
Így éld túl a Facebook algoritmusváltozását!
Az idei év elején Mark Zuckerber bejelentette a Facebook új algoritmusváltoztatását, melynek köszönhetően a felhasználók hírfolyamában csak azok a céges posztok jelennek meg, ahol megfelelő az interakció, kellő számú kommentelés történik. Az új algoritmust Facebook Zérónak is nevezik, hisz az esetek nagy részében a céges oldalak posztjaiban minimális a beszélgetések száma, így csak néhány megosztásnak lesz esélye organikusan is eljutni egy-egy oldal követőihez.
Ezek alapján kijelenthető, hogy csak a fizetett hirdetés lehetősége maradt a márkaoldalaknak a Facebookon? Nem egészen.
Összegyűjtöttem néhány lehetőséget, mellyel organikusan továbbra is el tudod juttatni üzeneteidet felhasználóidhoz.
1. Minőségi párbeszédet generáló posztok készítése
Már elcsépelt ez a felhívás egy kicsit, de sajnos igaz. Minél jobban érted potenciális felhasználóidat, s olyan tartalmakat tudsz számukra készíteni, ami felkelti érdeklődésüket, annál többen fognak hozzászólni, ezzel növelve az organikus elérésedet.
Tegyél fel kérdéseket, provokáld megszólalásra az embereket, fejezz ki érzéseket, légy emberi!
Ezek a siker kulcsai. Arra figyelj, hogy az hosszú távon nem járható út, ha olyan posztokat írsz, amiben direkten kommentelésre kéred követőid: pl írj igent, ha tetszik. Ezt a Facebook bünteti, mert sérti felhasználási feltételeit.
2. Saját Facebook csoport, közösség létrehozása
A Facebook tavaly indította el annak a lehetőségét, hogy céges oldalak is tudjanak saját csoportot létrehozni. Biztos te is észrevetted, hogy csoportjaid aktivitásairól állandóan email üzenetet kapsz. Az algoritmus változásának ez is része, hogy a csoportokat előtérbe helyezi a Facebook. Egyszerűbb lett az adminok dolga, lehetőség nyílt a csoport szabályainak egyszerű megjelenésére, jobban személyre szabhatóak most már ezek a csoportok.
Minden márkának lehetősége van tehát, hogy létrehozzon egy közösséget, akiket valamilyen téma összeköt.
Hívd meg ide lojális vásárlóid, alakíts ki egy VIP közösséget! Hozz létre olyan tartalmakat, amiket csak itt osztasz meg és segítsd vele a közösséged tagjait!
Bátorítsd a tagokat, hogy ők is osszák meg tartalmaikat, írják meg problémáikat, amikre a közösség megoldásokat dolgozhat ki!
3. Social advocacy
A social advocacy egy viszonylag új közösségi média-trend. Az alapja, hogy a cég dolgozói, vásárlói, a márka influencerei osztanak meg olyan tartalmakat, mellyel a márka közösségi média kommunikációját segítik. A személyes profilokból indított posztokat 24x többen osztják meg, mint a cég hivatalos csatornáin keresztül terjesztetteket, 8-szor jobb ezen megosztások engagementje, míg az employee advocacy révén szerzett leadek 7-szer jobban konvertálnak (válnak üzletté), mint más leadek.
Ezt használja ki ez a technika, melynek még nagyobb aktualitást ad a Facebook algoritmus változása. Egy megfelelően kidolgozott vállalati social advocacy programmal a márka közösségi médiás kommunikációjának ereje jelentősen növelhető, s nem mellesleg PPC hirdetési budget is megtakaritható vele.
Ha szeretnél ilyen programot elindítani mindössze öt lépésen kell végigmenj a siker érdekében:
- Határozd meg social advocacy programod célját, KPI-jait (key performance indicator)
- Határozd meg a résztvevők körét
- Válaszd ki a program tartalommenedzserét
- Tartsd fent az érdeklődést: alakíts ki ösztönző programot, használd a gamification eszközrendszerét
- Mérd az eredményeket
4. Live videó
Amennyibe olyan iparágban dolgozol, hogy követőidnek releváns lehet egy live videó, érdemes kipróbálnod ezt az eszközt is. A live vidók engagementje 6-szorosa a normál videóknak, ráadásul ha elindítasz egy live adást arról követőid is értesülnek. Bár az algoritmus-változás bejelentése külön kitért a videókra, hogy azok háttérbe szorulnak a feedekben, a live videó külön említést kapott, mint interakciónövelésre kiváló eszköz. Így a live videók hírfolyamokban való további megjelenése az algoritmusváltozás után is valószinű. Néhány ötlet ilyen videók témájára: kérdések és válaszok, mi történik a szinfalak mögött, közvetítés fontosabb eseményről, konferenciáról, interjú valamilyen ismertebb személlyel. Ha live videó kivitelezésén gondolkodsz, jól tervezd meg az eseményt előre, hisz itt nincs lehetőség vágásra és megfelelő budget is különíts el a támogatásra, hirdetésre.
5. Facebook stories
A Techcrunch értesülése szerint a Facebook lehetővé teszi a márkaoldalak számára is, hogy sztorikat hozzanak létre. A bevezetés folyamatosan történik. Ennek az újdonságnak köszönhetően lehetőséged van bemutatni mi történik a színfalak mögött márkáddal, hogyan dolgoztok az irodában, hogyan készültök egy-egy marketinges eseményre. Ezeknek a tartalmaknak az engagementje is erősebb lesz, hisz újdonságról beszélünk, amit a Facebook is támogatni fog, és nem mellesleg a sztorik 24 óra után történő elillanásuk miatt a követők is jobban megnézik azokat, hisz a kiváncsiság alap emberi tulajdonság.
6. Messenger, és bot
Ez a terület szintén újdonság a Facebook számára, a Mesengeren történő kommunikáció lehetőségeit folyamatosan bővíti a cég, így számára is fontos, hogy minél sikeresebb legyen ez a platform. Magyarországon saját bot fejlesztése még gyerekcipőben jár, de nagy márkák már fejlesztettek ilyen botokat, amikkel a felhasználók kommunikálni tudnak, problámáikra megoldást adnak. A botok kiválóan alkalmasak ügyfélkezelésre, vagy blogtartalmaid megosztására. Jól lehet így feliratkozóid számán növelni, ráadásul az így megosztott tartalmaknak magas a konverziója (CTR) is. Mint köztudott felhasználóidat már hirdetésekkel is elérheted a Messengeren. Így elmondható hogy tulajdonképpen a Messengerrel már egy külön csatornaként kell számolni, így érdemes kommunikációdba is beépítsd ezt a csatornát.
+1 bónusz tipp
7. Kérd követőid, hogy állítsanak hírfolyamukban “biztosan megjelenőre”
Egy nagyon egyszerű tipp maradt a végére: kérd meg követőidet, hogy állítsák be a hírfolyam szerkesztésnél, hogy oldalad elsőként jelenhessen meg hírfolyamukban.
Ugyanerre kérheted új feliratkozóidat is, mikor kedvelik oldaladat, hogy a követésbeállításnál ugyanúgy megtegyék ezt.
Összefoglaló
Az új Facebook algoritmus zéró organikus elérést teremt a céges oldalaknak 2018-tól. A cégek vagy még több pénzt fektetnek be Facebook hirdetésekbe, vagy alternatív megoldásokat keresnek, amikkel a közösségi jelenlétüket erősíthetik.
A márkáknak továbbra is sok lehetősége áll rendelkezésére erre. Én 7 javaslatot gyüjtöttem itt össze. Ezekkel a taktikákkal akár jelentős hirdetési budget is megtakarítható, míg az engagement ugyanolyan szinten tartható, mint az algoritmus-változás előtt. Érdemes a céged digitális stratégiájába leginkább beleillő módszert kipróbálnod ezekből a javaslatokból, hogy növeld márkád Facebook jelenlétének költséghatékonyságát!
Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Akkor iratkozz fel és küldünk egy emailt, ha hasonló cikket írunk!
Hozzászólások
Moderáld magad – vagy mi fogunk. :)
Na jó, nem fogunk, szóval csak ésszel!