Landing page

A landing page (magyarul: landoló oldal) egy olyan oldal, amely valamilyen cselekvésre szólítja fel a látogatót. Azért nevezik landoló oldalnak, mert általában más helyekről (pl. hirdetés) irányítjuk ide a látogatót.

Online Marketing Szótár > Landing page

Landing page

Landing page jelentése

A landing page (magyarul: landoló oldal) egy olyan oldal, amely valamilyen cselekvésre szólítja fel a látogatót. Azért nevezik landoló oldalnak, mert általában más helyekről (pl. hirdetés) irányítjuk ide a látogatót.

A landing page fő elemei

  • Ajánlat: egyértelművé kell tennünk, hogy mi az amit ajánlunk és ez milyen előnyökkel jár a látogató számára.
  • Navigáció: vannak, akik szerint a cselekvésre felhíváson (CTA) kívül semmi másra nincs szükséged, de sokan úgy gondolják, hogy érdemes még valami navigációs lehetőséget biztosítani a látogató számára.
  • Dizájn: általában egy nagy, saját készítésű kép jól működik a landoló oldalakon. Figyelni kell azonban, hogy ne zsúfoljuk túl az oldalt, mert úgy elveszhet a fő üzenetünk.
  • Űrlap: azok a mezők, amelyekben a látogatóknak különböző adatokat kell megadniuk (pl. név, email cím). Figyelni kell arra, hogy legyen mindig teljesen egyértelmű, hogy milyen adatokat kérünk.
  • Cselekvésre felhívás (angol „Call to Action”): ez az egyik legfontosabb eleme a landing page-nek. Általában egy gombot jelent (pl. feliratkozás, letöltés).

Cikkek, ahol írtunk már erről a témáról

SEO audit cover kép

Egy jó SEO audit segít végigelemezni hogy egy weboldal megfelel-e a modern keresők aktuális követelményeinek, és hogy valójában keresőbarát-e az adott oldal.
ikea webáruház keresőoptimalizálás audit

Az IKEA az egyik legismertebb bútor- és lakberendezési áruház. Évente milliók vásárolnak náluk és járnak a weboldalukon. Ebben az elemzésben egy SEO audit keretében azt néztem meg, hogy milyen a weboldal keresőoptimaliázálása, milyen hibák vannak az oldalon és hogyan kellene azokat javítani.