Google AdSense

A Google AdSense a Google által kifejlesztett alkalmazás, melynek segítségével a webmesterek hirdetéseket tudnak elhelyezni a saját oldalukon. Ennek köszönhetően pedig pénzt tudnak keresni.

Online Marketing Szótár > Google AdSense

Google AdSense

Mi az az AdSense?

A Google AdSense a Google által kifejlesztett alkalmazás, melynek segítségével a webmesterek hirdetéseket tudnak elhelyezni a saját oldalukon. Az AdSense segítségével pedig pénzt tudnak keresni.

Hogyan működik az AdSense?

Az AdSense beállítása viszonylag egyszerű. Először is regisztrálni kell egy fiókot, ellenőrizni, hogy megfelel-e a weboldal a felhasználási feltételeknek. Amennyiben igen egy kódot kell elhelyezni az oldalon, innentől pedig már elkezdenek megjelenni a hirdetések. Ezek pedig vagy a weboldalunkhoz kapcsolódó hirdetések lesznek vagy pedig a felhasználó böngészési előzményeihez kapcsolódó retargeting hirdetések.

A beállításokkal kapcsolatban a Google saját leírását érdemes végigolvasni, amely részletesen leírja a szükséges lépéseket.

WordPress weboldalak esetében érdemes az Advanced Ads plugint használni.

Hogyan lehet pénzt keresni az AdSense segítségével?

A Google AdSense kattintásonként fizet, a hirdető által fizetett összeg 68%-át kapjuk meg általában. Az alábbi tényezők mind fontos szerepet játszanak a jövedelmünk alakulásában:

  • Forgalom: Minél nagyobb a weboldalunk forgalma, annál többet fogunk keresni a hirdetésekből, mivel 1.000 látogatóból nagy valószínűséggel többen fognak rákattintani a hirdetésre, mint 500-ból.
  • Hirdetett termék: Iparáganként nagyon változó lehet, hogy mennyi pénzt kapunk egy hirdetésért. Az USA-ban a legjobban fizető kategóriák közé tartoznak a biztosításról és online oktatásról szóló hirdetések, ezek akár ötször annyit is fizethetnek, mint mondjuk az elektronikai cikkekre vonatkozó hirdetések.
  • Átkattintási arány: Az, hogy mennyi pénzt kapunk természetesen nem csak a látogatóink számától függ, hanem attól is, hogy a látogatók közül mennyien kattintanak rá a hirdetésekre. Az átlagos átkattintási arány 0,05% és 5% között szokott mozogni.

Emellett persze vannak egyéb tényezők is, amelyek befolyásolják a bevételt:

  • a webodal témája
  • forgalom mértéke és forrása
  • hirdetések száma
  • hirdetések elhelyezése, pozíciója
  • hirdetések típusa
  • hirdetések mérete

Példák olyan weboldalakra, amelyek Adsense segítségével (is) szereznek bevételt:


Cikkek, ahol írtunk már erről a témáról

évtervezés 2019

A korábbi évekhez hasonlóan idén is megírtam, hogyan értékeltem a tavalyi eredményeket, hogyan terveztem meg a 2019-es évet és milyen célokat tűztem ki.
passzív jövedelem források

A passzív jövedelem (passive income) olyan bevételi forrás, aminek a megszerzéséért semmit nem kell tenned. A gyakorlatban azonban ezek mégse tekinthetőek mindig passzívnak. Az okokat és a miérteket járja körbe ez a cikk.