csak SEO-ról van szó. A legmagasabb szinten.

SearchDay 2018

További részletek és jelentkezés ezen a linken.


Hozzászolások

Moderáld magad – vagy mi fogunk. :)
Na jó, nem fogunk, szóval csak ésszel!