Blog Kreatív linképítési technikák közéleti témákkal
kreatív linképítés
Írta:

Kreatív linképítési technikák közéleti témákkal

Egyre több vállalkozó és cég törekszik arra, hogy keresőoptimalizálási stratégiája végrehajtása során minőségi linkeket építsen. Tudjuk, hogy a linkfarmos hivatkozásokra, fórum-hozzászólásokra és fizetett PR-cikkekre épülő linképítési stratégiák még mindig működnek. De közben azt is tudjuk, hogy az ilyen linkprofillal rendelkező oldalak pozíciói instabilak.

Például 2018 augusztusában a Medic-update keményen megrázta a hazai orvosi témájú weboldalak helyezését. Hátra sorolta azokat az orvosi-egészségügyi oldalakat, amelyek nem rendelkeztek jelentős mennyiségű szakmai linkháttérrel. Igaz utána jött több körben is korrekció a Google részéről, de az üzenet egyértelmű volt.

A minőségi linkeknek nincs alternatívájuk, ha tartós és komoly eredményeket szeretnénk.

A minőségi linképítés során arra törekszünk, hogy tartalomban gazdag szakmai weboldalak, blogok és népszerű, megbízható hírportálok, magazinok hivatkozzanak a weboldalunkra. Ezekre a felületekre szinte lehetetlen pénzért bejutni. Itt kiemelkedő tartalmat kell szolgáltatni. Sokan ezért eleve lemondanak ezekről a lehetőségekről. Pedig az igazi erő ezekben a linkekben van.

Némi merészséggel, kitartással és kreativitással jó esélyünk van aranyat érő linkeket szerezni. Erre mutatok 5 konkrét tippet, lehetőséget. Mindegyik módszert teszteltem, kipróbáltam.

1. Közéleti témák az online marketing stratégiánkban

Népszerű magazinokba, hírportálokra akkor kerülhetünk be, ha saját termékünk, szolgáltatásunk értékesítési szempontjait zárójelbe téve olyan témákra koncentrálunk, amelyek egy szélesebb közönséget is érdekelhetnek. Ide tartozik minden “nem a saját üzletünket tematizáló” hír vagy ügy, amihez ici-picit hozzákapcsolhatjuk saját témánkat. Például:

  • belpolitika, külpolitika; új törvények megjelenése;
  • egy-egy celeb aktuális nyilatkozata, története;
  • folyamatosan trendelő témák (környezetvédelem, gyereknevelés, közlekedés, testi és lelki egészség stb.)

A hazai nyilvánosságba ezekkel a témákkal könnyű bekerülni, mert a vállalkozások erre a terepre szinte soha nem merészkednek, tehát szinte semmilyen konkurenciával nem kell számolnod. Ha pedig képes vagy a saját szakmai szempontjaidat okosan beleszőni az írásba, akkor a magazinok is kapni fognak a tartalom után, hiszen profibban, alaposabban tudod megírni, mint egy újságíró, aki nem ért a témához. És talán nem is tudja, hogy érdemes lenne foglalkozni vele. Az újság azért is örülni fog a lehetőségnek, mert nem az ő forrásából készül a tartalom, hanem ingyen érkezik meg.közéleti téma

 

Cikk a Magyar Narancsban.

Az egyik ilyen írásom a Magyar Narancsban jelent meg. A menekültválság tetőfokán készítettem egy elemzést arról, hogyan csapódnak le a kormányzat üzenetei a lakosságban. Senki nem írt előttem a témáról, és mivel releváns volt, örömmel közölték.

2. Új, ismeretlen témák felvetése

Aki a saját szakmájában követi a nemzetközi blogokat vagy folyóiratokat, gyakran belefut olyan témába, amit itthon még senki nem írt meg vagy nem is gondolt rá, hogy a téma létezik. Ilyen témákba kulcsszókutatás során nem futunk bele, hiszen senki nem keres ezekre a kifejezésekre. Nekünk magunknak kell létrehozni őket.

Egy hibás hasonlattal azt mondhatnám, hogy ezzel a módszerrel a surranópályán előzhetjük a konkurenciát. A hasonlat azért hibás, mert:

Itt olyan pályán előzzük be meg a versenytársakat, amelyen a legtöbbeknek eszébe sem jut rajthoz állni.

Plusz élvezet, hogy ezekkel a cikkekkel megtörhetjük a sokszor unalmas szakmai blogok egyhangú tematikáját, arcot, egyéniséget adhatunk brandünknek.

Nekem ilyen téma volt a weboldalak károsanyag-kibocsátásának az ügye, amiről Magyarországon tudomásom szerint én írtam elsőként cikket. A listámra kiküldve rengetegen olvasták az újszerű írást, és hamar egy váratlan linkkel jutalmazták a cikket:

természetes link

Egy igazán természetes link, minden mesterséges beavatkozás nélkül.

Ez a link rávilágít a technika egy meglepő előnyére. A link egy forgalmas, a MOZ becslése szerint közepesen erős domain-értékű (DA 18), rendkívül tartalmas blogon jelent meg, amely egy család mindennapjairól tudósít. Bár a link kényes szakmai szemmel nézve egy sor hibát tartalmaz (nincs horgonyszöveg, nincs körülötte mennyiségi tartalom stb.), egy dologban mégis kiemelkedő: ez egy ízig-vérig természetes link, amit csak és kizárólag a tartalomért kaptam. Márpedig a Google imádja az ilyen linkeket.

3. Csinálj linket rádió- vagy televízió interjúból

Ha “out-of-the-box” témákban meg tudsz szólalni, előbb vagy utóbb csörögni fog a telefon, és kérni fognak tőled egy interjút. Ezekre a felkérésekre érdemes igennel felelni, és azonnal felajánlani az újságírónak, hogy elkészíted az interjú alapján az írást, hogy közzétehessék a honlapjukon. Ezzel befolyásolni tudod, hogy olyan cikk jelenjen meg rólad, amiben nem csak a tartalmat tudod 100%-ban kontrollálni, hanem a linkedet is el tudod helyezni benne.

link rádióinterjúból

Cikk, linkekkel a kulbrádió oldaláról egy élőben adott interjút követően.

Itt egy olyan linképítési technikáról van szó, ami hasonló az említések linkké formálásához. A különbség annyi, hogy ebben az esetben az említést is neked magadnak kell létrehoznod, hiszen írott formában az interjú pillanatában még nem létezik a cikk, és nélküled nem is biztos, hogy létrejön-e az említés, hiszen nem tudhatod, hogy a tévétársaság tervez-e cikket írni a megszólalásod kapcsán.

Televíziós, rádiós weboldalaktól nem könnyű linket szerezni, mert sok kézen megy át a cikked, mire megjelenik. Eközben pedig módosul, akár a linkek is kieshetnek belőle vagy kaphatnak egy nofollow taget. Ezért az interjú előtt érdemes megbeszélni az újságíróval, hogy segít neked abban, hogy a cikk a linkeddel együtt megjelenjen. Ezzel jelentősen növelheted a sikeres megjelenés esélyét.

4. Együttműködés civil szervezetekkel

David Booth SEO szakértő egy tananyagban mutatott rá, hogy a Google szemében a nonprofit szervezetek oldalairól érkező linkek különösen értékesek. Javasolja, hogy ha módunk van rá, szerezzünk linkeket civil szervezetek weboldalairól.

Saját üzleti stratégiámnak szerves része a civil szervezetekkel való együttműködés. Ha egy szervezetnek önkéntes alapon készítek weboldalt vagy önkéntes alapon tartok előadást náluk, minden esetben egyeztetem velük, hogy ha számukra ez elfogadható, tudósítsanak erről a weboldalukon, és ehhez kapcsolódóan egy link elhelyezésére is megkérem őket.

Ilyenkor elengedhetetlen, hogy a civil szervezet képviselői számára egyértelművé tegyük, hogy ezzel emelik weboldalunk értékét a Google szemében, és akár közvetlen pénzügyi hasznot is hajthatnak számunkra.

Ilyen együttműködés volt 2018-ban a Társaság a Szabadságjogokért nevű szervezettel az, hogy közösen elemzést készítettünk az állami szervek weboldalinak akadálymentességéről. Az eredményeket közösen publikáltuk, és cikket írtam a szervezet honlapjára és blogjára is, amelyek külön domain-eken helyezkedtek el.

együttműködés civil szervezettel

Részletes írás a Társaság a Szabadságjogokért szervezet blogján az állami weboldalak akadálymentességéről.

5. Sajtóközlemény kiadása

Vállalkozóként ugyanúgy kiadhatunk sajtóközleményt, mint közéleti szereplőként vagy politikai pártként. Ehhez csak egy sajtólistára van szükségünk. Ilyet legálisan állíthatunk össze a hírportálok és magazinok kapcsolati oldalairól és impresszumaiból egy hosszú nap alatt. Ha nem tudunk vagy nem akarunk saját sajtólistát építeni, egy civil szervezettel együttműködve, az ő listájukat is használhatjuk. Ebben az esetben ők küldik ki a közleményt.

Ha megvan a tartalom, két dolgunk van:

  1. Meg kell írnunk a cikket a saját honlapunkon.
  2. El kell készítenünk a sajtóközleményt, ami tartalmazza a honlapunkra mutató linket.

A cikk kiküldése után néhány nappal érdemes rákeresni a sajtóközlemény címére, és látni fogjuk, hogy több helyen is megjelent. Az oldalakat egyenként meg kell nézni, és ellenőrizni, hogy szerepel-e rajta a honlapunkra mutató link. Ha szerepel, akkor gratulálhatunk magunknak.

Ha nem szerepel – ami a gyakoribb eset lesz – akkor telefonálni kell vagy levelet írni a szerkesztőségnek. Köszönjük meg a sajtóközlemény leközlését, és kérjük meg őket, hogy ha már közölték a tartalmat, jelöljék meg annak a forrását is, vagyis minket. A legtöbb helyen ezt örömmel meg fogják tenni. És lesznek olyan portálok, magazinok, amelyek ezt el fogják hárítani.

Nem fogsz mindenhonnan linket kapni, de ez nem is baj: évente két-három sajtóközleménnyel szépen lassan stabil kapcsolatot építhetsz ki több sajtóssal, és egyre több linket szerezhetsz.

Ilyen sajtóközleményt adtunk ki a fenti is említett ügyben, ahol állami szervek weboldalainak akadálymentességét vizsgáltuk meg. Azt tapasztaltuk, hogy néhány szerkesztőség szó szerint feltette a honlapjára a sajtóközleményt, vagyis az általunk kinézett kulcsszavakra linkelte a honlapjainkat.

sajtóközlemény

A kreatív tartalmak helye az online marketing stratégiában

A fent bemutatott módszer remekül működik, és saját blogjaim keresőoptimalizálásban folyamatosan alkalmazom őket.

De fontos tudnunk, hogy a kreatív témák nem helyettesíthetik a szakmai tartalmakat. Egy blognak, webáruháznak elsősorban szakmai írásokat kell publikálnia, és egy erős linkprofil nem nélkülözheti a specifikusan szakmai weboldalakról érkező hivatkozásokat.

A közéleti vagy nem-szakmai tartalmaknak kiegészítő szerepük van. Jelentőségüket az adja, hogy ezekkel a témákkal rendkívül erős domain-értékkel rendelkező weboldalakra juthatunk be, amelyekkel növelhetjük honlapunk megbízhatóságát a Google szemében. Olyan erős, akár 40-70 DA feletti értékkel bíró weboldalakhoz férhetünk hozzá, amelyek egy sor szakterületen Magyarországon egyszerűen nem léteznek.

Koncentrálj a témára

Az egyik legfontosabb tapasztalat a linképítésnek ezzel a technikájával kapcsolatban, hogy sokkal könnyebb, mint az elsőre magam gondoltam volna.

A magazinok rendkívül nyitottak, a civil szervezetek és újságírók pedig kíváncsian várják a piacról érkező együttműködéseket, amelyek hozzájuk is új szeleket tudnak befújni. Egy-egy ilyen együttműködésből rengeteget lehet tanulni, és aztán újabb és újabb ötletek merülnek majd fel.

A siker kulcsa a témában van. Semmi másra nincs szükségünk, mint arra, hogy jó, ütős témát hozzunk, és arról képesek legyünk eredeti tartalmat szolgáltatni.

A jó témák maguktól vágnak ösvényt maguknak akár a legjobb magazinokba is. A kérdés tehát az, hogyan találhatunk ki magunknak ilyen témákat.

Példaként készítettem egy tartalomsablont, amelyet bárki használhat. Az egyszerűség kedvéért egy kertész weboldal számára gondoltam végig, milyen témákkal kerülhetné meg versenytársait annak érdekében, hogy erős domain-értékkel bíró honlapokról szerezzen hivatkozásokat. De sok címötlet esetén bármilyen szakmával, szolgáltatással helyettesíthetjük a kertészetet.

Témaötletek egy kertész weboldalhoz:

  • Mely vegyszerek nem ártanak nekünk és gyermekeinknek a kertben? >> Egészségügyi, környezetvédelmi magazinba megírható cikk.
  • Hogyan készítsük fel kertünket a globális felmelegedésre? >> Bármilyen kertészeti magazinban közölhető vagy akár egy hetilap is érdeklődhet a téma iránt.
  • Hogyan befolyásolja a kert elrendezése párkapcsolatunkat? >> Pszichológiai és lakberendezési magazinok érdeklődhetnek a téma iránt.
  • Boldoggabbak-e a kertben élők, mint azok, akik lakásban laknak? >> Pszichológiai, párkapcsolati magazin vagy portál számára írható cikk.
  • Miért veszélyezteti/segíti a kormány új javaslata a kerttulajdonosokat? >> Bármelyik népszerű hírportál vagy politikai magazin.
  • Milyen zenét szeretnek a kerti növények? >> A téma létezik, és egyaránt közölhető zenei magazinban vagy bármilyen érdekességgel foglalkozó portálon.
  • Óriásplakát a kertbe: mire figyeljünk, ha már rászántuk magunkat? >> Marketinggel, hirdetésekkel foglalkozó magazinoknak szolgáltathatunk tartalmat.
  • Mitológiai növények, amelyek megtalálhatók a mi kertjeinkben is >> Történeti témájú vagy akár kertészeti magazinban közölhető írás.

Ilyen ötleteket meríthetünk, ha követjük saját szakmánk vezető nemzetközi blogjait, magazinjait. Sokat segít, ha rendszeresen más, a miénktől teljesen független témába vágó szakmai magazinokat vagy akár szépirodalmat olvasunk. Vagy ha a napi hírek olvasása kapcsán tudatosan figyelünk arra, vajon mi mit tudnánk hozzátenni az adott hírekhez.

Verdes Tamás
Verdes Tamás

Tamás honlapkészítéssel foglalkozó WordPress szakértő. A Prémium Honlap tulajdonosa és bloggere. SEO blogja vállalkozói weboldalak keresőoptimalizálására összpontosít.


Hozzászólások

Moderáld magad – vagy mi fogunk. :)
Na jó, nem fogunk, szóval csak ésszel!