ATL

Az ATL az angol Above The Line (vonal fölött) kifejezés rövidítése. Az ATL a hagyományos csatornákon és médiumokon keresztül történő kommunikációt jelenti.

ATL

Az ATL jelentése

Az ATL az angol Above The Line (vonal fölött) kifejezés rövidítése. Az ATL a hagyományos csatornákon és médiumokon keresztül történő kommunikációt jelenti.

Az ATL kommunikáció azokra a kommunikációs megoldásokra és hirdetésekre utal, amelyek egyértelműek és ahol a kommkommunikációs szándéka ismert. Ezzel szemben állnak a BTL (below the line azaz vonal alatti) módszerek.

ATL eszközök

Az ATL kommunikáció az alábbi csatornákon szokták főként használni:

  • TV, rádió
  • sajtó
  • közterületeken lévő reklámok
  • online hirdetések
  • személyes eladás
  • PR, promóció.

Az ATL hirdetés és kommunikáció egyik sajátossága, hogy a reklámozó a reklámfelületet egy másik szereplőn (például ügynökségen) keresztül bérli és nem a saját tulajdonában van.


Cikkek, ahol írtunk már erről a témáról